GÃ¥ til innhold

Benzodiazepiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei🌸 Vil gjerne høre om det er noen som har slitt med senabstinens etter nedtrapping og seponering av beroligende medisin. 

Anonymkode: ce692...4d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå går jeg kun på det noen mnd i strekk, meste var vel 3 mnd, men som regel 2mnd med noen månders opphold. Har alltid kuttet tvert og aldri merket noe. 

Trr reaksjoner på slikt er like forskjellige som mennesker som tar de.

Anonymkode: 2dabf...2b4

• Liker 1
Skrevet

Kan bare si utifra det jeg har lest og hørt.

Pass på å ikke bråslutte eller slutte for fort. Det kommer jo an på hvor lenge du har brukt dem, måneder, år, eller tiår. Men bråslutt kan faktisk være dødelig. 

Plager etter slutt har jeg erfart kan vare i både 1 og 2 år. Men du burde si noe om dose, navn på medisin, hvor ofte og hvor lenge du har brukt dem :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte alprazolam og klonazepam i store doser daglig i flere år. Aldri hatt det så jævlig som når jeg slutta med det, abstinensene varte i litt under 2 år. 
De første 4-5 dagene uten var ille, men overkommelig. Var bare ekstra utmattet, svettet mye, hadde uro/angst. Så kicket det skikkelig inn med muskelspasmer og tics, helt vanvittige panikkanfall. Uro og angst ut av en annen verden. Kom meg til legevakta og sutra å grein der, de ba meg omtrent drite å dra.. og det vedvarte i nær 2 år før jeg følte meg tilnærmet normal.

Nei, finn dere andre måter å håndtere ubehag i hverdagen på enn å spise benzo.

Anonymkode: 887ca...c7a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg brukte alprazolam og klonazepam i store doser daglig i flere år. Aldri hatt det så jævlig som når jeg slutta med det, abstinensene varte i litt under 2 år. 
De første 4-5 dagene uten var ille, men overkommelig. Var bare ekstra utmattet, svettet mye, hadde uro/angst. Så kicket det skikkelig inn med muskelspasmer og tics, helt vanvittige panikkanfall. Uro og angst ut av en annen verden. Kom meg til legevakta og sutra å grein der, de ba meg omtrent drite å dra.. og det vedvarte i nær 2 år før jeg følte meg tilnærmet normal.

Store doser over flere år? Hvilke helsepersonell gir deg dette? Da må du jo trappe gradvis ned over tid. 
SSRI er et bedre alternativ enn store diser benzo over flere år.

benzo er krise medisin når det rakner helt. Ikke noe man skal stå på 

Anonymkode: 786ae...ff9

• Liker 1
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger😊 Jeg brukte Sobril i kun 7 korte uker men det var et høyt forbruk. Trappet ned muligens for raskt. Er nå 3 år siden. Abstinensene er det værste jeg har vært gjennom. Sliter fremdeles med indre uro/stress og økt følsomhet. Det går i bølger. Kan være ganske bra i noen uker, så kommer plagene tilbake og varer en god stund. Nytter ikke å prate med legen om dette lengre. Han tror ikke på meg. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tenker jeg forsetter jeg, eneste som slår ned mani når den er på vei. 

Anonymkode: 2dabf...2b4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for tilbakemeldinger😊 Jeg brukte Sobril i kun 7 korte uker men det var et høyt forbruk. Trappet ned muligens for raskt. Er nå 3 år siden. Abstinensene er det værste jeg har vært gjennom. Sliter fremdeles med indre uro/stress og økt følsomhet. Det går i bølger. Kan være ganske bra i noen uker, så kommer plagene tilbake og varer en god stund. Nytter ikke å prate med legen om dette lengre. Han tror ikke på meg. 

Men…

Du er sikker på at du ikke har en annen tilstand som fører til disse plagene nå så lenge etter?

Jeg går utfra du begynte av en grunn? 

Anonymkode: 56c2a...02c

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men…

Du er sikker på at du ikke har en annen tilstand som fører til disse plagene nå så lenge etter?

Jeg går utfra du begynte av en grunn? 

Anonymkode: 56c2a...02c

Det er jeg helt sikker på😊 Måtte bruke Sobril pga et tøft samlivsbrudd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...