Leifr Skrevet 6. november 2023 #101 Del Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Var ikke statsleder de siste 100 årene. Han døde i 1909 Anonymkode: e2f11...bf7 Nei, og teknisk sett var all faenskapen han drev med ikke mens han hadde på seg statsoverhode-hatten. Kolonien i Kongo var hans private greie, ikke koblet til kongetittelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #102 Del Skrevet 6. november 2023 Leifr skrev (2 timer siden): Nei, og teknisk sett var all faenskapen han drev med ikke mens han hadde på seg statsoverhode-hatten. Kolonien i Kongo var hans private greie, ikke koblet til kongetittelen. Sant Anonymkode: e2f11...bf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 10. november 2023 #103 Del Skrevet 10. november 2023 Samfunnsengasjert skrev (På 14.9.2023 den 3.20): Vladimir Putin har ingen nevnt til nå Jeg sliter med å se på han som direkte ond. Det er mye mer pragmatisk maktmisbruk knyttet til sin målsetning med å opprettholde sin diktatoriske posisjon. Og tar man disse med i diskusjonen, utvider man listen over aktuelle personer ekstremt. Og Putin faller langt nede på listen. Der er mennesker som er ansvarlig for ekstreme mengder dødsfall kun på grunn av manglende kompetanse : Både Mao, Stalin og Pol Pot, er skyldig her. Man trodde man gjorde riktige beslutninger, og utløste sultkatastrofer eller gikk inn i kriger som hadde uante konsekvenser. Men noen er på et annet nivå: man snakker ikke det man TROR på, men jeg er toppen av folket, jeg kan gjøre hva jeg vil. Og da kutter vi lista omfattende. Da sitter man igjen med mennesker som valgte brutalitet også der det ikke var rasjonelt og funksjonelt. Jeg tror ikke Putin har startet en krig fordi han ønsker å få mennesker drept, han er bare litt geopolitisk kunnskapsløs. Han var ikke blandt de smarteste spionene i KGB, bare flink med posisjonering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #104 Del Skrevet 10. november 2023 On 9/14/2023 at 3:17 AM, Samfunnsengasjert said: Josef Mengele Han var ingen statsleder, men enig i at han hører hjemme på listen over de ondeste personene de siste 100-årene. Anonymkode: 6a97e...64e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1000x Skrevet 10. november 2023 #105 Del Skrevet 10. november 2023 Druid skrev (10 timer siden): Jeg sliter med å se på han som direkte ond. Det er fordi han er så mye mer utspekulert enn de gamle som kappet hodet av folk på en plass med tilskuere. Putin sitter stille på kontoret mens fly skytes ned, og mennesker faller ut av vinduer… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå