Gå til innhold

Kan man gråte uten tårer eller er det falsk gråting/for oppmerksomhet da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: 50e13...844

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når jeg begynner å gråte så er det ikke tårer, tårene kommer etter  noen sekunder. Så hvis gråten er veldig kort så kan den være uten tårer. Men ordentlig gråt har jeg alltid tårer..

Jeg vet ikke, men tror, at gråt inkluderer tårer. Men jeg kan ta feil. Enkelte skuespillere klarer jo ikke å gråte uten tårer. Jeg synes det ser litt falskt ut da det må jeg si. 

Men hvorfor skulle noen gråte falskt for oppmerksomhet? Jeg forstår ikke helt hva slags oppmerksomhet man kan oppnå ved å simulere gråt? I møte med behandler tenker du på? Jeg har grått skikkelig sterkt og intenst foran behandler uten at det har gitt meg noe "oppmerksomhet". Hun har fortsatt å forholde seg til det jeg sier og aldri feks trøstet meg ved gråt. 

Foran familie og venner skjuler jeg eventuell gråt så overhodet ikke noe jeg ville faket. 

Kanskje du kan utdype hva du mener med falsk gråt og i hvilke situasjoner det gjelder?

Endret av Purple_Pixiedust
Skrevet

Vet ikke om man kan gråte ektefølt uten tårer, men man kan gråte selv om man ikke er trist. Jeg gråter for å unngå følelse av sinne. Det er kroppen som gjør det automatisk. 

Anonymkode: a8f05...119

Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (6 timer siden):

Når jeg begynner å gråte så er det ikke tårer, tårene kommer etter  noen sekunder. Så hvis gråten er veldig kort så kan den være uten tårer. Men ordentlig gråt har jeg alltid tårer..

Jeg vet ikke, men tror, at gråt inkluderer tårer. Men jeg kan ta feil. Enkelte skuespillere klarer jo ikke å gråte uten tårer. Jeg synes det ser litt falskt ut da det må jeg si. 

Men hvorfor skulle noen gråte falskt for oppmerksomhet? Jeg forstår ikke helt hva slags oppmerksomhet man kan oppnå ved å simulere gråt? I møte med behandler tenker du på? Jeg har grått skikkelig sterkt og intenst foran behandler uten at det har gitt meg noe "oppmerksomhet". Hun har fortsatt å forholde seg til det jeg sier og aldri feks trøstet meg ved gråt. 

Foran familie og venner skjuler jeg eventuell gråt så overhodet ikke noe jeg ville faket. 

Kanskje du kan utdype hva du mener med falsk gråt og i hvilke situasjoner det gjelder?

Ser det på sosiale medier. På tiktok f. Eks sitter det damer å gråter, nesten alltid uten tårer. Ber om penger til mat. 

Skrevet

Det er sjelden jeg gråter, gikk i mange år uten en tåre. Men så fikk jeg et dødsbudskap til en som sto meg veldig nær, rakk ikke frem for ... han var død, Tok flyet dagen etter, utsatte flyturen. Jeg knakk sammen og vrælte  og vet ikke hva, tårene flommet. Aner ikke hva naboene tenkte. 

Etter det gråter jeg ikke på samme måte, det er stille tårer, som bare faller, til og med i begravelsen(e). 

Anonymkode: 18115...923

Skrevet

Er det ikke tårer som betyr gråt da? Å vrenge fjeset i tristhet er jo ikke det samme som å gråte. Men jeg er ofte på kanten til gråt, med stemme som brister osv, men da føler jeg at jeg klarte å ikke gråte.

Anonymkode: eee48...c76

Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (11 timer siden):

Det er ganske mye man kan gjøre med å fake gråt. Psykopater gjør jo dette hele tiden for å oppnå diverse ting / få viljen sin. De later som. Det kan være alt mellom himmel og jord det. Stikkordet er manipilasjon. De manipulerer følelsene til folk for å få det de vil ha. Være seg gråt,sex,glede,lykke etc etc.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Folk flest er ikke skuespillere og gråter fordi de er lei seg

Skrevet
Rosa Gnom skrev (2 minutter siden):

Det er ganske mye man kan gjøre med å fake gråt. Psykopater gjør jo dette hele tiden for å oppnå diverse ting / få viljen sin. De later som. Det kan være alt mellom himmel og jord det. Stikkordet er manipilasjon. De manipulerer følelsene til folk for å få det de vil ha. Være seg gråt,sex,glede,lykke etc etc.

Men da er det gjerne roping og drama, ikke gråting. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vet ikke om man kan gråte ektefølt uten tårer, men man kan gråte selv om man ikke er trist. Jeg gråter for å unngå følelse av sinne. Det er kroppen som gjør det automatisk. 

Anonymkode: a8f05...119

Tristhet kommer først og så er det sinne etterpå. Om du hopper over å være sint så mangler du et trinn i en sunn prosess

Skrevet

Er det snakk om en voksen eller et barn? 
Min sønn hadde perioder da han ikke greide å gråte med tårer, men smerten inni ham var helt ekstrem. Så han «gråt» uten tårer. 
For andre var dette kanskje en måte å få oppmerksomhet på, men fordi jeg vet at han hadde det helt jævlig var det viktig at han fikk sorgen ut på den måten han der og da greide. 

Anonymkode: 486fd...75d

Skrevet
lillevill skrev (4 minutter siden):

Men da er det gjerne roping og drama, ikke gråting. 

Det er ikke tilfelle med psykopater. Bare hvis de har noe å tjene på å rope og å lage drama så gjør de det,men de spiller på hele følelsesspekteret til folk.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...