Gå til innhold

Til dere menn som har vært langvarig utro med én

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere utviklet følelser for den dere var/er utro med? Eller er det så enkelt at det «bare» er sex?

For en kort stund siden kom det frem at samboeren min har hatt en relasjon til en annen kvinne i snart et år. Han bedyrer at det bare er sex, de har møttes ca 2-3 ganger i måneden, men hatt daglig kontakt på bl.a snap. Da med både bildeutveksling og chat. Jeg har fått sett alt, og vi snakker sikkert nærmere 1000 bilder som han har lagret på telefonen sin som de har sendt hverandre. Jeg har ikke orket å finlese alt, men ser de har pratet om vær og vind og vårt forhold og hennes forhold (hun har kjæreste)  samt jobb, venner, familie etc. Ting som opptar han og ting som opptar henne. Jeg kan bare ikke forstå at han ikke har noen som helst følelser for hun når han har brukt så mye tid på hun, helst på some, men også ved treff. 

Jeg har ikke store behovet for sex og intimitet, det kan fort gå halvannen måned før jeg har lyst, mens han er en vandrende kåting og vil ha noen ganger i uken. Det er årsaken til at han har møtt hun andre, for å få utløp for kåtheten sin, sier han. Jeg har lovet at jeg skal vurdere å fortsette, men kan jeg tro på han når han sier at det ikke er romantiske følelser involvert? Kun kåtskap? Vi har vært sammen i 7 år og har tre barn..

Anonymkode: 46d28...18a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fortjener mye bedre 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg håper at han har gode følelser for henne. Vennskapelige om ikke annet. Jeg kunne ikke tenke meg å ha en relasjon til noen som ikke kjente omsorg og nærhet i en seksuell relasjon, ei heller om den relasjonen var til noen andre. Da må man være helt mekanisk, og kaldt satt sammen.
Enten han er glad i henne eller det er ren erotikk, så må du ikke tenke at det er noe galt med deg, eller at han er mindre glad i deg.
Det er dårlig gjort å gå bak ryggen din, men det er også urealistisk å forestille seg at noen skal holde ut å leve uten sex og fysisk intimitet i et forhold. Dere må bli enige om hva dere kan leve med, og hvilke regler dere skal ha dere imellom.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Alt er din skyld. Du må holde magen hans full, og pungen tom. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, Mannjessheim1984 said:

WTF

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Mannjessheim1984 skrev (3 minutter siden):

Det mest idiotiske forslaget jeg har hørt så langt. Menn kan finne på å være utro uansett hvor mye sex de har hjemme. Egentlig regner jeg med at du sa det for å provosere.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Mannjessheim1984 skrev (8 minutter siden):

Faktisk ikke. Broren min var utro selv om dama passet på magen og pungen hans. Han falt bare for hun elskerinna. Så det med at kona er ansvarlig er bare tull. 

Anonymkode: f984d...57a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Han har følelser for henne, å om du tilgir glir de fort tilbake til samme tralten.

Men vandrende kåting fordi han ønsker sex et par ganger i uka? Det er jo ikke mer enn «normalen», sex hver 6 uke er dessverre langt mindre normalt.

Foreslår både parterapi og sexolog om du ønsker å fortsette med denne mannen

Anonymkode: 13aa6...f4a

• Liker 13
Skrevet

Ts; hva har det å si om han har romantiske følelser for denne dama? Det går an å være glad i flere, og mye av spenningen rundt det å ha noen på si, faller trolig bort hvis det blir en mer åpen greie. Her er det samtaler som må tas, og vurderinger som må gjøres. 

Anonymkode: 01f98...480

• Liker 2
Skrevet

Det fins 1001 grunner til å være utro, om dere vil beholde forholde er kanskje det ett sted å begynne? Jeg har hatt sex med folk jeg ikke har varme følelser for; og jeg har venner som jeg syns det er helt greit å snape med, men det hadde ikke gjort meg noe om vi sluttet med det.. Men så er  jeg en person som ikke bryr meg så mye om "utenforstående", mens den innerste kjernen ville jeg tatt en kule for..

Nå vet ikke jeg hvilke type person mannen din er, kanskje han bobler over av gode, varme følelser og elsker å knytte seg til folk.. Eller kanskje han er som meg, som rett og slett ikke er en veldig følelsesfull person..? 

Anonymkode: 804f1...495

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Han har følelser for henne, å om du tilgir glir de fort tilbake til samme tralten.

Men vandrende kåting fordi han ønsker sex et par ganger i uka? Det er jo ikke mer enn «normalen», sex hver 6 uke er dessverre langt mindre normalt.

Foreslår både parterapi og sexolog om du ønsker å fortsette med denne mannen

Anonymkode: 13aa6...f4a

Det er da aldeles ikke unormalt å ikke ha sex hver uke, de har 3 barn… Mennesker har forskjellige behov og barn er krevende. Hva vet du om hennes behov? 
parterapi og sexolog fordi man ikke ønsker sex flere ganger i uka, er du seriøs😂

Anonymkode: 569cb...e0b

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg utviklet følelser for henne.

Selv om hun og jeg aldri kunne bli ett par, så falt jeg for henne. 

Anonymkode: fa3b9...7dd

• Liker 1
Skrevet

Hver så snill å gå fra han 😔 Du fortjener så mye bedre. Det handler som oftes ikke om utroskapet, men sviket. Det er vanskelig å komme over. Det å stole på han. 

Ingen mann eller kvinne med respekt for seg selv og sin partner gjør noe slikt. Problemet er langt mer dyptliggende og ødeleggende enn det ser ut på utsiden. Hadde han hatt respekt for deg og seg selv hadde han gått fra deg fordi han ikke vil såre deg med utroskap og at han trengte noe annet i forholdet en  du kunne gi. 

Tenk, i ett år har han tenkt at dette er greit å gjøre mot deg. At du ikke var mer verdt og respektert enn det. 

Få selvrespekt, sett deg selv først og gå! 

Anonymkode: ee658...616

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har ikke store behovet for sex og intimitet, det kan fort gå halvannen måned før jeg har lyst,

Det er også grunnen til at jeg prøver å finne en god måte å avslutte forholdet. Hvis det kvinnen tilbyr er det samme som å leve med en kompis så må hun også konkurrere med kompiser på likefot. 

Anonymkode: df3b5...4e5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det har bare vært sex.

For å si det enkelt: Kjærringa er herlig på mange måter, men hun har aldri stilt seg opp på alle fire og bedt meg skamknulle henne bakfra.

Det gjør elskerinnen.

Anonymkode: 109cd...df7

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dere virker i hvert fall å være mismatch på sexuelt behov, kommer det til å forandre seg da? Ett par ganger i uka er vel ikke akkurat en nymfoman av en mann?

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har dere utviklet følelser for den dere var/er utro med? Eller er det så enkelt at det «bare» er sex?

For en kort stund siden kom det frem at samboeren min har hatt en relasjon til en annen kvinne i snart et år. Han bedyrer at det bare er sex, de har møttes ca 2-3 ganger i måneden, men hatt daglig kontakt på bl.a snap. Da med både bildeutveksling og chat. Jeg har fått sett alt, og vi snakker sikkert nærmere 1000 bilder som han har lagret på telefonen sin som de har sendt hverandre. Jeg har ikke orket å finlese alt, men ser de har pratet om vær og vind og vårt forhold og hennes forhold (hun har kjæreste)  samt jobb, venner, familie etc. Ting som opptar han og ting som opptar henne. Jeg kan bare ikke forstå at han ikke har noen som helst følelser for hun når han har brukt så mye tid på hun, helst på some, men også ved treff. 

Jeg har ikke store behovet for sex og intimitet, det kan fort gå halvannen måned før jeg har lyst, mens han er en vandrende kåting og vil ha noen ganger i uken. Det er årsaken til at han har møtt hun andre, for å få utløp for kåtheten sin, sier han. Jeg har lovet at jeg skal vurdere å fortsette, men kan jeg tro på han når han sier at det ikke er romantiske følelser involvert? Kun kåtskap? Vi har vært sammen i 7 år og har tre barn..

Om du ikke går fra han for din egen skyld, så gjør det for hans skyld. Han vil få det uendelig mye bedre med ei som har mer like seksuelle behov som han.

Anonymkode: b07a6...1ed

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Jeg har aldri vært særlig seksuell av meg, har simpelheten bare ikke det enorme behovet for sex, og det har han visst siden vi ble sammen. Jeg elsker han jo, og han er faren til barna mine og vi har det supert sammen i hverdagen, så jeg vet ikke helt om jeg vil gå fra han heller. Han er også en økonomisk trygghet som jeg ikke vil miste. At han har hatt et seksuelt forhold til ei dame er ikke greit, men det er lettere for meg å forholde meg til det dersom det bare er sex, men er det følelser involvert så syns jeg det blir så uendelig mye verre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

At han har hatt et seksuelt forhold til ei dame er ikke greit, men det er lettere for meg å forholde meg til det dersom det bare er sex, men er det følelser involvert så syns jeg det blir så uendelig mye verre.

Han vil beholde sine varme følelser for deg, hvis du åpner opp forholdet. Hvis den andre kvinnen har ett håp om å overta ham, så vil det forsvinne hvis du er raus og inkluderende. Han kan ikke fremstille deg i et dårlig lys da. 

Invitér dama med på noe, og bli kjent med henne.  

Anonymkode: 01f98...480

Skrevet

Jeg var langvarig utro (ca 2 år) mot kona. 

Vi har vært gift i snart 28 år.  Jeg har ett stort behov for sex, noe hun ikke har. Det kan ført gå 1-2 måneder mellom hver gang hun vil ha sex.  Etter hvert, så fortalte jeg henne at jeg har vært utro (med samme dama hele tiden) og at vi traff hverandre ca 1 gang i uken. Vi sende meldinger og delte bilder.    Jeg hadde aldri noen som helst romantiske følelser for denne damen. For meg så var det kun det sexuelle.    Etter mange lange samtaler, så valgte hun at vi skulle fortsette. Hun respekterte og at vi hadde veldig forskjellig behov.  Vi inngikk en avtale, om at jeg kan ha en elskerinne, så lenge hun vet om det, jeg forteller henne hva og når vi gjør ting. 

Dette har resultert i at for ca 3 år siden, så lå vi i sengen, etter jeg hadde vært ute på "besøk", og kona ville høre detaljer om hva vi hadde gjort, og hvordan. Dette resulterte i den deiligste sexen jeg noen gang har hatt med kona, og vi elsket halve natten.      Hun jeg var utro med, er fremdeles elskerinna mi, og har vært elskerinna mi i 7 år. Hun er gift, og mannen hennes vet ingen ting (er hennes problem om hun vil fortelle han eller ikke). 

Men så for å svare på det du spør om.              Ja, det er absolutt mulig at han ikke har noen romantiske følelser for denne damen.               Så ett men.  Du må selv finne ut av om du kan stole på det han sier. Og finne ut av om dette er noe du kan leve med, uten at sjalusi skal ta overhånd. Hvem vet, kanskje dere ender opp med å gjøre som oss?                       

Masse masse lykke til, og håper dere finner ut av dette sammen.    Stikkordet for å finne ut av det er kommunikasjon, kommunikasjon og enda mer kommunikasjon 

Mann 47

Anonymkode: fe06d...6bc

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...