Gå til innhold

Skal elektrikere rydde etter seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da når man privat leier inn elektriker til sitt hjem. Skal de da rydde opp x antall tusen små plastikk/ledningbiter, papp søpla til utstyret sitt osv.

Ser ikke UT hjemme hos oss etter en dag.

Anonymkode: 3dab8...000

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøse og gode firmaer gjør det, ja. Vi bruker alltid samme firma, fordi de alltid rydder absolutt alt etter seg. 

Anonymkode: 545a7...138

• Liker 6
Skrevet

Spurte en gang en elektriker som faktisk ryddet om akkurat dette.

Nei, de må ikke rydde slikt, men de med litt yrkestolthet gjør det, var svaret.

Anonymkode: 664dd...498

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Automagisk
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tenker da når man privat leier inn elektriker til sitt hjem. Skal de da rydde opp x antall tusen små plastikk/ledningbiter, papp søpla til utstyret sitt osv.

Hvis du vil betale 3000 kr timen mens de soser rundt og plukker ledningsbiter så ja..da skal de rydde..

Skrevet

Hvis du er hjemme, tilby de et glass vann/saft/brus. Hvis de takker ja og har en millimeter samvittighet vil de rydde. Sånn tenkte i hvert fall jeg for mange år siden da jeg var en ung tølper og elektrikerassistent på sommerjobb.

Anonymkode: 1c343...106

• Liker 1
Gjest storetora
Skrevet

Det gjør de sikkert om du ber om det. Men da må du nok ut med 7-800 kroner for timen. Hadde valgt å heller rydde selv.

Skrevet

I forhold til prisen de tar for den oppryddingen, ville jeg valgt å rydde opp selv😅

Anonymkode: 07057...96a

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har opplevd 1 av 20 ganger at elektrikere rydder etter seg. Jeg er sist inn før nye hus står klare, altså renhold. Det er alltid rot etter de.

Anonymkode: 5ec41...945

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja, naturligvis. 

Anonymkode: 5141b...fc1

Skrevet

Dette er en jobb med fast pris..

Gjest Automagisk
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Dette er en jobb med fast pris..

Ja og hadde rydding vært inkludert hadde den faste prisen vært høyere..det finnes ingen gratis lunch.

Skrevet

Ja, de er mennesker, og skal utøve vanlig folkeskikk. - Og ta betalt for det de gjør.
Ingen er ferdig på jobb før de har rydda etter seg.

Gjest Msramkins
Skrevet

Jeg synes både elektrikere og rørleggere her har ryddet fint etter seg, hverfall ting som biter og plast etc. Tar av seg sko, selv om jeg sier de ikke behøver når de skal ut og inn. Dersom de har borret e.l er det selvfølgelig litt subb og støv som må støvsuge, det tenker jeg er en selvfølge at jeg tar selv. 

Skrevet

De som gjør dét har helt sikkert priset det inn. 

Anonymkode: e5e1b...e2e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

seff...du har betalt for dem..de skal gå når det ser slik ut som da de kom...hvis ikke må du kreve lønn fra firmaet...

Skrevet

Jeg leide inn elektriker på timesbasis. Da han skulle begynne å rydde, "kastet" jeg han ut. Jeg betaler ikke 1000 kr i timen for at han skal rydde. 

Har du fått fastpris på en jobb, ville jeg forventet at rydding inngår.

Anonymkode: 10cc3...ed3

• Liker 3
Skrevet

Til en viss grad.

De får betalt for å gjøre jobben sin,som feks.er å bytte en taklampe med ledninger.

Jeg forventer da selvsagt at de fjerner pappen som lampen lå i(dersom eletrikeren har den med seg,såklart)og at det ser sånn nogenlunde ut etter de er ferdig.

Men jeg forventer aldri at de skal koste/støvsuge opp smånips som faller ned på gulvet.

Det fikser jeg selv etter de har dratt.

Er da måte på hva man kan forvente av de.

Skrevet

Her er jo spørsmålet om du har tilrettelagt for det. Når jeg har snekkere,  elektriker ol I hus setter jeg alltid frem kost og brett, godt synlig der de skal jobbe. 

Aldri opplevd at de da ikke går over gulvet. 

Vaske derimot ville jeg ikke krevd. 

Anonymkode: 4892a...5b1

• Liker 1
Skrevet

De elektrikerene vi har hatt innom samler opp underveis, dvs de har med seg en boks eller pose de putter stumper i heller enn å slippe dem på gulvet. De tilbyr også å feie opp etterpå, men det tar vi helst selv. Vi betaler på tid, fordi vi gjør mye selv. Da betaler vi ikke fagarbeiderpris for å feie gulvet.

Dersom man betaler fastpris derimot forventer jeg at de rydder mer etter seg selv. 

Anonymkode: 3e9c1...3ee

Skrevet
Automagisk skrev (1 time siden):

Hvis du vil betale 3000 kr timen mens de soser rundt og plukker ledningsbiter så ja..da skal de rydde..

Hvis de rydder etterhvert så blir det ikke mange timer ekstra. 

Anonymkode: 4f3d0...031

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...