AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 Huset skal ut på tvangssalg. Jeg har en avtale på sykehuset som jeg har ventet på i snart 7 mnd, jeg kan virkelig ikke utsette den. Jeg bor alene i huset, og jeg har ingen som kan være her. Er det ok om takstmannen kommer mens jeg ikke er hjemme? Jeg har ikke sagt noe til han enda, jeg er redd han skal synes at jeg er vanskelig. Jeg har måttet si nei til to andre befaringer fra han pga sykdom, så jeg tør liksom ikke å si nei enda en gang. Anonymkode: e6637...b9c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 Jeg ville sagt nei. Anonymkode: 52a62...63a
Bombasi Skrevet 7. september 2023 #4 Skrevet 7. september 2023 Går helt fint for takstmannens del. Kanskje til det beste, for da får han sose rundt uten forstyrrelser. Men jeg ville ikke gjort det. Jeg ville ønsket å få være med på befaringen for å høre hva takstmannen tenker, og eventuelt svare for meg hvis det var tvilsbedømminger. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #5 Skrevet 7. september 2023 Hva med å få ny avtale med takstmann? Anonymkode: 564a0...416 1
Irja Skrevet 7. september 2023 #6 Skrevet 7. september 2023 (endret) Ikke noe problem! Endret 7. september 2023 av Irja
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #7 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva med å få ny avtale med takstmann? Anonymkode: 564a0...416 Leste du hovedinnlegget? Jeg har allerede avlyst to avtaler med han, så jeg er redd for at han skal se på meg som vanskelig, om jeg enda en gang , jeg sier at jeg ikke kan. Jeg fikk telefon fra sykehuset i går og jeg kunne ikke takke nei til sykehuset, men jeg har jo allerede avtalt med takstmannen. Anonymkode: e6637...b9c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #8 Skrevet 7. september 2023 Takk for alle svar. Regner med at det går bra da. Huset er veldig nytt, så det er vel kanskje ikke så mye han må gå over. Tviler på at det er fukt e.l. her på de snaue to årene huset har levd. Anonymkode: e6637...b9c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #9 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for alle svar. Regner med at det går bra da. Huset er veldig nytt, så det er vel kanskje ikke så mye han må gå over. Tviler på at det er fukt e.l. her på de snaue to årene huset har levd. Anonymkode: e6637...b9c Men stoler du på en fremmed hjemme hos deg når du ikke er der? Anonymkode: 52a62...63a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #10 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men stoler du på en fremmed hjemme hos deg når du ikke er der? Anonymkode: 52a62...63a Tja, han er jo en takstmann av yrke. Jeg kan ikke helt se hva farlig han kan få gjort. Stjele skole macbook’en min, eller smykkene mine? Sminken min, eller klærne mine? Eller tror du at han tar med seg tv’en eller spisebordet? Jeg er ikke så redd for det egentlig. Anonymkode: e6637...b9c
Laraa Skrevet 7. september 2023 #11 Skrevet 7. september 2023 Ikke uvanlig, det. Vi var bortreist og kunne ikke på den avtalte tidspunkt, og kom hjem rett etter at takstmannen hadde forlatt huset. Det eneste som ikke gikk bra var at han hadde brukt dassen vår for å drite, altså DET kun vi se og merke 😐😅 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #12 Skrevet 7. september 2023 Har du pratet med han før? Hvis han virker profesjonell så skal han ikke bry seg om hva han eventuelt tenker om deg men vurdere eiendommen objektivt. Men du er kanskje redd han skal straffe deg ved å sette en dårligere verdi på huset? Jeg tror ikke det skjer. Anonymkode: bc422...e00
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #13 Skrevet 7. september 2023 Har du evnt noen du stoler på som kan være der og ta i mot takstmannen da? Tviler sterkt på at takstmannen kommer til å forsyne seg av noe av tingene dine dog.. Anonymkode: c5fdd...99d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #14 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du pratet med han før? Hvis han virker profesjonell så skal han ikke bry seg om hva han eventuelt tenker om deg men vurdere eiendommen objektivt. Men du er kanskje redd han skal straffe deg ved å sette en dårligere verdi på huset? Jeg tror ikke det skjer. Anonymkode: bc422...e00 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du evnt noen du stoler på som kan være der og ta i mot takstmannen da? Tviler sterkt på at takstmannen kommer til å forsyne seg av noe av tingene dine dog.. Anonymkode: c5fdd...99d Jeg har kun hatt kontakt med han på sms, men dette er et relativt lite område, så jeg har hørt navnet hans før. Jeg er ikke redd han skal straffe meg med mindre takst nei, er mer redd han skal tro jeg gjør det vanskelig for megler å selge huset mitt, siden det er tvangssalg. I hovedinnlegget så skriver jeg at jeg ikke har noen andre som kan være her akkurat da. Det er midt i beste arbeidstid. Anonymkode: e6637...b9c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #15 Skrevet 7. september 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har kun hatt kontakt med han på sms, men dette er et relativt lite område, så jeg har hørt navnet hans før. Jeg er ikke redd han skal straffe meg med mindre takst nei, er mer redd han skal tro jeg gjør det vanskelig for megler å selge huset mitt, siden det er tvangssalg. I hovedinnlegget så skriver jeg at jeg ikke har noen andre som kan være her akkurat da. Det er midt i beste arbeidstid. Anonymkode: e6637...b9c Takstmenn kommer alltid i beste arbeidstid. Det er ikke så uvanlig å gi megler ekstranøkkel og la megleren låse takstmann inn/ut. Anonymkode: c5fdd...99d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå