Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags utfordringer har dere pga. at dere er introverte?

Føler dere at det er noe dere må skjule, at dere må prøve å være mer ekstroverte? Og hvordan går det?

Anonymkode: 64f51...388

Skrevet

Kan ikke si at jeg opplever noen utfordringer pga det egentlig. Må i tilfelle være at jeg er flink til å ha unnskyldninger for å slippe unna type sosiale settinger, arrangement etc. Hater fester og type sosiale lag/arrangement der det er forventet oppmøte. Men som sagt, er flink til unnslippe ☺️

Anonymkode: b0789...ff6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva slags utfordringer har dere pga. at dere er introverte?

Føler dere at det er noe dere må skjule, at dere må prøve å være mer ekstroverte? Og hvordan går det?

Anonymkode: 64f51...388

Det høres ut som om du mener utadvendt når du skriver ektrovert? 

Jeg kan jo aldri bli mer ekstrovert, jeg henter min energi fra tid alene og i enkelte sosiale settinger. Jeg er utadvendt og har ikke noe problem i å være sosial, men jeg får ikke energi av det slik ekstroverte gjør. Dette gjør selvfølgelig at jeg nøye velger ut hvilke sosiale ting jeg velger å delta på. 

Vi hadde nettopp personlighetstester på et lederseminar jeg var på. 99 % tippet at jeg var ekstrovert, mens det jeg egentlig er, er utadvendt, men introvert.

Anonymkode: 86412...f07

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja føler at jeg må spille en rolle som ekstrovert. Særlig på jobb og i selskap. Jeg liker ikke småprat men kan gjerne gå i dybden i samtale. Men sånt passer jo ikke når det er forventet å mingle😂

Jeg har også en av mine nære som ikke respekterer at jeg trenger alene-tid, så jeg er tvunget til å lyve om at jeg har planer. Hvis ikke så blir det så mye drama og det orker jeg ikke. 

Anonymkode: 88f35...5d3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ingen utfordringer. Er meg selv, passe sosial og trives også i eget selskap. 

Anonymkode: f31f2...611

• Liker 1
Skrevet

Jeg har funnet ut at min introverthet egentlig er en frykt for å skille meg ut.

Fordi jeg er autist, så gjør jeg innimellom ting annerledes enn det som er normalt.

Og slitenheten kommer av sensitivitet for sanseinntrykk.

Anonymkode: 2b3a4...830

• Hjerte 1
Skrevet

Hadde store problemer med  å jobbe i åpne landskap. Nå fått hjemmekontor. Men det er først og fremst i jobbsammenheng at folk ser ut til å ville "kurere" introverte. 

Anonymkode: c7172...3ef

• Liker 1
Skrevet

Opplever ingen problemer med å være introver. Man lærer seg til å sette på en maske når man går ut døren. Den masken tar man av når man kommer hjem. I den masken ligger da alt av samtaler man har hatt med andre.

Anonymkode: 4c6ef...943

Skrevet

Opplever ingen problemer med å være introvert, og føler heller ikke at jeg må komme med unnskyldninger for å slippe unna sosiale settinger. Sier bare at jeg ikke har lyst, enkelt og greit.

Anonymkode: bd64d...f1c

• Liker 2
Skrevet

Ingen utfordring tilknyttet til det.

Må bare passe på at jeg selv ikke tar på meg for mye sosialt. 

Alle mine nærmeste er fullt klar over det, jobben og. Null stress i den grad

Skrevet

Ca 1/3 av befolkningen er introvert. Eneste "problemet" jeg har møtt på, er ekstroverte sjefer som har prøvd å pushe på med aktiviteter utenom jobb. Og det er knapt nok et problem, jeg klarer helt fint å si nei. 

Anonymkode: eba8f...d57

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er mer at jeg må si nei til ting jeg egentlig har litt lyst til og at jeg får dårlig samvittighet ovenfor de jeg sier nei til. Fordi jeg har ingen "grunn". 

Men jeg har blitt flinkere til å sette grenser for meg selv og da har jeg også mer overskudd.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det høres ut som om du mener utadvendt når du skriver ektrovert? 

Jeg kan jo aldri bli mer ekstrovert, jeg henter min energi fra tid alene og i enkelte sosiale settinger. Jeg er utadvendt og har ikke noe problem i å være sosial, men jeg får ikke energi av det slik ekstroverte gjør. Dette gjør selvfølgelig at jeg nøye velger ut hvilke sosiale ting jeg velger å delta på. 

Vi hadde nettopp personlighetstester på et lederseminar jeg var på. 99 % tippet at jeg var ekstrovert, mens det jeg egentlig er, er utadvendt, men introvert.

Anonymkode: 86412...f07

Utadvendt og ekstrovert betyr akkurat det samme. At det er en forskjell er en tullete nyspråkgreie omtrent som å insistere på at homofil og homoseksuell betyr forskjellige ting.

Anonymkode: 975cb...fde

• Liker 1
Skrevet

Den største utfordingen er at jeg ikke orker å være så sosial som jeg føler jeg bør være. Skulle gjerne hatt mer energi til å møte folk og å være sosial, jeg får dårlig samvittighet når det er lenge siden jeg har møtt familie/venner, men jeg har en sosialt krevende jobb, og da trenger jeg mye tid alene for å komme meg gjennom arbeidsuken. 

Noe som kan være slitsomt er at det er mange som ikke helt forstår hvordan det føles å være introvert, men dette er ikke noe jeg synes er utfordrende sånn sett. 

Anonymkode: 6d005...d57

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Utadvendt og ekstrovert betyr akkurat det samme. At det er en forskjell er en tullete nyspråkgreie omtrent som å insistere på at homofil og homoseksuell betyr forskjellige ting.

Jeg vil si at jeg er utadvent introvert på den måten at jeg ikke er sjenert og tilbakeholden når jeg er rundt mennesker, men må være alene for å få overskudd til å være sosial. Innadvendt for meg er synonymt med sjenert, men mulig det ikke stemmer med ordboka. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er introvert men veldig utadvendt. Jeg elsker sosiale situasjoner, men blir fort sliten og må hjem å lade opp, alene. Ekstroverte lader opp ved å være blant folk. Man kan absolutt være utadvendt og introvert. 

Anonymkode: dd8d4...c8d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er også slik som blir helt ødelagt av sosialisering. Selv om jeg kan elske og små skravle og finnes ikke sjenert. 

Ser vi er flere. 

Folk har vanskelig på å tro meg i den greia der. Er mellom leder. 

Men ingen ser jo den utslitte hjemme som ikke klarer sosialisering privat fordi jobb suger ut all min energi. 

Kjenner igjen den med å ta av masken når man kommer hjem. 

Vurdere bytte karriere slik at jeg også kan leve et privat liv.

Anonymkode: 1dc61...b96

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg vil si at jeg er utadvent introvert på den måten at jeg ikke er sjenert og tilbakeholden når jeg er rundt mennesker, men må være alene for å få overskudd til å være sosial. Innadvendt for meg er synonymt med sjenert, men mulig det ikke stemmer med ordboka. 

Samme her. Jeg er stille, men har ingen problemer med å henge med andre mennesker verken kjente eller ukjente og har en veldig sosial jobb.

Den største utfordringen for min del er vel at folk tror jeg er annerledes enn jeg er, men det er ikke noe jeg bryr meg særlig om. 

Anonymkode: b9fcb...c67

Skrevet

Jeg er egentlig ganske utadvendt og sosial, men trives godt i eget selskap også. Med mann barn og full jobb der jeg jobber med folk, må jeg ha litt alenetid 

Anonymkode: edafd...68f

Skrevet

Det tar meg lang tid å bli komfortabel nok til å være meg selv i selskap med andre om jeg noen gang kommer dit. 

Skriftlig er bedre enn muntlig. Jeg sliter faktisk med å få tankene mine i ord format via munnen mer enn skrift. Har senere begynt å slite noe med stamming på grunn av det. 

Sosiale situasjoner gir en del angst, så jeg blir helt tømt for energi. Jeg har en jobb som passer best ekstroverte, så jeg er jeg er tom mye av tiden. 

Om det er følge av mobbing eller autisme eller begge deler er vanskelig å si. 

Anonymkode: 5bfaf...bd1

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...