AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Jeg endte opp på tandemsykkel i Skåne med jobben i helga. Det var helt krise, noe av det verste jeg har vært med på. Måtte sykle langt borti gokk og pådro meg kramper i beina. Vi fikk dsv ikke vite hva vi skulle før på lørdag, ellers hadde jeg ALDRI meldt meg på. Sjefene sa på forhånd at det var veldig viktig at vi ble med på denne turen, da vi skulle ha noen møter med den svenske avdelingen vår etc. Men tandemsykling, det har 0 med det jeg jobber med å gjøre. Forstår ikke poenget med å holde på sånn? Anonymkode: 2b582...768 16 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Jeg styrer unna alt sånt. Jobbet en gang i et firma som arrangerte fylletreff der alle skulle sove side om side i et slags sirkustelt. Og en av de "morsomme" aktivitetene var å ri på mekanisk hest i våt t-skjorte. Aldri vært gladere for å ha blitt hjemme da jeg så bildene. Eneste som manglet var gå på glødende kull. Anonymkode: e4d93...9a3 25 6
K.B. Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 (endret) Uff teambuilding er djevelskap! Måtte sitte i en kinosal å se på ledelsen skyte ut konfetti med gavekort i mens ABBAs "money, money, money" spilte for full guffe. Det var så harry at jeg bare gikk. Heldigvis en jobb jeg har forlatt for mange år siden. Endret 6. september 2023 av K.B. 24
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg endte opp på tandemsykkel i Skåne med jobben i helga. Det var helt krise, noe av det verste jeg har vært med på. Måtte sykle langt borti gokk og pådro meg kramper i beina. Vi fikk dsv ikke vite hva vi skulle før på lørdag, ellers hadde jeg ALDRI meldt meg på. Sjefene sa på forhånd at det var veldig viktig at vi ble med på denne turen, da vi skulle ha noen møter med den svenske avdelingen vår etc. Men tandemsykling, det har 0 med det jeg jobber med å gjøre. Forstår ikke poenget med å holde på sånn? Anonymkode: 2b582...768 Du slapp i hvertfall bakker 😝 Helt enig med deg ellers! Slike ting tar bare tid fra jobben hvor man gjerne skulle jobbet! Jeg har null interesse av å henge med mine kolleger på fritiden, og syns det holder massevis med lunsjen. Anonymkode: cecca...506 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 Jobber i staten, så her er det lite teambuilding. Men husker når vi skulle bli «kjent» med avdelingen og vi fikk sånne små oppdrag hvor vi måtte finne én som hadde hest som liten, én som hadde motorsykkel-lappen osv osv. Dette var tidlig på morgenen, før et foredrag. Jeg lot som om jeg fikk en viktig telefon og stakk ut. Tvangs-mingling er det verste jeg vet. Anonymkode: 7ad79...79f 19 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #6 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg styrer unna alt sånt. Jobbet en gang i et firma som arrangerte fylletreff der alle skulle sove side om side i et slags sirkustelt. Og en av de "morsomme" aktivitetene var å ri på mekanisk hest i våt t-skjorte. Aldri vært gladere for å ha blitt hjemme da jeg så bildene. Eneste som manglet var gå på glødende kull. Anonymkode: e4d93...9a3 I alle dager 🤯🤯🤯 Anonymkode: cecca...506 9
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #7 Skrevet 6. september 2023 Eneste teambuildingen jeg har vært med på var da jeg jobbet som butikksjef og måtte på teambuilding med de andre butikksjefene og regionslederne, samt noen av de som jobbet på hovedkontoret. Vi var på et sted langt uti skogen og måtte navigere en slags hinderløype. Jeg er verdens minst sporty person, hatet gymtimene på skolen og har aldri vært glad i friluftsliv, så det var en skikkelig drittdag. Anonymkode: 762c5...ee4 9 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #8 Skrevet 6. september 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: Jobber i staten, så her er det lite teambuilding. Anonymkode: 7ad79...79f What? Synes knapt det er annet. Men det er vel store lokale forskjeller kanskje. Anonymkode: e4d93...9a3 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #9 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jobber i staten, så her er det lite teambuilding. Men husker når vi skulle bli «kjent» med avdelingen og vi fikk sånne små oppdrag hvor vi måtte finne én som hadde hest som liten, én som hadde motorsykkel-lappen osv osv. Dette var tidlig på morgenen, før et foredrag. Jeg lot som om jeg fikk en viktig telefon og stakk ut. Tvangs-mingling er det verste jeg vet. Anonymkode: 7ad79...79f Da jeg jobbet i staten hadde vi ofte teambuilding. Noe gøy. Noe mindre gøy Anonymkode: 1a76e...813
