AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 Jeg er snart ferdig utdannet lektor med tillegg og lurte på dette med beregning av lønnsansiennitet. På norsklektorlag.no står det: «Lønnsansiennitet beregnes etter fylte 18 år. All offentlig og privat tjeneste skal regnes med i lønnsansienniteten. Omsorgstjeneste og verneplikt beregnes også. Deltidsstilling regnes på lik linje med heltidsstilling, så lenge arbeidet er av fast art. Tilkallingsvikariater regnes som hovedregel ikke.» Etter fylte 18 år har jeg 5 års erfaring fra butikk (deltid), 1 års verneplikt, 1 1/2 år som vitenskapelig assistent på universitetet (deltid) og 1 år som støttekontakt. Støttekontakt er teknisk sett oppdragsbasert så det teller kanskje ikke som fast selv om det er omsorgstjeneste? Har også jobbet en del som tilkallingsvikar på skole med det er teller hvertfall ikke. slik jeg ser det er det kun verneplikten som teller, men skjønner ikke helt hva de mener med all offentlig og privat tjeneste. Noen som kan hjelpe? Anonymkode: ae967...3b4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #2 Skrevet 7. september 2023 Hvorfor tenker du at deltidsstillingene du har hatt ikke gjelder? Det står jo svart på hvitt at det gjelder. Du sender inn alle jobbattester og så får du ansiennitet beregnet av de på lønn. Anonymkode: e76d8...538
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvorfor tenker du at deltidsstillingene du har hatt ikke gjelder? Det står jo svart på hvitt at det gjelder. Du sender inn alle jobbattester og så får du ansiennitet beregnet av de på lønn. Anonymkode: e76d8...538 Siden det høres for godt ut til å være sant at jobber som ikke er relevant for læreryrket kan telle😅 Anonymkode: ae967...3b4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #4 Skrevet 7. september 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Siden det høres for godt ut til å være sant at jobber som ikke er relevant for læreryrket kan telle😅 Anonymkode: ae967...3b4 Selv om kilden er Norsk Lektorlag? 😮 For lønnsansiennitet teller også utdanning med, forresten. Anonymkode: 6d05e...588
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #5 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Selv om kilden er Norsk Lektorlag? 😮 For lønnsansiennitet teller også utdanning med, forresten. Anonymkode: 6d05e...588 Derfor jeg lurte på om jeg hadde misforstått noe. Så hvis jeg har jobbet i 8 år etter jeg fylte 18 så starter jeg med 8 års ansiennitet? Anonymkode: ae967...3b4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #6 Skrevet 7. september 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Derfor jeg lurte på om jeg hadde misforstått noe. Så hvis jeg har jobbet i 8 år etter jeg fylte 18 så starter jeg med 8 års ansiennitet? Anonymkode: ae967...3b4 Det blir konklusjonen basert på det som står ja. Det er dog alltid noe krangel rundt hvordan ansiennitet beregnes når det kommer til stykket (lønningskontoret), men likevel virker det som om du har en ganske klar "sak". Anonymkode: 6d05e...588
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå