Gå til innhold

Hvorfor fikk jeg denne meldingen fra DNB?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønte ikke helt hvorfor jeg fikk denne meldingen fra DNB. Jeg ringte dem også nå men hun på tlf kunne ikke svare meg. Hun brukte noen minutter på å finne ut men kunne ikke svare meg på det jeg lurte. 

Noen som vet om det er noen alvorlige greier?

Screenshot_20230907_122034_Gallery.jpg

image.png

Anonymkode: 5843f...9ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt standard som alle banker sender ut. Og begrunnelsen står under Forespørsel om opplysninger. 

Anonymkode: f7fbc...bb7

• Liker 3
Skrevet

Og forresten hvis kundebehandleren ikke kunne svare på dette har du møtt på en udugelig en. Jeg har mottatt en hel haug sånne fra ulike banker de siste årene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er helt standard som alle banker sender ut. Og begrunnelsen står under Forespørsel om opplysninger. 

Noe de sendte ut alle eller kun til meg? Er det noe de mistenker om mitt kundeforhold?

Skrevet

Du har fått et lån og de etterspør dokumentasjon nå?

Jeg har blitt ufør etter jeg fikk lån, men betaler lånet. Skal de si opp lånet hvis inntekt er endret?

Anonymkode: 1e389...beb

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Aldri fått noenting om at jeg skal ettersende opplysninger om lønn over ett år etter jeg fikk ett lån, det ble gjort før lån. Det vanlige er at du skal dokumentere at du er deg. Har ikke noe med lån å gjøre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og forresten hvis kundebehandleren ikke kunne svare på dette har du møtt på en udugelig en. Jeg har mottatt en hel haug sånne fra ulike banker de siste årene. 

Mange banker har du lån i da?

Fått ang personopplysninger men ikke ang lån.

Skrevet

Er jeg den eneste som ville ha ringt banken og sjekket at dette ikke er svindel først?

Anonymkode: 02a4f...b77

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

De endringene som har skjedd er at jeg jobbet  før men nå i flere mnd har jeg gått på dagpenger. (Har ikke jobb) er det kanskje derfor de spør?

Ts

Skrevet

Ring og ikke gjør noe før det, hadde vært skeptisk.

Anonymkode: 593b8...0ae

Skrevet

Alle blir bedt om det. Ingen som mistenker deg for noe som helst.

Det gjelder hvitvaskingsloven. De er forpliktet til å «kjenne sine kunder». Det samme gjelder advokatfirmaer. Så da må kundene svare på en del spørsmål vedr dette  

Anonymkode: a8671...130

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De endringene som har skjedd er at jeg jobbet  før men nå i flere mnd har jeg gått på dagpenger. (Har ikke jobb) er det kanskje derfor de spør?

Ts

Det er jo ikke noe de kan se. Så det kan ikke være en grunn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jeg den eneste som ville ha ringt banken og sjekket at dette ikke er svindel først?

Anonymkode: 02a4f...b77

Jeg ringte igjen og fikk snakket med dem. De ba meg lese brevet jeg fikk. Og sier at ja da må du bare sende det inn det dnb ber om da.

Skrevet

Alle blir bedt om det. Ingen som mistenker deg for noe som helst.

Det gjelder hvitvaskingsloven. De er forpliktet til å «kjenne sine kunder». Det samme gjelder advokatfirmaer. Så da må kundene svare på en del spørsmål vedr dette  

Alle blir ikke bedt om å sendte inn lønnsslipper til banken.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS blir det pga lånet hun tok opp i 2022. Jeg regner med du også måtte levere lønnsslipper da du søkte om boliglån?

• Liker 1
Skrevet

TS blir det pga lånet hun tok opp i 2022. Jeg regner med du også måtte levere lønnsslipper da du søkte om boliglån?

Ikke ett år etter nei. Da er lånet alt utbetalt. Hadde ts søkt på lån nå, ja da hadde jeg ikke stilt spørsmål.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men mange blir det. Mange mottar også slike e-mailer.

Anonymkode: 1e996...074

Skrevet

Men mange blir det. Mange mottar også slike e-mailer.

Anonymkode: 1e996...074

Banken har ikke noe din lønn så fremst du ikke spør om lån. Kun hvis det har foregått ting som er uvanlig så kan de sikkert spørre. Men o be om slikt uten grunn, ja da hadde jeg ikke gjort det. Kan møte opp å dokumentere hvem jeg er. Men lønnslippen har de ikke noe med etter jeg har fått lånet. Kun før.

Skrevet

Jeg hadde logget inn i nettbanken til Dnb, slik du vanligvis gjør (ikke via link i en mail).

Om dette er seriøst så finner du det inne på nettbanken, jeg fikk ikke mail men fant det inne på nettbanken.

Vær kritisk om du skal oppgi personopplysninger via mail, en seriøs bank krever ikke sensitiv info via mail.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...