AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Del Skrevet 7. september 2023 Nå skjer det heldigvis neppe på likt at alle de gamle og store innen norsk pop (tenker ikke på typisk listepop) og rock pensjonerer seg fra musikken, men veldig mange som har holdt på en evighet har jo passert 60. Flere har også passert 70. Det er så mange musikalske genier i norsk musikk blant den eldre garde synes jeg. Det er mange talenter i den yngre garde også, men for meg er det de gamle store jeg har vokst opp med som er og blir nr 1 innen norsk musikk. Føler ikke norsk musikk blir det samme når de store man har kjent musikken til hele livet en gang pensjonerer seg og slutter å gi ut ny musikk og turnere. En vemodig tanke i grunn. Flere som føler det sånn? Anonymkode: 1ea70...727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #2 Del Skrevet 7. september 2023 Tenker du på de fire store er vel en død allerede. Anonymkode: c35bf...dfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #3 Del Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tenker du på de fire store er vel en død allerede. Anonymkode: c35bf...dfc Tenker mest på følgende: delillos, Di derre, Åge, Hellbillies, Abel og sikkert noen flere jeg har glemt i farten. Utrolig hvor mange musikalske genier innen norsk musikk som ble født på 60-tallet, og pluss minus 50-tallet. Og Jokke som dessverre gikk bort så altfor tidlig var jo også født på 60-tallet. Anonymkode: 1ea70...727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 8. september 2023 #4 Del Skrevet 8. september 2023 Trøsten er at du mest sannsynlig følger deres livsløp ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 8. september 2023 #5 Del Skrevet 8. september 2023 Alt til sin tid. Av de du nevner vil jeg ikke savne noen. Hellbillies er dårlig. De andre har noen bra sanger, men ingen av de har levert noe merkbart bra på lenge (Abel har vel gitt ut noe). Jeg liker di Derre best, men de er vel ikke kremen av musikere. Bare litt artige tekster. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #6 Del Skrevet 8. september 2023 ti10 skrev (59 minutter siden): Trøsten er at du mest sannsynlig følger deres livsløp ... Nå er jeg bare i 30-åra gitt, men har vokst opp med den musikken. Dere som hører på den yngre garde innen norsk musikk; hvilke band eller artister hører dere på? Anonymkode: 1ea70...727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2023 #7 Del Skrevet 15. september 2023 Savner Anne Grete Preus ♥️ Anonymkode: 74f91...d8f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 15. september 2023 #8 Del Skrevet 15. september 2023 Per Bergersen døde alt for tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #9 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 10.40): Nå er jeg bare i 30-åra gitt, men har vokst opp med den musikken. Dere som hører på den yngre garde innen norsk musikk; hvilke band eller artister hører dere på? Anonymkode: 1ea70...727 Det finnes drøssevis med band og artister som lager norsk musikk som er like god og særegen som de du nevner. Du bør sjekke ut hele Nordicana-sjangeren, for eksempel. Norsk musikk i dag er mye mer enn bare listepopen, men du må gidde å gjøre en innsats for å finne den. Du finner den i liten grad på radio. Se andre steder. Følg med på rockefestivaler sitt program f.eks., plukk opp nye navn derfra. Anonymkode: a37b4...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2023 #10 Del Skrevet 19. september 2023 AnonymBruker skrev (På 8.9.2023 den 9.28): Tenker mest på følgende: delillos, Di derre, Åge, Hellbillies, Abel og sikkert noen flere jeg har glemt i farten. Utrolig hvor mange musikalske genier innen norsk musikk som ble født på 60-tallet, og pluss minus 50-tallet. Og Jokke som dessverre gikk bort så altfor tidlig var jo også født på 60-tallet. Anonymkode: 1ea70...727 Abel har vel mer eller mindre pensjonert seg allerede. Han gir ut musikk fortsatt, men bare lavkvalitets visesanger. Pop og rock ser han ut til å være lei, og tar bare de han vet folk forventer på konsert - slik at ikke publikum blir sinte. Se på den KORK konserten han hadde på NRK. Høflig applaus på hans nye viselåter som ingen vil ha. Trampeklapp på popmusikken. Anonymkode: 05409...221 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgekarjol Skrevet 19. september 2023 #11 Del Skrevet 19. september 2023 Landets to beste rocke-orkestre holdet det fortsatt gående: Motorpsycho og Hedvig Mollestad Trio. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2023 #12 Del Skrevet 20. september 2023 Samme her. Har f.eks likt Iron Maiden i 30 år. Dagen de gir seg er nok ikke så langt unna. Håper de avslutter med en helsikes turne. Jeg kommer selvsagt til å være der. Og felle en tåre når de går av scenen for siste gang🥲. Anonymkode: e3ca7...9dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 20. september 2023 #13 Del Skrevet 20. september 2023 AnonymBruker skrev (På 7.9.2023 den 12.08): Flere som føler det sånn? Anonymkode: 1ea70...727 Nei, musikken dør jo ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå