marilla83 Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 Noen som har gjort det? Må man helt inn i trommel for lang tid? Eller bare hodet, Hva får man ha på seg?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #2 Skrevet 7. september 2023 Jeg har gjort det. Mener å huske at jeg måtte inn med overkroppen iallefall, men det er ganske lenge siden. Hadde på meg normale klær, BH uten spiler. Du kan ikke ha på smykker osv. Det går helt fint, be om å få musikk på ørene Anonymkode: b11fe...5d0 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 Jeg trengte ikke helt inn,bare overkroppen. Anonymkode: 015b9...40a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #4 Skrevet 7. september 2023 marilla83 skrev (3 minutter siden): Noen som har gjort det? Må man helt inn i trommel for lang tid? Eller bare hodet, Hva får man ha på seg? Ca en halvtime. Hele kroppen er i trommelen. Du får en slags maske/ stativ som settes over hodet ditt, som holder deg i ro. I ene var det et speil hvor jeg kunne se ut. I andre var det ikke. Be om radio. Bråker jævlig selv om radio er på. Du må ta av bh, ørepynt, briller. Anonymkode: a00d9...86c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #5 Skrevet 7. september 2023 Ta på behagelige klær uten noe metall. Du får øreklokker fordi det bråker en del. De tar å kjører deg inn med overkroppen. Anonymkode: 22a9c...ec2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #6 Skrevet 7. september 2023 Det blåses kald luft inn i, mens du er i maskinen, så ta på deg langermet, så du slipper å fryse. Anonymkode: a00d9...86c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #7 Skrevet 7. september 2023 Hodet må helt inn i midten av trommelen og da er man egentlig helt inne. Jeg har bind for øynene så jeg slipper å se trommelen, for jeg har klaustrofobi. Det varierer litt hva man får ha på seg, en gang måtte jeg ta av mine egne klær og skifte til sykehusskjorte og bukse, en annen gang fikk jeg beholde egne klær (men ingenting med metall i seg som bukseknapper eller BH). Anonymkode: 9f0f5...db5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #8 Skrevet 7. september 2023 Lykke til, ts! Jeg synes at MR av hodet er gøy, som å være i et romskip 😀🥳 Anonymkode: 08707...5ad 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #9 Skrevet 7. september 2023 Jeg har tatt MR av hode 4 ganger og ikke vært inne i maskinen i mer en 15 min isch. Du blir kjørt inn med overkroppen til ca albue/underarm. Så får du på øreklokker for det støyer en del, jeg har fått musikk på ørene alle ganger med unntak av en gang. De blåser luft igjennom tunellen. Min strategi er derfor lukke øynene før man kjøres inn og visualiserer at jeg ligger ute under åpen himmel og at det blåser en liten behagelig bris ute og slapper av med musikk på ørene😅 Kan fort opplevelse litt klaustrofobisk å ligge der, men overkommelig. Anonymkode: f8c6d...d5b
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #10 Skrevet 7. september 2023 Jeg tar MR av hodet en gang i året. Du kjøres helt inn i trommelen, ikke bare halveis. Hvor lang tid det tar kommer litt an på om du tar på sykehus eller privat som uilabs. Hos unilabs tar det kanskje 10 min, på sykehus ca halvtime. Men akkurat det kommer an på hva som skal undersøkes. Du får et bur over hodet, så det kan virke ekstra klaustrofobisk hvis du har klaustrofobi. Det kan være greit å få noe over øynene. På sykehus er de veldig flinke til å tilrettelegge og berolige pasient, privat; not so much. Lykke til. Anonymkode: 9af6e...08f
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #11 Skrevet 7. september 2023 Jeg skal ha ny MR av nakken nå i ettermiddag. Regner med at det blir som sist, et slags bur over hodet og ca halveis inn i trommelen med øreklokker på - Største problemet er at den tralla er hard å ligge på. Anonymkode: a8092...d21
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #12 Skrevet 7. september 2023 Har gjort det et par ganger og det er ikke det kjekkeste jeg gjør men det er muligens fordi jeg stresser litt med hva resultatet blir og så ligger du liksom "spennet fast" i tunnelen og tenker på dette. Tar som regel rundt regnet 30 minutter for jeg tar bilder med og uten kontrast. Du får som regel øreklokker og musikk og en alarmknapp i hånda hvis det blir helt for jævlig. Hodet blir spennet fast under et slags bur , er ikke så ille som det høres ut altså men må innrømme at jeg har fått litt klaustrofobi i ettertid men det tror jeg er mer stresset for alt rundt en rundene i MR. Ja og beina ligger som regel utenfor maskinen men det spørs jo hvor lang du er. Klær uten metall og slikt er greit, du kan og få klær hos de når du skal gjøre det. På haukeland har de tv inne på mr rommene og da for du se på noe greier mens du ligger der, veldig greit å ha noe å fokusere på. Speil henger på ramma de fester over ansiktet. Anonymkode: e1901...36b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå