Gå til innhold

De som nærmer seg 60, vil dere dø eller har dere noen gode år igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dumt spørsmål, men ser at flere har skrevet her at å bikke 40 er grusomt og tanken på å bli 60 et uutholdelig. 

Anonymkode: a5852...225

Videoannonse
Annonse
Skrevet

🤣

Anonymkode: 0fae4...913

• Liker 2
Skrevet

Øh.. det er 60, ikke 90... 

Anonymkode: fad6b...73e

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Tenker jeg tar noen år til 😂

Anonymkode: 87247...6d3

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Å bikke 40 var helt nydelig, og nå nærmer jeg meg 50år og gleder meg til det. Mine foreldre er i slutten av 60 åra og de er storfornøyd med hvordan livet er nå så jeg regner med at både 60, 70 og 80 åra blir bra år i livet mitt.

Anonymkode: 38c2e...58a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er 46 og synes det føles mye mer uutholdelig å tenke på at jeg mest sannsynlig er over halvveis i livet. Jeg føler meg mentalt som en 25-åring og er overhodet ikke klar for å legge meg ned å dø. Jeg savner å være ung og anse alderdom og død som noe som er så langt frem i tid at man ikke gidder å tenke på det.

Anonymkode: 18703...2a9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har nok ikke tenkt å parkere ennå, i en alder av 66. Livet er rikt, levende og jeg har en jobb som jeg elsker.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis dette er inspirert av den rik til 60/ fattig til 90 tråden… 

jeg har bikker 40 for lengst og livet er ikke grusomt. Tanken på og bikke 60 er ikke uutholdelig. Tanken på og leve til jeg er 90 som fattig derimot , er ikke fristende. 
jeg vil leve så lenge jeg har glede av livet, grei helse og grei økonomi. Om det blir 70 , 80 eller 90 vet jeg ikke. Når jeg er 60 regner jeg med jeg er i god form og har et innholdsrikt liv med jobb, venner og hobbyer. Og bare sitte på et eldresenter og overleve fra jeg er 80 til 92 som min mor- mor gjorde ønsker jeg og slippe. Det var ikke « og leve», bare holde ut. 

Anonymkode: 3cc27...7d4

Skrevet

Så man skal liksom jobbe hele livet og så forlate det når man endelig nærmer seg pensjonsalder?

Anonymkode: 2147f...c4b

Skrevet

Jeg er over 50, og har et strålende liv. God inntekt, en haug med interesser, voksne barn og en flott mann. Gleder meg vilt og hemningsløst til å bli pensjonist, det skal være min gylne tid. 

Anonymkode: 0f91f...5a2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Å bikke 40 var helt nydelig, og nå nærmer jeg meg 50år og gleder meg til det. Mine foreldre er i slutten av 60 åra og de er storfornøyd med hvordan livet er nå så jeg regner med at både 60, 70 og 80 åra blir bra år i livet mitt.

Anonymkode: 38c2e...58a

Gleder deg til hva? 

Anonymkode: b790f...470

• Liker 1
Skrevet

Alt er jo relativt. Den andre tråden som du sikter til regner jeg med er fattig til 90 eller rik og dø når du er 60. 

For min del som kronisk syk så ville jeg heller vært rik og dødd når jeg var 60. Hadde fått en enormt god livskvalitet om jeg hadde penger til behandling og de reisene jeg skulle hatt for å holde formen ved like. Hva er vitsen med å leve til 90 om du sliter med enorme smerter hver dag og er fattig. Selvfølgelig vil folk uten helseproblemer og økonomiske bekymringer leve lengst mulig.

Uansett så vil nå jeg leve så lenge jeg kan på tross av smerter for jeg ønsker jo å se barna mine vokse opp, 

Anonymkode: fe715...7b0

Skrevet

Med ok helse merker jeg ikke veldig forskjell mellom 40 og snart 60.

Anonymkode: 1ea81...cfb

• Liker 3
Skrevet

Har en alvorlig psykisk lidelse. Men jeg ville nok levd til jeg blir eldre hvis kroppen holdt. Hode er som hode er, det har jeg nå levd med i 50år, de gode stundene oppveier for de dårlige. Har alltid mål fremover å se frem til (reiser til varmen). I tillegg har jeg en familie, de vil savne meg mye, unner de ikke den sorgen før det er nødvendig. Selv om de forstår det hvis det kommer en dag jeg ikke greier mer.

Anonymkode: fafbe...374

• Hjerte 1
Skrevet

Ble 40 i år. Har aldri følt meg bedre og lykkeligere. Gleder meg til mange år til med familie og venner. 

Anonymkode: 78988...e93

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg merket ingen forandring da jeg fylte førti,jeg🤣

Tenker ikke over alderen min noe særlig,burde jeg det altså?🙄

Er 42 og har det bra,jeg.

Gruer meg ikke til å bli eldre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har en alvorlig psykisk lidelse. Men jeg ville nok levd til jeg blir eldre hvis kroppen holdt. Hode er som hode er, det har jeg nå levd med i 50år, de gode stundene oppveier for de dårlige. Har alltid mål fremover å se frem til (reiser til varmen). I tillegg har jeg en familie, de vil savne meg mye, unner de ikke den sorgen før det er nødvendig. Selv om de forstår det hvis det kommer en dag jeg ikke greier mer.

Anonymkode: fafbe...374

Sender deg en god klem❤️jeg vet hvordan det er å slite psykisk🥹

Skrevet

Det har lenge vært hetsing av uføre her på KG, nå er det folk over 40.-60 åringene kan bare "pop the clogs", for det er ingen vits i å bli eldre/gammel her i landet.  Lurer på hvilken gruppe som blir de neste som skal uthenges!  Og forresten, jeg er over 60 og har ikke tenkt å legge inn årene ennå!

Anonymkode: ce9ad...672

Skrevet

Hvert menneske er unikt, og alle er verdifulle.  Det snakkes ofte om de verdiløse og ubrukelige blant oss.  Eldre behandles som en belastning og en byrde.  Flere eldre føler seg så verdiløse at de gir opp.

Det er en trist utvikling. Vi leser om uførehets og eldrehets.  Svake gruppers eksistens er truet.

Skrevet

60-årene er herlige :juhu:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...