AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Hei, Jeg er en jente i slutten av tyveårene og for tiden på utveksling på andre siden av jordkloden. Her har jeg blitt veldig god venn med en av mine professorer, han er derimot i 50-årene. Han er også min nærmeste nabo og har blitt en slags mentor og nær støttespiller siden jeg ankom for et par mnd siden. Men de siste dagene/ukene har noe endret seg. Begge viser sterk interesse i den andre, vi sitter oppe sent og drikker vin og snakker om svært personlige ting. Nå surrer det flere spørsmål hodet! Det ene - er han interessert i noe mer enn vennskap eller bare er han veldig hyggelig, det er ikke bestandig så lett å vite, særlig i en ny kultur og jeg behersker ikke språket her helt hundre for å si det mildt. Det andre er om det er greit!? Han er, og skal være min nærmeste professor minst ett semester.. i tillegg til alderen da. Han har allerede invitert meg på hyttetur til stedet hans, men sammen med flere andre studenter hvor vi skal dit også av faglige grunner. Til sist, jeg har selvsagt lyst til å spørre han rett ut, men er usikker på om det er en god ide - vi har en flørtete tone og klemmene blir lenger og mer intime for hver gang vi møtes. Det har ikke skjedd noe jeg ikke har ønsket, det er nesten så jeg heller føler det er jeg som sitter på makten for øyeblikket og kan styre hvor dette skal gå. Han er meget lyttende, forståelsesfull og respektfull. Setter pris på alt fra moralske innspill til tips om tilnærming til situasjonen. Takk Anonymkode: bb69e...aa5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Han risikerer vel å miste jobben om det blir noe mer med en student Anonymkode: 190d9...951 2
Rødstrupa Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hei, Jeg er en jente i slutten av tyveårene og for tiden på utveksling på andre siden av jordkloden. Her har jeg blitt veldig god venn med en av mine professorer, han er derimot i 50-årene. Han er også min nærmeste nabo og har blitt en slags mentor og nær støttespiller siden jeg ankom for et par mnd siden. Men de siste dagene/ukene har noe endret seg. Begge viser sterk interesse i den andre, vi sitter oppe sent og drikker vin og snakker om svært personlige ting. Nå surrer det flere spørsmål hodet! Det ene - er han interessert i noe mer enn vennskap eller bare er han veldig hyggelig, det er ikke bestandig så lett å vite, særlig i en ny kultur og jeg behersker ikke språket her helt hundre for å si det mildt. Det andre er om det er greit!? Han er, og skal være min nærmeste professor minst ett semester.. i tillegg til alderen da. Han har allerede invitert meg på hyttetur til stedet hans, men sammen med flere andre studenter hvor vi skal dit også av faglige grunner. Til sist, jeg har selvsagt lyst til å spørre han rett ut, men er usikker på om det er en god ide - vi har en flørtete tone og klemmene blir lenger og mer intime for hver gang vi møtes. Det har ikke skjedd noe jeg ikke har ønsket, det er nesten så jeg heller føler det er jeg som sitter på makten for øyeblikket og kan styre hvor dette skal gå. Han er meget lyttende, forståelsesfull og respektfull. Setter pris på alt fra moralske innspill til tips om tilnærming til situasjonen. Takk Anonymkode: bb69e...aa5 Det sier seg selv. Ikke greit av han å blande jobb og kjærlighetsliv.. Det blir ugreit for deg med videre studier der hos han når romansen er over. Du er helt sikkert ikke den eneste han prøver seg på. Styr unna! 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 Enig med de andre - styr unna! Du er i utlandet, du er alene, du behersker ikke språket, du er ukjent med kulturen. Da er det veldig lett å "falle" for en farsfigur som har autoritet over din hverdag (her utdanning), en som viser deg interesse, gir deg oppmerksomhet, tilsynelatende omtanke. Jeg tviler ikke på at han er tiltrukket av deg. Men har du tenkt på hva han faktisk gjør med deg? Mest trolig bryter han regler for egen ansettelse. Det betyr av hvis noen enten skulle oppdage det eller ikke like det, ikke like deg, ikke like ham, en eks av ham, en eksstudine av ham... så vil han kunne få store problemer på jobben. Stoler du så mye på ham at du er 100 % sikker på at han vil støtte deg uansett hva han må ofre for romansen? Jeg tror du vet svaret på dette selv... Seriøst, du bør løsrive deg fra ham. Slik det er nå hindrer han deg fra å oppleve livet sammen med andre i samme livssituasjon, hindrer deg fra større erfaringer med andre fra samme kultur. Det ligger sikkert også mye godhet i utgangspunktet fra hans side - som nå bikker over i det som kan bli et farlig spill for en eller begge av dere. Hva f.eks. om du finner ut at dette er en mann du ikke vil ha et forhold til den tiden du er der, og han nekter å la deg gå? Face it, han er professor, det er stor sannsynlighet for at han kan gjøre ting vanskelig for deg i utdanningen! Og neida, du tror ikke han er slik - men du vet ikke! Har du råd til å ta sjansen? Det er kanskje det siste du bryr deg om akkurat nå, men du risikerer også å få dårlig rykte på deg blant andre studenter/forelesere om det ryktes at du har for tett forhold til denne professoren. Det igjen kan gjøre studietiden din der svært ubehagelig. Kom deg ut sammen med andre! Ta initiativ til å finne på noe med medstudenter, meld deg inn i en forening, start med en hobby... hva som helst som frigjør deg fra ham, og ikke minst samtidig gir deg det større nettverket du virkelig trenger nå for å få fullt utbytte av utvekslingen du er på! Ikke start med å gjøre en så gedigen tabbe allerede nå! Vær smart! Anonymkode: 3ee3c...3e0 3 1
Virrevirrevapp Skrevet 7. september 2023 #6 Skrevet 7. september 2023 Bytt veileder. Det er rutiner for det på universitetene. Det er ikke ulovlig å date ansatte men det skal ikke være en som følger deg opp så nært. Det blir en for vanskelig dobbeltrolle. 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #7 Skrevet 7. september 2023 Kjærlighet trumfer moral, vær lykkelig. Anonymkode: b1414...ef9 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #8 Skrevet 7. september 2023 At han tørr? Han her kan du kjøre en full metoo på om han avviser deg og du blir sur. Eller, han kan gjøre livet ditt til et sant helvete om det ikke blir slik han ønsker. Unge vakre piker og gamle gubber med makt er skummel kombinasjon. Anonymkode: 3ad5f...01c 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #9 Skrevet 7. september 2023 What could possibly go wrong... 🙄 Anonymkode: 8bdad...b38 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #10 Skrevet 7. september 2023 Det er ikke greit! I de aller fleste land vil han miste jobben om det blir oppdaget at han har et forhold med en student. For han er det å utnytte sin stilling i fohold til deg, samme hva du måtte føle for han. Det er fullstendig feil på alle måter! Anonymkode: 4259a...53f 1
Enmanelskeråhate Skrevet 7. september 2023 #11 Skrevet 7. september 2023 Hvis du selv ønsker en romanse så er det vel greit, men gammel mann og noe mer blir det vel aldri, for håpentlig vis 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #12 Skrevet 7. september 2023 Er han singel da? Eller er du hans neste dopapir? Bruk og kast. Anonymkode: 571a4...08b 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #13 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er han singel da? Eller er du hans neste dopapir? Bruk og kast. Anonymkode: 571a4...08b Hva har det med om han er singel å gjøre? Plenty av single menn som har bruk og kast av kvinner, særlig eldre professormenn og unge kvinnelige studenter. Anonymkode: 7ea5e...6e1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #14 Skrevet 7. september 2023 Hvor lenge skal du være der? Takler du en kortvarig romanse? Hvor godt mestrer du språket dere kommuniserer på? Hvis dette ender stygt, hvem av dere taper mest? Hva ville du sagt hvis din beste venninne ringte deg og fortalte det du nettopp har fortalt her? Anonymkode: 6b07f...703
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #15 Skrevet 7. september 2023 Jeg er i 50-årene, og dette ligner på det min venninne opplevde da hun var på din alder. Hun ble veldig betatt av sin professor som var veldig mye eldre og han ble (som alle menn) utrolig betatt av henne. Det ble ikke noe reelt kjærlighetsforhold mellom dem, ikke noe fysisk, men likevel intimt og varmt, de endte med å bli veldig nære. Hun var med ham på reiser, ble kjent med foreldrene hans osv. De fortsatte vennskapet helt til han døde. Anonymkode: df841...3e1 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #16 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (På 6.9.2023 den 23.47): Hei, Jeg er en jente i slutten av tyveårene og for tiden på utveksling på andre siden av jordkloden. Her har jeg blitt veldig god venn med en av mine professorer, han er derimot i 50-årene. Han er også min nærmeste nabo og har blitt en slags mentor og nær støttespiller siden jeg ankom for et par mnd siden. Men de siste dagene/ukene har noe endret seg. Begge viser sterk interesse i den andre, vi sitter oppe sent og drikker vin og snakker om svært personlige ting. Nå surrer det flere spørsmål hodet! Det ene - er han interessert i noe mer enn vennskap eller bare er han veldig hyggelig, det er ikke bestandig så lett å vite, særlig i en ny kultur og jeg behersker ikke språket her helt hundre for å si det mildt. Det andre er om det er greit!? Han er, og skal være min nærmeste professor minst ett semester.. i tillegg til alderen da. Han har allerede invitert meg på hyttetur til stedet hans, men sammen med flere andre studenter hvor vi skal dit også av faglige grunner. Til sist, jeg har selvsagt lyst til å spørre han rett ut, men er usikker på om det er en god ide - vi har en flørtete tone og klemmene blir lenger og mer intime for hver gang vi møtes. Det har ikke skjedd noe jeg ikke har ønsket, det er nesten så jeg heller føler det er jeg som sitter på makten for øyeblikket og kan styre hvor dette skal gå. Han er meget lyttende, forståelsesfull og respektfull. Setter pris på alt fra moralske innspill til tips om tilnærming til situasjonen. Takk Anonymkode: bb69e...aa5 Det er regler mot at professor og student skal involvere seg med hverandre i de aller fleste land, han kan miste jobben. Anonymkode: f6f2e...e3c 1
Isambard Skrevet 8. september 2023 #17 Skrevet 8. september 2023 Du har lov men han har ikke lov. Det er hans ansvar å holde seg unna studenter, men jeg mener du bør trekke deg unna. Jeg tenker at om han vil ødelegge sin egen karriere så får han gjøre det uten deg. Det er ikke et forhold med noen fremtid uansett. 1
Gjest Inverto Skrevet 8. september 2023 #18 Skrevet 8. september 2023 Keep it professional, keep it classy.....and keep it in your pants
Nettinettet Skrevet 8. september 2023 #19 Skrevet 8. september 2023 AnonymBruker skrev (På 7.9.2023 den 0.53): Enig med de andre - styr unna! Du er i utlandet, du er alene, du behersker ikke språket, du er ukjent med kulturen. Da er det veldig lett å "falle" for en farsfigur som har autoritet over din hverdag (her utdanning), en som viser deg interesse, gir deg oppmerksomhet, tilsynelatende omtanke. Jeg tviler ikke på at han er tiltrukket av deg. Men har du tenkt på hva han faktisk gjør med deg? Mest trolig bryter han regler for egen ansettelse. Det betyr av hvis noen enten skulle oppdage det eller ikke like det, ikke like deg, ikke like ham, en eks av ham, en eksstudine av ham... så vil han kunne få store problemer på jobben. Stoler du så mye på ham at du er 100 % sikker på at han vil støtte deg uansett hva han må ofre for romansen? Jeg tror du vet svaret på dette selv... Seriøst, du bør løsrive deg fra ham. Slik det er nå hindrer han deg fra å oppleve livet sammen med andre i samme livssituasjon, hindrer deg fra større erfaringer med andre fra samme kultur. Det ligger sikkert også mye godhet i utgangspunktet fra hans side - som nå bikker over i det som kan bli et farlig spill for en eller begge av dere. Hva f.eks. om du finner ut at dette er en mann du ikke vil ha et forhold til den tiden du er der, og han nekter å la deg gå? Face it, han er professor, det er stor sannsynlighet for at han kan gjøre ting vanskelig for deg i utdanningen! Og neida, du tror ikke han er slik - men du vet ikke! Har du råd til å ta sjansen? Det er kanskje det siste du bryr deg om akkurat nå, men du risikerer også å få dårlig rykte på deg blant andre studenter/forelesere om det ryktes at du har for tett forhold til denne professoren. Det igjen kan gjøre studietiden din der svært ubehagelig. Kom deg ut sammen med andre! Ta initiativ til å finne på noe med medstudenter, meld deg inn i en forening, start med en hobby... hva som helst som frigjør deg fra ham, og ikke minst samtidig gir deg det større nettverket du virkelig trenger nå for å få fullt utbytte av utvekslingen du er på! Ikke start med å gjøre en så gedigen tabbe allerede nå! Vær smart! Anonymkode: 3ee3c...3e0 Dette! 🙏 Håper du TS lytter til disse rådene. Han utnytter sin possisjon for å kunne involvere seg følelsesmessig og potensielt seksuelt med en ung og sikkert veldig attraktiv jente. Det er ikke greit.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2023 #20 Skrevet 8. september 2023 Du er på andre siden av jordkloden? Kjør på. Ha det morro. Ikke hør på disse gamle moralistiske damene som ikke har noe gøy i livet sitt og egentlig bare er sjalu på deg. Anonymkode: e62bd...6bf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå