Gå til innhold

Mexico vs Dubai Hvilket sted er tryggest å reise til?

Hvilket sted er tryggest?   

25 stemmer

1. 1. Hvilket sted er tryggest?

• Mexico
      8
    • Dubai
      17

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mor med tenåringsdatter ønsker oss ferie i varmen i vinter for å korte ned den lange kalde tida her oppe i nord. 

Ser at det går masse reiser til Mexico og Dubai. 

Hvor er det tryggest å reise? 

Noen som har vært der eller kjenner til landene? 

Anonymkode: 27f6d...35e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du samvittighet reiser du i såfall ikke til Dubai. Du vil gå på lik av slaver begravd under betong. Som en av grunnene til å holde seg unna.

Anonymkode: e7d9d...407

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

har ikke vært i noen av di stedene men ut i fra det jeg har hørt vil jeg si dubai er bedere enn mexico

jeg har aldri hørt at det er farlig og dra til dubai bare stress med at man skal være så dekket til og di reglene di har der

Skrevet
Rosa Sløyfe skrev (1 minutt siden):

har ikke vært i noen av di stedene men ut i fra det jeg har hørt vil jeg si dubai er bedere enn mexico

jeg har aldri hørt at det er farlig og dra til dubai bare stress med at man skal være så dekket til og di reglene di har der

Har du ikke hørt om voldtekt og fengsel for ugifte kvinner der? Da har du ikke fulgt med i media. Kysser en ugift kvinne sin mann der nede havner hun i fengsel.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dubai er uten tvil tryggere med tanke på vanlig kriminalitet men som vanlig i muslimske land så er det mye farligere for kvinner enn for menn, dessuten så er det moralsk forkastelig å legge igjen penger i en slik islamiststat. 

Anonymkode: cc1e1...19f

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet

Ville reist til Mexico. 

Dubai er ok, men er mye mer å se og oppleve i Mexico mtp kultur osv. Men er nok ett farligere land å reise til enn Dubai med kriminalitet.

Vil tro det er billigere å reise til Mexico all in all. 

• Liker 1
Skrevet

Dubai er helt klarets det tryggeste å reise til av de to. Mexico har f.eks. ikke slaveri som jeg vet om men en del gjeng kriminalitet, en del ganger har uskyldige mennesker blitt blandet opp i sakene og drept.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du ikke hørt om voldtekt og fengsel for ugifte kvinner der? Da har du ikke fulgt med i media. Kysser en ugift kvinne sin mann der nede havner hun i fengsel.

jeg vet at man kan havne i fengsel for det med kyssing derfor jeg skrev strenge regler 🙈

men hun skrev at det var mor og datter som skulle dra så da regnet jeg med at det ikke var noe problem

Skrevet

Mexico 100%. Har vært på Yucatan-halvøya, og der er det fantastisk god mat og drikke, mayaruiner, vakker natur med palmer, kritthvite strender, azurblått hav og cenoter. 

Anonymkode: 49c57...215

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville helle reist til Costa Rica. Dubai aldri!

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_mexico/id2416296/

De fleste reiser til turistområder i Mexico gjennomføres uten spesielle problemer. Det anbefales at reisende leser kravene for innreise. Sikkerhetssituasjonen i Mexico er særlig knyttet til organisert kriminalitet og rammer sjeldent reisende i turistområder. Vinningskriminalitet, herunder overfall, væpnet ran og tyverier er også utbredt og rammer ofte mer velstående meksikanere og utlendinger. Noen delstater er mer utsatt enn andre, og der man må ta sine forholdsregler for å unngå å havne i ubehagelige eller farlige situasjoner. Sørg for å ha gyldig reiseforsikring for hele oppholdet.

Anonymkode: e3929...058

• Liker 2
Skrevet

Det er så fint med folk som gir riktige råd om steder de har vært på *ironi*. 

Jeg hadde valgt Dubai uten tvil. Vært der mange ganger og er det landet jeg absolutt føler meg tryggest i. Aldri opplevd noe som var i nærheten var i nærheten av utrygt. 

Til dere som skriver at det må dekkes til og at ugifte blir arrestert ved å kysse på gata? Har dere vært der? Det var nok en del strengere der før, men jeg var heller ikke tildekt da jeg var der for 20 år siden. De har fjernet flere av de strenge lovene, blant annet for ugifte å bo på samme rom. 

I Mexico har jeg vært en gang og frister absolutt ikke til gjentagelse. Følte oss ikke helt trygge da vi skulle på utflukt. Organisert kriminalitet langt veien, og busser blir sopper og plyndret. Heldigvis ikke vår, men noen fra hotellet vi var på hadde opplevd det. Inne på resort et det nokså trygt, men prøv å Google litt, ganske så regelmessig så skjer det noe på turiststeder. Det er bare det at norske aviser ikke dekker det.

Anonymkode: 98db0...2a9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dubai er uten tvil tryggere med tanke på vanlig kriminalitet men som vanlig i muslimske land så er det mye farligere for kvinner enn for menn, dessuten så er det moralsk forkastelig å legge igjen penger i en slik islamiststat. 

Anonymkode: cc1e1...19f

Dette!

• Liker 2
Skrevet

De som skriver negativt om Dubai her vet ikke hva de snakker om og har selvsagt ikke vært der. 

Dubai er langt tryggere med mindre man oppfører seg som en idiot og man merker veldig lite til Islam der. UAE er en islamsk stat, men langt fra islamiststat. Joda, arbeidsvilkårene er ikke på topp for arbeidere fra fattigere land, men ved å kalle det slavearbeid kan man like gjerne tatovere "dum" på panna. I Mexico slipper du lettere unna ved å være idiot, men det er større sjanse for å utsettes for kriminalitet. 

Anonymkode: dfab5...438

Skrevet

Dubai. Med mindre du er homo, mørkhudet eller kommer til å ha sex.

Men det er et uinteressant drittland som det er grovt umoralsk å bruke en krone i.

Mexico er fantastisk.

Anonymkode: fd3f0...837

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Dubai er tryggest. Men mtp etikk, ingenting. Så Mexico er best

Anonymkode: 31632...9b1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De som skriver negativt om Dubai her vet ikke hva de snakker om og har selvsagt ikke vært der. 

Dubai er langt tryggere med mindre man oppfører seg som en idiot og man merker veldig lite til Islam der. UAE er en islamsk stat, men langt fra islamiststat. Joda, arbeidsvilkårene er ikke på topp for arbeidere fra fattigere land, men ved å kalle det slavearbeid kan man like gjerne tatovere "dum" på panna. I Mexico slipper du lettere unna ved å være idiot, men det er større sjanse for å utsettes for kriminalitet. 

Det er trygt der så lenge du følger lovene. Men alle har ikke samvittighet til å reise dit, inkl meg 

Anonymkode: 31632...9b1

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du moralsk bankerott? 

https://www.walkfree.org/global-slavery-index/country-studies/united-arab-emirates/

Anonymkode: 4a92d...2df

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mor med tenåringsdatter ønsker oss ferie i varmen i vinter for å korte ned den lange kalde tida her oppe i nord. 

Ser at det går masse reiser til Mexico og Dubai. 

Hvor er det tryggest å reise? 

Noen som har vært der eller kjenner til landene? 

Anonymkode: 27f6d...35e

Om du setter menneskerettigheter høyt så unngår du Dubai

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Holder det at jeg måtte bo der noen år pga jobb? Dubai er ikke ett land en legger igjen penger i

• Hjerte 1
Skrevet

Dubai er en by- ikke selve landet UAE. Byen Dubai er nok den tryggeste. Sett deg inn i lover og regler/kotymer (f.eks ikke bikini og altfor lettkledd utenfor bassengområdet eller stranda, og ikke drikk deg full). Jeg følte meg ekstremt trygg i uae i alle fall. I Mexico er det enormt mye kriminalitet. Sjansen for kidnapping, utpressing, ran, voldtekt og til og med drap er mye høyere der. Jeg skal tilbake igjen til uae en vakker dag og jeg vet at både barna og jeg vil være tryggere der enn de fleste andre land. For de som ikke tror Mexico har slavedrift uoffisielt så tenk om igjen…

Ett av en drøss av eksempler:

https://www.dailysignal.com/2023/07/19/new-slave-trade-arrived-america-hands-mexican-cartels-border-expert-tells-congress/amp/

Vikinger holdt treller, x antall land i verden har hatt og har slaver i ulike former. Om du skal bannlyse og boikotte alle land så sitter du igjen med relativt få. 

Anonymkode: bd275...238

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...