Gå til innhold

Utslitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt utslitt for tiden, typ så sliten at jeg skulle ønske jeg kunne sove 24/7. Jobber turnus, og har tidligere stått opp tidlig før seinvakter også, men nå klarer jeg ikke stå opp før kl 09, er våken 1 time også må jeg sove igjen helt til jeg skal på jobb kl 15. Har hatt gode rutiner med jogging, jogget 5 dager i uken a 5-7 km, men nå blir jeg sliten etter 100 meter. Presset meg til å jogge 2 km på tirsdag og da var jeg så sliten etterpå at jeg slet med å gå fordi kroppen skalv. Er helt utslitt både fysisk og psykisk føler jeg, og jeg aner ikke hvorfor. Blir utrolig sliten av sosialisering også, og kjenner alt jeg egentlig liker å gjøre, er et ork. 
Har bestilt time hos lege, men dette er en tlf time da det tydeligvis ikke går an å få fysisk time. Jeg er midt i en livskrise som har pågått i 1,5 år og som jeg ikke aner når vil ta slutt. Fikk meg en skikkelig knekk fredag for snart en uke siden, og har siden da vært helt utslitt.

hva gjør jeg? Jeg begynte i ny jobb for en måned siden, så det er viktig for meg å gi et godt inntrykk, men akkurat nå koster det meg aå utrolig mye, er så forferdelig sliten. Plis gi meg råd

Anonymkode: 50c81...967

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Depresjon eller utbrent er jo en stor sannsynlighet at det er. Begge krever at du roer ned tempoet. Eneste utvei er sykemelding.

Anonymkode: c0736...35c

Skrevet

Sykemelding. Punntum. Før du møter veggen i verstefall..🚑

Skrevet

Du begynner å bli utbrent på grunn av livskrisen kanskje i tillegg til høy arbeidsbelastning. 

Sov lengre enn til 09.00, ta pause fra sosialisering og ta deg en pause fra joggeturer en periode. Bing serier og lag deg god mat. Man trenger ikke være på topp hele tiden. 

Du skal sette grenser for folk og behandle deg selv som din egen beste venn! 

Anonymkode: a830e...2ee

Skrevet

Takk for svar. Er så redd for å spørre lege om sykemelding, føler ikke jeg kan det.., iallfall mtp at jeg er helt ny på jobb.. vet vel innerst inne at det er det jeg burde, men ligger langt inne. Gikk til psykisk helsetjeneste fra januar til juli, hvor behandler også foreslo det da, men jeg byttet heller jobb for å se om det kunne hjelpe, noe det ikke har gjort.. føler jeg har gjort alt av tiltak også, uten at det hjelper. Er usikker på om det vil hjelpe å bli sykmeldt også, for livskrisene går jo ikke bort av den grunn..

Anonymkode: 50c81...967

Skrevet

Ja, det er helt typisk for dem som blir utbrente at de tar i mot sykemelding alt for seint og derfor blir mye mer alvorlig syk enn de hadde trengt å bli. Ikke hør på samvittigheten din her, den er helt ute å kjøre. Hør på legen din.

Anonymkode: 475d9...7ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...