Gå til innhold

Å gi "dårlig" anmeldelse av selger på Finn.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer det å gi en ærlig anmeldelse? Vil selger kunne se det og etter det kunne gi meg dårlig anmeldelse, eller vil det komme opp etter begge har gitt vurdering?

Saken er at jeg kjøpte et produkt, der selger var kjapp med å levere og produktet var som beskrevet i annonsen ifht bruksmerker.

MEN: Den var veldig møkkete! Full av matrester og mugg 🤢 Produktet er av plast, så den lot seg rengjøre, men er full av "krinkelkroker" så jeg måtte ta flere runder med zalo og børste for å få det skikkelig rent. Betalte noen hundrelapper for den også, så selger har nok fått halvparten igjen av hva han har betalt for den. 

Vil derfor gi trekk i anmeldelsen (4/5) og skrive ærlig om hva som var bra, men trekk for møkk. Vurderte å gi 3/5, men vil ikke ødelegge for vedkommende heller. 

Anonymkode: 84ab9...2cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Selger vil se den anmeldelsen du gir (før hun skriver noe selv), og kan svare deg i offentligheten på den. Hun vil også kunne gi en anmeldelse av deg som kjøper. Ville tatt det på melding så personen kunne rette opp feilen, gi prisavslag el. 

Endret av Kaisada
  • Liker 9
Skrevet

Selger har en viss tid på seg til å gi deg anmeldelse, og får ikke sett din før tiden har gått ut/før vedkommende har skrevet anmeldelse til deg. Selger kan kommentere din anmeldelse, og si seg uenig, men dette vil kun vises på hans/hennes side

Anonymkode: 94776...091

• Liker 4
Skrevet

Så greit egentlig at det går an å besvare anmeldelser. Da vet jeg hva jeg evt kan forvente 😊 Takk for svar!

Skrevet
14 minutter siden, Kaisada said:

Selger vil se den anmeldelsen du gir (før hun skriver noe selv), og kan svare deg i offentligheten på den. Hun vil også kunne gi en anmeldelse av deg som kjøper. Ville tatt det på melding så personen kunne rette opp feilen, gi prisavslag el. 

Men er det mulig å endre anmeldelse etter den er satt, eller blir den permanent?

Skrevet

Men så du ikke bilde av gjenstanden før du kjøpte den?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men er det mulig å endre anmeldelse etter den er satt, eller blir den permanent?

Tror ikke den kan endres.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Den kan ikke endres og man får i 99,9999% av tilfellene ikke slettet en anmeldelse av finn sitt team heller, uansett hvor urettferdig og usaklig anmeldelsen man får er. Dessverre.

Anonymkode: e4380...a96

• Liker 1
Skrevet
ti10 skrev (17 minutter siden):

Jeg kjøpte en gang en stressless på finn og den så fin ut på alle bildene, men da jeg fikk den hjem fikk jeg småsjokk av alt de hadde latt ligge nedi siden av stolsetet/armlenet. Der var det mengder av hår og hårstrikk, klissete pastiller, lypsyl og smuler fra litt av hvert og masse støv som en ikke vil ha med fra andre mennesker.

Det ble storvask, utgravninger for hånd og finstøvsuging. Den ble ren og grei til sist, men jeg hadde aldri solgt noe som ikke var skikkelig rengjort først. Såpass oppegående må folk være syns jeg!  :fy: 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Lov å gi en ærlig tilbakemelding ja, om jeg selger noe slikt skriver jeg "fin stand men trenger en skikkelig vask" f.eks, men om selger ikke har opplyst om det kan man fint gi en dårlugere vurdering synes jeg.

Anonymkode: a2649...ae8

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Den kan ikke endres og man får i 99,9999% av tilfellene ikke slettet en anmeldelse av finn sitt team heller, uansett hvor urettferdig og usaklig anmeldelsen man får er. Dessverre.

Anonymkode: e4380...a96

Hmm.. mulig jeg skal legge konfliktsjyheten til side og heller sende melding til selger først da 🤔

• Liker 1
Skrevet
Kaisada skrev (50 minutter siden):

Nei, verken selger eller kjøper kan se den andres anmeldelse før begge har skrevet.

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/202850691-Slik-fungerer-vurderinger-av-kjøpere-og-selgere-på-Torget

Anonymkode: 2dede...464

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (5 minutter siden):

Jeg kjøpte en gang en stressless på finn og den så fin ut på alle bildene, men da jeg fikk den hjem fikk jeg småsjokk av alt de hadde latt ligge nedi siden av stolsetet/armlenet. Der var det mengder av hår og hårstrikk, klissete pastiller, lypsyl og smuler fra litt av hvert og masse støv som en ikke vil ha med fra andre mennesker.

Det ble storvask, utgravninger for hånd og finstøvsuging. Den ble ren og grei til sist, men jeg hadde aldri solgt noe som ikke var skikkelig rengjort først. Såpass oppegående må folk være syns jeg!  :fy: 

Kunne man se det uten å ta av armlenet? Jeg fikk en stressless og hadde den 2 uker og lurte på hva lukta var, men her måtte en handy nabo skru av armlene og siden for å komme til alt det rusket.. 🤢

Anonymkode: 901b5...b68

Skrevet

Jeg fikk nylig en lav score fra en kjøper, det var innpakking og informasjon om produktet som trakk ned. Jeg fikk ingen forvarsel eller melding om at noe var galt, og det synes jeg hadde vært fair. Dette var en ting til kun 75,-, og da synes jeg ærlig talt forventningene bør være skrudd ned - i tillegg sendte jeg over mål før salget. Jeg ville heller ha kastet tingen enn å få dårlig score for den lave prisen, og vil aldri selge til denne kjøperen igjen. 

Anonymkode: 9ba70...6bf

• Liker 5
Skrevet

Jeg solgte noe i går og snakket med lillebror gjennom finn.no.

Lillebror var veldig koselig, men storebror som var og hentet slang en kommentar om at jeg "prater piss" i det jeg skulle gå og lete etter noe -typ litt opphisset "bla bla bla bla, du prater bare piss". Storebror var også noe ung, kanskje 17 år, og jeg stilte bare et spørsmål om noe var mulig og var usikker på om han skjønte hva jeg mente. Det gjorde meg skikkelig utilpass, så jeg fikk samboer til å ta seg av resten🤣 Har aldri opplevd noe lignende og jeg var veldig hyggelig selv😂

Jeg ville veldig gjerne gi en lavere rating, men var redd for at det skulle slå tilbake på meg og ville vel ikke at det skulle gå ut over lillebror heller. 

Skrevet
38 minutter siden, ti10 said:

Det ble vist et bilde fra en side av produktet hvor skittet ikke viste. Kom virkelig ikke på at noen ville levere det fra seg slik 😅

Skrevet

Hvordan får man kontakt med kundeservice på finn egentlig? Får bare opp chattrobot 🙈 er ei som eg må melde inn til finn for mistenker at hun aldri sendte en pakke og prata om at hun skulle gjøre opp for seg men skjedde aldri... Er også noen andre der inne som eg mistenker ikke har rent mel i posen, noe som eg kjøpte i helgen og har enda ikke hørt noe angående sending selv om det er gått snart 5 dager.... Beklager avsporing 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk nylig en lav score fra en kjøper, det var innpakking og informasjon om produktet som trakk ned. Jeg fikk ingen forvarsel eller melding om at noe var galt, og det synes jeg hadde vært fair. Dette var en ting til kun 75,-, og da synes jeg ærlig talt forventningene bør være skrudd ned - i tillegg sendte jeg over mål før salget. Jeg ville heller ha kastet tingen enn å få dårlig score for den lave prisen, og vil aldri selge til denne kjøperen igjen. 

Anonymkode: 9ba70...6bf

Men hvis du leverte fra deg denne tingen i en annen tilstand enn kjøper forventet, så fortjente du den dårlige anmeldelsen, samme hva den kostet. 🤷‍♀️ Det hadde vel vært bedre å heller kaste enn å selge søppel. Dvs gi bort i den tilstanden den er i. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde heller gitt selger en sjanse til å rette opp og skrevet at du ønsker prisavslag. Hvis du får beklagelse og prisavslag er det kanskje ok?

Anonymkode: 02f8d...09b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått 10 på alle utenom en som ga 7,5. Det skyldtes nok litt styr med levering  var lagt utenfor døren og jeg klarte ikke å finne det første gang. Ble skikkelig irritert, jeg måtte dra to ganger og fikk hentet til slutt og følte ikke det var min skyld.

Anonymkode: 02f8d...09b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...