AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Del Skrevet 7. september 2023 I vår skulle jeg kjøpe meg en ny (brukt) mobil og sjekket Finn.no. Fant en jeg likte og gjennomførte handelen med selger. Jeg fikk derimot aldri noen pakke i posten og selger blokkerte meg så fort pengene var overført. Ja, jeg burde ikke vippset penger, men jeg har både solgt og handlet på Finn sikkert 1000 ganger og aldri opplevd uærlige folk før. Siden det var snakk om en del penger (ca 5000kr) så valgte jeg å anmelde saken. Om ikke annet så for å kanskje skremme selger fra å gjøre noe lignende igjen. Regnet egentlig med at saken bare ville bli henlagt og at pengene var tapt, men tenkte det ikke skadet å i det minste anmelde. I begynnelsen av mai leverte jeg inn anmeldelse og fikk bekreftelse noen dager senere. Siden gikk ukene og etter en stund sender jeg en mail bare for å forhøre meg om hva som skjer. Da ringer de plutselig fra politiet og forteller at de jobber med saken, men at det viste seg at den var mye mer omfattende enn det først så ut som. Siden har jeg ikke hørt noe. Er det noen som har vært borte i en lignende anmeldelse som kan fortelle hvordan det endte? Hvor lang tid tok det? Fikk dere penger igjen? Som sagt anser jeg egentlig pengene som tapt og at dette må føres inn i rekker over dyre lærepenger, men siden politiet faktisk jobber med saken så har jeg jo et lite håp 🙈 Anonymkode: 23967...07a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #2 Del Skrevet 7. september 2023 Kan hende han har svindlet mange siden de sier det er omfattende Anonymkode: 2e266...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #3 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan hende han har svindlet mange siden de sier det er omfattende Anonymkode: 2e266...4f3 TS her: Tenker det samme, kanskje er det flere som var like dumme som meg. Men jeg er fremdeles veldig nysgjerrig på hva som skjer 😁 Anonymkode: 23967...07a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #4 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her: Tenker det samme, kanskje er det flere som var like dumme som meg. Men jeg er fremdeles veldig nysgjerrig på hva som skjer 😁 Anonymkode: 23967...07a Det er jo et veldig godt tegn at de jobber med det, spennende. Jeg synes ikke du var dum, jeg har selv handlet på finn siden det startet og alltid betalt på forhånd og fått betaling på forhånd, bank i bordet så har det gått greit, men plutselig så er noen uærlig og da er det gjort. 5000 er mye penger, håper du får de igjen. Anonymkode: 2e266...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #5 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo et veldig godt tegn at de jobber med det, spennende. Jeg synes ikke du var dum, jeg har selv handlet på finn siden det startet og alltid betalt på forhånd og fått betaling på forhånd, bank i bordet så har det gått greit, men plutselig så er noen uærlig og da er det gjort. 5000 er mye penger, håper du får de igjen. Anonymkode: 2e266...4f3 Takk, det hjelper å høre Jeg har handlet på finn etterpå også helt problemfritt (men mye mindre beløp og helst med fiks ferdig) så jeg traff jo tydeligvis på den ene 😢 Ja jeg tenker også at det er et godt tegn. Målet mitt med å anmelde var egentlig bare at «selger» kanskje skulle bli skremt fra å svindle noen igjen. Hadde aldri trodd politiet faktisk skulle ta saken seriøst. 5000 er mye penger for meg, men likevel lite penger i en sånn sammenheng. Veldig glad for at de bruker tid på det uansett utfall. Anonymkode: 23967...07a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå