Gå til innhold

Hvilket inkasso firmaer er lettest å forhandle med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har inkasso hos: 

Alektum

Fair

Zolva

Gothia

Kredinor/Mohdi(slått seg sammen)

Sergel 

Visma 

Jeg har allerede trekk i uføretrygden på 4200 og det jeg kan ha til overs siden jeg er nylig blitt samboer i en billig leilighet og vil ha litt ekstra ett år før de setter enslig sats. Så vil jeg ha cirka 7000kr til inkasso gjeld ved siden av trekket. Gjelden er på rundt 180.000kr og kan da være ferdig om rundt to år. Men vil jo helst klare å snakke ned disse kravene så mye som mulig. Hvem er mest medgjørlige her? 
Har egentlig bare rundt 70.000 i gjeld, men alle saksomkostninger og renter har kostet dyrt. 

Anonymkode: 158fc...1af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

^

Skrevet

Mitt råd som felles slave av inkassoselskap er å holde kontakten med alle sammen. Du bør ta tak i de laveste beløpene først og forhandle deg oppover derfra. Hold gjerne de andre informert slik at de vet at du jobber med saken.

Lykke til 🙂

Anonymkode: 21bb0...7c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mitt råd som felles slave av inkassoselskap er å holde kontakten med alle sammen. Du bør ta tak i de laveste beløpene først og forhandle deg oppover derfra. Hold gjerne de andre informert slik at de vet at du jobber med saken.

Lykke til 🙂

Anonymkode: 21bb0...7c7

Okei! Ja laveste er nok ikke så dumt. De høyeste er det som allerede ligger på tvangs trekk. Lettere å forholdet seg til ett par saker med en rente, enn alle disse forskjellige. Har du noen erfaringer med å få de til å stoppe rentene, sette ned evt i vente periode? Om ikke rentene øker alt for mye så vil det være betalt ned på 16mnd. 

Skrevet

^

Skrevet

Dårlig erfaring med å forhandle med inkassoselskap. 

Mitt inntrykk er at policyen er å pepre kravet med gebyrer og overføre det til namsmann fortest mulig. 

Har du noe å forhandle med som feks raskt oppgjør så kan det være mulig

Anonymkode: c0c16...611

Skrevet

Du skriver at du tror det er ferdig nedbetalt om 2 år? Da har du jo ikke tatt med alt av renter og gebyrer i løpet av disse to årene. Det er kun ren gjeld, den gjelden som du har pr i dag du har kalkulert med i det regnestykket der. Det er lite sannsynlig at du får innvilget null rente resten av nedbetalingstiden på alt dette. Det er det stort sett bare Luksusfellen som får til.

Det blir nok langt dyrere innen du har fått det nedbetalt.

Du kan sende en felles email til dem alle, og fortelle at du har så og så mye gjeld tilsammen i inkasso, og at du har denne summen til overs hver måned å nedbetale med, som skal deles på alle kreditorene. Spør om de har forslag til avtaler.

• Liker 1
Skrevet

Har veldig god dialog med Modhi

Værste er vel Lindorff. Tror de har byttet navn til Alektum 

Anonymkode: 00dbb...1a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har veldig god dialog med Modhi

Værste er vel Lindorff. Tror de har byttet navn til Alektum 

Nja, ble blankt avvist av førstelinje hos lindorff om forespørsel om rentenedsettelse. Fikk innvilget gjeldsforhandling av namsmann og da plutselig våknet de og ville forhandle rente. Men gjeldsordning har 0% rente så gikk heller for gjeldsordning 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nja, ble blankt avvist av førstelinje hos lindorff om forespørsel om rentenedsettelse. Fikk innvilget gjeldsforhandling av namsmann og da plutselig våknet de og ville forhandle rente. Men gjeldsordning har 0% rente så gikk heller for gjeldsordning 

Jeg har også gjeldsordning. Hadde konfirmant i Mai og min rådgiver i namsmannen sa at jeg skal ha 12 000 kr til konfirmasjonen. Hun sendte forslag til alle kreditorer om dette. Alke godtok dette utenom lindorrf. De godtok bare 10 000 kr 

Skrevet
Million skrev (På 9.9.2023 den 11.44):

Du skriver at du tror det er ferdig nedbetalt om 2 år? Da har du jo ikke tatt med alt av renter og gebyrer i løpet av disse to årene. Det er kun ren gjeld, den gjelden som du har pr i dag du har kalkulert med i det regnestykket der. Det er lite sannsynlig at du får innvilget null rente resten av nedbetalingstiden på alt dette. Det er det stort sett bare Luksusfellen som får til.

Det blir nok langt dyrere innen du har fått det nedbetalt.

Du kan sende en felles email til dem alle, og fortelle at du har så og så mye gjeld tilsammen i inkasso, og at du har denne summen til overs hver måned å nedbetale med, som skal deles på alle kreditorene. Spør om de har forslag til avtaler.

Uten renter vil det ta 16mnd, jeg har bare lagt på omkring to år da jeg ikke har giga renter som luksusfellen deltakere. Og rentene ikke øker helt ekstremt per år. Og dette er uten å evt spørre kreditor om noe form for forhandling. Dette er også uten ferie penger og halv skatt i desember. Så vil ikke ta mer enn to år. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Uten renter vil det ta 16mnd, jeg har bare lagt på omkring to år da jeg ikke har giga renter som luksusfellen deltakere. Og rentene ikke øker helt ekstremt per år. Og dette er uten å evt spørre kreditor om noe form for forhandling. Dette er også uten ferie penger og halv skatt i desember. Så vil ikke ta mer enn to år. 

Har du virkelig regnet riktig der nå? 180 000 i gjeld til inkassoselskaper, og du regner bare med å betale renter for en sum som tilsvarer to måneders avdrag? Det pleier å være svindyrt å havne hos inkasso.

Men greit. Du har vel regnet nøye på dette.

Skrevet
Million skrev (2 timer siden):

Har du virkelig regnet riktig der nå? 180 000 i gjeld til inkassoselskaper, og du regner bare med å betale renter for en sum som tilsvarer to måneders avdrag? Det pleier å være svindyrt å havne hos inkasso.

Men greit. Du har vel regnet nøye på dette.

Ja altså har regnet greit på det. Og sett hvor mye rentene har økt de siste årene. Og gjelda øker nå på rundt 20-30k i året. Men den største saken som er på 53k den ligger til namsmann uten noe særlig renter i trekk perioden. Rentene på den under trekk periode er 2322,65 og det trekket var i ett år. Så har jeg en til sak på 14k, med 8 måneders trekk periode. Som går nå samtidig som denne på 53k den har 0 i rente under trekk periode. Så det øker så ekstremt mye og en to år burde være nok hvis jeg bruker det til overs ved siden av. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...