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #10 Skrevet 7. september 2023 En av de første dagene på ny jobb. Teambuiling med å passere og hverandre svært tett inntil, melke ei treku, balansere og gjøre mye rart. Har fortrengt detaljene, men ikke den grusomme følelsen av å være svært utilpass og få helt ukjente altfor nært inntil kroppen. Anonymkode: 28cc2...a28 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #11 Skrevet 7. september 2023 Vi måtte gå sammen i grupper, lage en rap om bedriftens kjerneverdier og fremføre den på en scene foran alle andre. It-bedrift med masse teknologer. How about NO?? Anonymkode: e7f59...2df 24 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #12 Skrevet 7. september 2023 Hyttetur hvor jeg måtte sove i samme seng som kollega(samme kjønn, heldigvis) køyeseng, med kollega over meg også. Ikke kollegaer jeg kjenner spesielt godt. Orker ikke bruke så mye fritid sammen med kollegaer, mer enn nok med lunsjen. Anonymkode: 14e2d...546 13
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #13 Skrevet 7. september 2023 Så ufattelig merkelige teambuilding opplegg folk har vært på... Jeg har kun vært på 2 stk, som var normale og gøy. 1) Escaperoom med ulike gåter. God middag og drikke etterpå. 2) Rib båttur kombinert med faglig opplegg. Var en strålende fin tur. Får konkludere med at lederene mine er relativt oppegående sammenlignet med mange andre sine 😅 Anonymkode: cd8aa...c3d 4 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #14 Skrevet 7. september 2023 Ikke teambuilding akkurat men en bransjeforening jeg var med i hvor venninna til lederen var hyret inn, hun hadde nettopp startet sitt eget coachingselskap og slet tydeligvis på oppdragsfronten. Hun kom i hvert fall med de vanlige poengene om at man måtte ville hverandre vel og genuint bry seg. Og så ble det hele avsluttet med at vi skulle massere hverandre fordi hun likte så godt at folk hadde fysisk kontakt. (Bransjen vår var noe kontorrelatert, så det var fullstendig irrelevant.) Jeg måtte altså massere en vilt fremmed mann og han meg. Det jeg har tenkt på etterpå er hvordan i all verden det der var for folk med traumer. Jeg håper hun fant seg noe annet å gjøre. Anonymkode: 55484...687 11 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #15 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): What? Synes knapt det er annet. Men det er vel store lokale forskjeller kanskje. Anonymkode: e4d93...9a3 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Da jeg jobbet i staten hadde vi ofte teambuilding. Noe gøy. Noe mindre gøy Anonymkode: 1a76e...813 Jeg glemte å presisere BETALT teambuilding. Er enig i at det er mye i staten, men det er ofte gratis og stusselige greier i min sektor iallefall. Anonymkode: 7ad79...79f
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #16 Skrevet 7. september 2023 Vi hadde en gang et foredrag i "mindfullness" hvor de hadde leid inn en eldre kar som delte ut en rosin til hver. Og vi skulle se på rosinen, kjenne på rosinen, lukte på rosinen, lytte til rosinen osv før vi spiste den.... Anonymkode: 3fa23...632 11
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #17 Skrevet 7. september 2023 Ja, det er mye rart innen teambuilding: mye som er dårlig gjennomtenkt eller som ikke er tilpasset særskilte behov og slikt, men etter å ha lest i denne og mange andre tråder her inne vil jeg si at det jaggu er mye sytepaver rundt om på arbeidsplassene, også. Anonymkode: d77af...36d 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #18 Skrevet 7. september 2023 Jobbet i et medium stort norsk selskap der vi hadde firmafest der alle skulle kle seg etter et tema. Temaet var "pimp and hoes"... Var forventet at kvinnene skulle kle seg som horer. Sykeste jeg har opplevd, skjønner ikke at det ikke ble en større sak i nyhetene. Anonymkode: 93397...846 11 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #19 Skrevet 7. september 2023 Husker jeg var lærling hos en statlig høyskole, der det blei arrangert en slags antirasistisk teambuilding for faglig og administrativt ansatte. Så der satt direktører og rektorer, professorer og førsteamanuensiser og måtte klappe og trampe i takt til beaten av bongotrommer. Fy søren så teit og pinlig. Anonymkode: 14fd9...f2c 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #20 Skrevet 7. september 2023 På kursdag: måtte finne noen man ikke kjente, og finne ut mest mulig om den personen i løpet av 10 minutter (og tilsvarende, gi mest mulig info om seg selv til motparten), for så å gå sammen med et annet par for å gjenfortelle det man hadde fått vite. Mener å huske at det også var kriterier, som for eksempel "noe morsomt", "noe få vet/noe man ikke skulle trodd" etc. om seg selv. Høres kanskje ikke så ille ut, men det var flaue greier. Særlig når "noen du ikke kjenner fra før" betydde at denne noen var en som jobbet på en helt annen enhet, flere timer unna, hvor samarbeid/kommunikasjon mellom enhetene uansett ikke er aktuelt. Helt bortkastet tid. Anonymkode: 6a8c0...319 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå