Gå til innhold

Vanskeligere å få kjæreste jo flere år det går som singel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo flere år man er singel, tror dere det blir vanskeligere å få seg ny kjæreste? Blir det sånn at de man er på date med stusser over at man har vært singel f.eks. 3-4 år og lurer på hvorfor? Tenker spesielt når man er dame. Jeg føler at menn liksom har mer lov til å være singel mange år, for så å plutselig gå inn i et fast forhold. Mens for damer blir det mer sånn at det er litt synd på deg på en måte. 

Og til de som mener at vi damer kan få oss en hvilken som helst mann som kjæreste fra gata omtrent, vi skal faktisk ha kjemi for å gå inn i forhold. Og spesielt vi som har barn fra tidligere forhold, vi kan ikke bare hoppe inn i et forhold uten å føle tiltrekning eller å bruke god tid på å bli kjent. 

Så tenker jeg litt på dette med Tinder, om det trekker en del ned at man har vært der til og fra i rundt 2 år. Det også menn i samme situasjon ser jeg der. Ikke lett dette med dating alltid.

K35  

Anonymkode: f4109...84e

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Njaaa... det merker jeg ikke. Men jeg har bare hatt ett kort forhold på snart 6 år, og det jeg merker er at jeg er er mindre villig til å inngå kompromiss og ta til takke med, om du skjønner. 

Det ER faktisk sånn at mange av de gode er tatt, men forhold bryter opp og folk går fra hverandre, så må en bare vente til de har innsikt til å bearbeide bruddene før en prøver noe nytt.

Når jeg sier ta til takke med, så mener jeg situasjoner hvor jeg klart er en rebound eller han er ikke ferdig med eksen, eller emosjonell utilgjengelig osv. 

Anonymkode: 9010c...9ea

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jo flere år man er singel, tror dere det blir vanskeligere å få seg ny kjæreste? Blir det sånn at de man er på date med stusser over at man har vært singel f.eks. 3-4 år og lurer på hvorfor? Tenker spesielt når man er dame. Jeg føler at menn liksom har mer lov til å være singel mange år, for så å plutselig gå inn i et fast forhold. Mens for damer blir det mer sånn at det er litt synd på deg på en måte. 

Og til de som mener at vi damer kan få oss en hvilken som helst mann som kjæreste fra gata omtrent, vi skal faktisk ha kjemi for å gå inn i forhold. Og spesielt vi som har barn fra tidligere forhold, vi kan ikke bare hoppe inn i et forhold uten å føle tiltrekning eller å bruke god tid på å bli kjent. 

Så tenker jeg litt på dette med Tinder, om det trekker en del ned at man har vært der til og fra i rundt 2 år. Det også menn i samme situasjon ser jeg der. Ikke lett dette med dating alltid.

K35  

Yes! Er også 35 og det har aldri vært så vanskelig å finne kjærligheten som det et nå. Desverre veldig mange menn som kun vil ha seksuelt forhold, sånn var det ikke da jeg var yngre. 

Anonymkode: c8b7d...8b3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Både ja og nei. Jeg tror de fleste menn ikke bryr seg om hvor lenge en potensiell partner har vært singel. Men jeg tror at man fort kan bli litt for godt vandt til sine egne rutiner hvis man har vært singel for lenge. Og at det da blir mer utfordrende å tilpasse livet for å få plass til et nytt menneske. 

Det å ha barn gjør derimot datingprosessen mye mer krevende.

Anonymkode: b64c8...504

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Både ja og nei. Jeg tror de fleste menn ikke bryr seg om hvor lenge en potensiell partner har vært singel. Men jeg tror at man fort kan bli litt for godt vandt til sine egne rutiner hvis man har vært singel for lenge. Og at det da blir mer utfordrende å tilpasse livet for å få plass til et nytt menneske. 

Det å ha barn gjør derimot datingprosessen mye mer krevende.

Anonymkode: b64c8...504

Det er det jeg synes også, selv om jeg har mine 2 barn 50%. Derfor skjønner jeg ikke de mennene her på KG som sier at vi kvinner kan få oss kjæreste på 3 dager, vi må bare senke alle krav også er vi i et forhold. Nå har jeg aldri hatt en lang liste med krav, det eneste jeg ønsker er at kjemien stemmer og at vi blir gjensidig glade i hverandre.

ts 

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke vanskeligere, man har bare ikke lyst lenger. 

Anonymkode: 50b11...053

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme her

Anonymkode: 9d300...82d

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tenker spesielt når man er dame. Jeg føler at menn liksom har mer lov til å være singel mange år, for så å plutselig gå inn i et fast forhold. Mens for damer blir det mer sånn at det er litt synd på deg på en måte. 

Og til de som mener at vi damer kan få oss en hvilken som helst mann som kjæreste fra gata omtrent, vi skal faktisk ha kjemi for å gå inn i forhold

Jeg vil si det er motsatt, menn blir sett ned på om de er single lenge. En kvinne kan jo få forhold når hun vil, så når du har vært singel i en del år er det jo 100% selvvalgt. De fleste vil vel bare tenke at du enten er urealistisk kresen eller at du ikke har lyst på et forhold.

Anonymkode: dd294...8e6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker det blir vanskeligere av den grunn at man blir mer vant med å bare kunne ta hensyn til seg selv. Ikke lett å plutselig måtte venne seg til andre rutiner. Man kan selvsagt ha sine egne rutiner for det, men litt forandring blir det jo, på godt og vondt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette. Man innser at man har det bedre alene.

Anonymkode: 59dcd...5aa

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg vil si det er motsatt, menn blir sett ned på om de er single lenge. En kvinne kan jo få forhold når hun vil, så når du har vært singel i en del år er det jo 100% selvvalgt. De fleste vil vel bare tenke at du enten er urealistisk kresen eller at du ikke har lyst på et forhold.

Men hvis man som meg har få venner da? Jeg har hittil bare Tinder som dating-arena. Derfor kan jeg ikke få meg kjæreste når som helst jeg vil. Jeg må jo først møte på en mann som vil ha et forhold med meg da 😅 

ts 

• Nyttig 1
Skrevet

Mann her. Jeg har snakket med flere kvinner om det, og det er det samme overalt; behov, og innstilling til det å ha en partner forandrer seg.  

Angående å være på Tinder i årevis; jeg har matchet og snakket med noen slike. Inntrykket er at det bortkastet. Når ingen andre har fått dem vekk fra appen, hvorfor skal det bli meg? Disse henger der for tidtrøyte og bekreftelse, og driver ikke aktiv dating. Når det er sagt, så er jeg åpen for at noen er i samme situasjon som jeg selv var. Jeg hadde appen, men av diverse årsaker var jeg ikke klar. Da jeg etter tre år bestemte meg for å sveipe høyre av og til, så var jeg klar for å ta det videre.  Hun jeg omsider møtte, hadde vært alene i mindre enn et år, og ikke rukket å bli desillusjonert og sveipeskadet. 

Anonymkode: de9b8...27e

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mann her. Jeg har snakket med flere kvinner om det, og det er det samme overalt; behov, og innstilling til det å ha en partner forandrer seg.  

Angående å være på Tinder i årevis; jeg har matchet og snakket med noen slike. Inntrykket er at det bortkastet. Når ingen andre har fått dem vekk fra appen, hvorfor skal det bli meg? Disse henger der for tidtrøyte og bekreftelse, og driver ikke aktiv dating. Når det er sagt, så er jeg åpen for at noen er i samme situasjon som jeg selv var. Jeg hadde appen, men av diverse årsaker var jeg ikke klar. Da jeg etter tre år bestemte meg for å sveipe høyre av og til, så var jeg klar for å ta det videre.  Hun jeg omsider møtte, hadde vært alene i mindre enn et år, og ikke rukket å bli desillusjonert og sveipeskadet. 

Anonymkode: de9b8...27e

Jeg merker jo det går litt på selvtilliten min. I desember er det 2 år siden bruddet mitt. Jeg har datet 5 menn fra Tinder siden april 22, og har ikke fått kjæreste. Høres dette ille ut? Har nesten ikke venninner/ venner, så ikke noe nettverk som kan hjelpe meg.

ts

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan man jo overhodet ikke. Det er kanskje lettere for kvinner å få noen å ha sex med, men det er ikke noe lettere for kvinner å få kjæreste enn menn.

Hvor lett det er å få kjæreste, kommer an på hvor kresen man er, og hvor attraktiv man er (med attraktiv mener jeg da hele "pakka", ikke bare utseende).

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg merker jo det går litt på selvtilliten min. I desember er det 2 år siden bruddet mitt. Jeg har datet 5 menn fra Tinder siden april 22, og har ikke fått kjæreste. Høres dette ille ut? Har nesten ikke venninner/ venner, så ikke noe nettverk som kan hjelpe meg.

ts

Jeg som er like gammel som deg, her har det gått snart 3år siden bruddet. Som jeg nevnte lengre opp. Jeg føler så mange menn er ute etter å kun ha sex, ikke annet. 

Anonymkode: c8b7d...8b3

• Nyttig 1
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (8 minutter siden):

Det kan man jo overhodet ikke. Det er kanskje lettere for kvinner å få noen å ha sex med, men det er ikke noe lettere for kvinner å få kjæreste enn menn.

Hvor lett det er å få kjæreste, kommer an på hvor kresen man er, og hvor attraktiv man er (med attraktiv mener jeg da hele "pakka", ikke bare utseende).

Det er jo det du sier jeg har prøvd å formidle i mange tråder her inne uten å bli hørt. 

Så nei, jeg kan ikke bare gå til Karl-Johans gate i Oslo og bort til en random mann og si: «Jeg er kjæresten din». Er det dette folk her inne mener? Som sagt, jeg har lite nettverk og eneste sted jeg møter menn er på Tinder. Hvis man da ikke tenker på butikken. Man blir ikke sjekket opp på Rema 1000. Og jeg jobber i et kvinnedominert yrke.

ts  

• Nyttig 1
Skrevet

Det er jo det du sier jeg har prøvd å formidle i mange tråder her inne uten å bli hørt. 

Så nei, jeg kan ikke bare gå til Karl-Johans gate i Oslo og bort til en random mann og si: «Jeg er kjæresten din». Er det dette folk her inne mener? Som sagt, jeg har lite nettverk og eneste sted jeg møter menn er på Tinder. Hvis man da ikke tenker på butikken. Man blir ikke sjekket opp på Rema 1000. Og jeg jobber i et kvinnedominert yrke.

ts  

Hva med å bli med i nye hobbier eller turlag? 

Skrevet

Hva med å bli med i nye hobbier eller turlag? 

Det er kanskje de eneste mulighetene jeg har sett bort fra Tinder. 

• Nyttig 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvis man som meg har få venner da? Jeg har hittil bare Tinder som dating-arena. Derfor kan jeg ikke få meg kjæreste når som helst jeg vil. Jeg må jo først møte på en mann som vil ha et forhold med meg da 😅 

ts 

Det er da veldig lett å få kjæreste på tinder! Det betyr ikke at du bare kan velge ut de mest populære og ta en av dem nødvendigvis, men så lenge du er nogenlunde realistisk er det jo en endeløs rekke med single menn der

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er kanskje de eneste mulighetene jeg har sett bort fra Tinder. 

Jeg tror jeg ville prøvd det. Jeg møtte store mengder menn da jeg ble med i et mannsdominert miljø hvor jeg har hobby, nå er ikke jeg så interessert i et forhold,  men ja. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...