AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Jeg har dårlig samvittighet hele tiden. For helt teite ting og. Foreldrene mine er skilt, hvis jeg f eks skal ut å spise med mamma, eller gjøre noe ekstra hyggelig med henne får jeg så dårlig samvittighet ovenfor pappa. Og motsatt. Helligdager, særlig jul pg påske, er så slitsomt. Klarer ikke kose meg med noen ting. Heldigvis er de gode venner, så vi kan møtes alle sammen. Men får så dårlig samvittighet når vi ikke er sammen. Får dårlig samvittighet ovenfor samboer når jeg reiser hjem til familien min, vi bor ikke på samme sted som dem. Sånn er det i mange situasjoner. Det er så slitsomt! Andre som har det sånn? Hvordan slutte ha dårlig samvittighet for alt? Anonymkode: ba3d2...39c 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 https://vekstpsykolog.no/er-du-en-people-pleaser/ Anonymkode: ab5a3...e71 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 Du er en people-pleaser høres det ut som. Lære deg å ikke være det kan jo være en god start. Jeg har hørt på podcast fra en som jeg synes sier veldig mye bra. Han heter Jason Field. Du kan sjekke ut podcasten hans på spotify, spesielt episode 5. Det finnes nok drøssevis av andre som også formidler både egne erfaringer og har forskningsbaserte råd altså, men jeg hører ikke så mye på podcaster annet enn akkurat denne. Anonymkode: 2b0da...b16
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): https://vekstpsykolog.no/er-du-en-people-pleaser/ Anonymkode: ab5a3...e71 Veldig fint innlegg! Denne er det MANGE damer her inne som burde lese! Anonymkode: 55745...21b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Du er en people-pleaser høres det ut som. Lære deg å ikke være det kan jo være en god start. Jeg har hørt på podcast fra en som jeg synes sier veldig mye bra. Han heter Jason Field. Du kan sjekke ut podcasten hans på spotify, spesielt episode 5. Det finnes nok drøssevis av andre som også formidler både egne erfaringer og har forskningsbaserte råd altså, men jeg hører ikke så mye på podcaster annet enn akkurat denne. Anonymkode: 2b0da...b16 Jeg er nok det. Leste om det nå, det er akkurat som å lese om meg selv. Men føler jeg hat vært sånn så lenge at jeg vet ikke lenger helt hva som er viktig for meg. Hva jeg egentlig vil ha. Anonymkode: ba3d2...39c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå