AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #1 Skrevet 7. september 2023 Jeg liker ikke så godt å snakke om sexlivet mitt. Preferanser, tidligere partnere osv. Men jeg opplever i tide og utide at en del er veldig åpen om sexlivet sitt. Føler meg rar som syns det er privat å snakke om. Liker heller ikke fokuset jeg får hvis jeg skal snakke om mitt sexliv til andre. Hvordan avviser man spørsmål om sexlivet sitt uten å virke for prippen? Av og til prates det om på fest, med venner osv. Men jeg liker å holde det privat likevel. Og ett til spørsmål. Hva tenker dere er ok at partner deler med andre om deres sexliv? Bør det være snakket om på forhånd? Anonymkode: 39250...bfb
MuffinStud Skrevet 7. september 2023 #2 Skrevet 7. september 2023 "Det blir litt for personlig for meg" 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #3 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvordan avviser man spørsmål om sexlivet sitt uten å virke for prippen? Av og til prates det om på fest, med venner osv. Men jeg liker å holde det privat likevel. Og ett til spørsmål. Hva tenker dere er ok at partner deler med andre om deres sexliv? Bør det være snakket om på forhånd? Anonymkode: 39250...bfb Le det bort. Eller vær ærlig å si at sexlivet ditt ikke trenger å være et samtaletema. Partner som deler med andre om min seksualitet er uaktuelt. Jeg har vært særdeles tydelig på at min seksualitet ikke skal være et tema som diskuteres med venner etc. Anonymkode: 044b9...6fd 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #4 Skrevet 7. september 2023 Det du og din partner gjør skal være mellom dere to, spesielt om en av dere ikke ønsker at temaet tas opp med andre. Jeg har vært i mannsdominert yrke og har møtt på en gris og ti i løpet av årene. Jeg har respondert med slik det har passet best der og da. "Det skulle du likt å vist." Med et lurt smil. "Æsj! Nå ser jeg deg for meg 😱" "Ekle gris!" Rister oppgitt på hodet. Stirrer vedkommende rett i øynene og sier "dust" Slutt da! Er ikke interessert i å hverken høre om deres eller å fortelle om mitt sexliv! Altså, en må kunne si det en føler ang at folk vil dra opp noe så privat. Anonymkode: 13565...62b 3
feliek54 Skrevet 7. september 2023 #5 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg liker ikke så godt å snakke om sexlivet mitt. Preferanser, tidligere partnere osv. Men jeg opplever i tide og utide at en del er veldig åpen om sexlivet sitt. Føler meg rar som syns det er privat å snakke om. Liker heller ikke fokuset jeg får hvis jeg skal snakke om mitt sexliv til andre. Hvordan avviser man spørsmål om sexlivet sitt uten å virke for prippen? Av og til prates det om på fest, med venner osv. Men jeg liker å holde det privat likevel. Og ett til spørsmål. Hva tenker dere er ok at partner deler med andre om deres sexliv? Bør det være snakket om på forhånd? Anonymkode: 39250...bfb Du bestemmer hva du vil fortelle om deg. din ektefelle bør ikke fortelle alt til andre om du ikke er enig. men dere bør kanskje fortelle alt til hverandre
Kate Upton Skrevet 7. september 2023 #6 Skrevet 7. september 2023 Du er jo ikke prippen. Du sier bare at det er ikke deres sak. Enkel og greit. 1
Ryzorman Skrevet 7. september 2023 #7 Skrevet 7. september 2023 Hvorfor skal folk gjøre det så sykt vanskelig.. Er jo bare å si "Sex livet mitt angår ikke deg eller noen andre, så enkelt er det". Eller "Jeg deler ikke ut mitt sex liv med folk" Vær stram. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #8 Skrevet 7. september 2023 «Bra, men ikke noe jeg vil dele» spørsmålet er om du virkelig har det bra❤️ Anonymkode: 5bea8...5b7
Rotemor Skrevet 7. september 2023 #9 Skrevet 7. september 2023 Ryzorman skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal folk gjøre det så sykt vanskelig.. Er jo bare å si "Sex livet mitt angår ikke deg eller noen andre, så enkelt er det". Eller "Jeg deler ikke ut mitt sex liv med folk" Vær stram. Kan det virkelig være så enkelt???? 😉
Nymerïa Skrevet 7. september 2023 #10 Skrevet 7. september 2023 Jeg skjønner deg godt, det er ikke noe hyggelig. En måte er å se litt rart på personen og så si "Hvorfor spør du om det?"
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #11 Skrevet 7. september 2023 "Hva har du med det å gjøre?" er alt du trenger å si, og riste på hodet om det kommer flere pågående spørsmål. Jeg vet ikke hvor gamle dere er, men sexlivet er noe vi aldri snakker om lenger, oss venninner i mellom. Etter en viss alder og når man har funnet seg sin livspartner, så sluttet vi bare å dele ting om det privatlivet. Kanskje sånn litt ut i 30-års alderen og noe etter det sluttet vi å spørre eller dele detaljer om sånt. Da hadde alle funnet sin livspartner. Anonymkode: c6d58...58c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #12 Skrevet 7. september 2023 Om noen begynner å snakke om eller foreslå noe som er haram så overdøver du dem simpelthen med en vakker adhan. Anonymkode: 4984e...f5f
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #13 Skrevet 8. september 2023 Det er prippent å ikke kunne snakke om sex. Så det vil du fremstå som uansett. Anonymkode: 34cc3...87d 1
Andro Skrevet 8. september 2023 #14 Skrevet 8. september 2023 Å snakke ukritisk åpent om sexlivet sitt er ikke et tegn på modenhet akkurat. Man kan imidlertid snakke veldig mye om sex generelt, uten å si noe om sine egne opplevelser og preferanser. Om noen er nysgjerrig pleier jeg å svare at det er forbeholdt dem som trenger å vite det, og at andre ikke er invitert inn i mitt erotiske univers. Det er ikke greit at en partner forteller om sexlivet vårt til andre. Alle trenger kanskje en person å betro seg til, noen man stoler på, men det er ikke et tema for fester og kaffeslaberas.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #15 Skrevet 8. september 2023 On 9/7/2023 at 8:18 AM, AnonymBruker said: Jeg liker ikke så godt å snakke om sexlivet mitt. Preferanser, tidligere partnere osv. Men jeg opplever i tide og utide at en del er veldig åpen om sexlivet sitt. Føler meg rar som syns det er privat å snakke om. Liker heller ikke fokuset jeg får hvis jeg skal snakke om mitt sexliv til andre. Hvordan avviser man spørsmål om sexlivet sitt uten å virke for prippen? Av og til prates det om på fest, med venner osv. Men jeg liker å holde det privat likevel. Og ett til spørsmål. Hva tenker dere er ok at partner deler med andre om deres sexliv? Bør det være snakket om på forhånd? Anonymkode: 39250...bfb Gjør som meg: Jeg snakker ikke om sexlivet mitt. Anonymkode: 87582...315
Even Tuell Skrevet 8. september 2023 #16 Skrevet 8. september 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Det er prippent å ikke kunne snakke om sex. Så det vil du fremstå som uansett. Anonymkode: 34cc3...87d Det er forskjell på å kunne snakke om sex og å snakke om sitt eget sexliv. Jeg kan snakke om sex generelt med muttern. Jeg vil IKKE snakke om hva jeg og vi gjør på soverommet, med muttern. Jeg vil definvitivt ikke høre om hva muttern liker i senga.
Even Tuell Skrevet 8. september 2023 #17 Skrevet 8. september 2023 On 9/7/2023 at 8:18 AM, AnonymBruker said: Jeg liker ikke så godt å snakke om sexlivet mitt. Preferanser, tidligere partnere osv. Men jeg opplever i tide og utide at en del er veldig åpen om sexlivet sitt. Føler meg rar som syns det er privat å snakke om. Liker heller ikke fokuset jeg får hvis jeg skal snakke om mitt sexliv til andre. Hvordan avviser man spørsmål om sexlivet sitt uten å virke for prippen? Av og til prates det om på fest, med venner osv. Men jeg liker å holde det privat likevel. Og ett til spørsmål. Hva tenker dere er ok at partner deler med andre om deres sexliv? Bør det være snakket om på forhånd? Anonymkode: 39250...bfb Det er absolutt ikke uvanlig å ikke ville snakke om eget sexliv til andre enn partner. Hva du og dere liker å gjøre i senga, hvordan dere liker det, hva dere tenner på og lyst til å prøve... det føler jeg er helt naturlig en ting mellom dere to. Ingen andre har noe berettiget grunn til å vite noe om det. Syns det er helt innafor å si rett ut at dette ikke er noe du ønsker å dele; det er noe forbehold partner og ikke resten av gjengen. Om andre deler i vildens sky, så er det deres greie. Du er ikke forpliktet å "bidra" til samtale. Jeg ville absolutt forventet at partner ikke delte slike private ting, selv om vi ikke hadde eksplitt snakket om hvorvudt deling var innafor eller utenfor. Om han gjør det og du ikke liker det, så må du si rett ut at dette ikke er innafor. Det må han slutte med. Ferdig snakka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå