AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 Har hatt en søknad inne i noen mnd. Fristen for svar går endelig ut snart. Lurer på å sende inn noen dokumenter for å være sikker på at den blir innvilget, selv om jeg tror jeg fyller kravene og at det går bra uansett. Men hvis det sendes inn nå, kan svarfristen deres utsettes da? Nå begynner det å bli ganske krise på pengefronten. Jeg kan ikke vente særlig lenger. Anonymkode: 72e04...a83
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #2 Skrevet 7. september 2023 Er vel bedre å vente til et eventuelt avslag, for å så sende ikke mer dokumentasjon. Sendte ikke inn noe da jeg fikk app, var legen som skrev erklæring å sendte inn. Det viste jeg ikke engang, fikk bare beskjed om å søke jeg. Anonymkode: 93045...902
Mrs.Under Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 Hvis NAV har behov for flere dokumenter i forbindelse med saken din, så får du beskjed om dette. Vanligvis sender du som enkeltperson ikke inn noen dokumenter i forbindelse med AAP søknad. Det er legen din som skriver en legeerklæring på bakgrunn av forespørsel fra NAV, samt at NAV saksbehandler også skriver et saksgrunnlag. Pengekrise? Har du ikke annen form for inntektssikring nå? Som sykepenger eller lignende. AAP er definitivt ikke noe å bli rik på!
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #4 Skrevet 7. september 2023 Saksbehandlingstiden på AAP har økt og er per dags dato 15 uker. Det er legen som skal sende inn dokumentasjon. Hvis legen er treig til å sende inn, kan det ta lenger tid å behandle saken. Saksbehandlingstiden er todelt. Først skal NAV kontoret skrive en arbeidsevnevurdering. Deretter oversendes saken til NAV Arbeid og ytelser som tar en endelig beslutning i saken. Anbefaler å ringe NAV og høre hvordan saken din ligger an. Anonymkode: 658a1...5f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå