Gå til innhold

Skal vi virkelig sitte stille i båten og la Nato bli styrt av to udemokratiske land?

Majer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor skal vi gjøre noe? Vil de bruke penger på det, så må de få lov til det.

Det er jo bra at de har satt seg ett såpass høyt mål egentlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (16 timer siden):

USA er det ene, men nå vokser det polske forsvaret seg stort. Hva kan vi gjøre med problemet? https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/y6M012/polen-vil-bli-militaer-supermakt

I disse tider trenger vi mere forsvar. Det er ikke et problem men bra for oss  og NATO.  Noen sosialister i SV og Rødt ønsker fortsatt Norge ut av NATO men det har vært stille om det etter Russland gikk inn i Ukraina. Du er kanskje en av de ? Når var det USA og Polen ble udemokratiske ? 😂😂😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror og ser det skrev (37 minutter siden):

I disse tider trenger vi mere forsvar. Det er ikke et problem men bra for oss  og NATO.  Noen sosialister i SV og Rødt ønsker fortsatt Norge ut av NATO men det har vært stille om det etter Russland gikk inn i Ukraina. Du er kanskje en av de ? Når var det USA og Polen ble udemokratiske ? 😂😂😂

Jeg har aldri vært mot Nato, men man bør sørge for at partene i en allianse har et noenlunde likt styrkeforhold. Se bare på land som Armenia som føler seg tvunget til å være en den av en allianse ledet av Russland. Ytre høyre i Polen har fjernet en del demokratiske prinsipper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri vært mot Nato, men man bør sørge for at partene i en allianse har et noenlunde likt styrkeforhold. Se bare på land som Armenia som føler seg tvunget til å være en den av en allianse ledet av Russland. Ytre høyre i Polen har fjernet en del demokratiske prinsipper. 

Hvorfor nevner du ikke Tyrkia, som er det mest høyreekstreme og udemokratiske landet i alliansen?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke å se at Norge kan gjøre noe med at USA og Polen blir mer udemokratiske. Har du noen forslag til hva vi kan gjøre, eller hva håper du på? Annet enn at USA og Polen endrer kurs, men det er til syvende og sist noe de må finne ut av selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (40 minutter siden):

Hvorfor nevner du ikke Tyrkia, som er det mest høyreekstreme og udemokratiske landet i alliansen?

Jeg hadde Tyrkia i tankene. Norge og selv USA hadde sikkert reagert om Tyrkia var det sterkeste landet i alliansen.

Nymerïa skrev (36 minutter siden):

Jeg klarer ikke å se at Norge kan gjøre noe med at USA og Polen blir mer udemokratiske. Har du noen forslag til hva vi kan gjøre, eller hva håper du på? Annet enn at USA og Polen endrer kurs, men det er til syvende og sist noe de må finne ut av selv.

Nei, det er et godt spørsmål. Kan vi andre natoland gå sammen og skape et ytre press?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (Akkurat nå):

Heller USA og Polen som tross alt er vestlige og ganske demokratiske enn Tyrkia. 

Ja, men er det godt nok? Landene går gradvis i udemokratisk retning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (1 time siden):

Ja, men er det godt nok? Landene går gradvis i udemokratisk retning. 

Jeg synes det er godt nok.

Både USA og Polen er langt unna udemokratiske. 

Hvis du tenker nøye på det, så ser du at også Norge beveger seg i en udemokratisk retning med politikere som mildt sagt ikke gjenspeiler folkets vilje. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GP950mAh
Majer skrev (På 6.9.2023 den 22.21):

USA er det ene, men nå vokser det polske forsvaret seg stort. Hva kan vi gjøre med problemet? https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/y6M012/polen-vil-bli-militaer-supermakt

USA er et av verdens mest demokratiske land. Ingen land blir mindre demokratiske av å styrke forsvaret.

NATO styres av alle medlemslandene som har innflytelse og er med på å bestemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, GP950mAh said:

USA er et av verdens mest demokratiske land. Ingen land blir mindre demokratiske av å styrke forsvaret.

NATO styres av alle medlemslandene som har innflytelse og er med på å bestemme

Kan i grunn forestille meg at null representasjon av folket er ditt idealdemokrati.

Huffameg, hva skal man si.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GP950mAh
Utsiden skrev (17 minutter siden):

Kan i grunn forestille meg at null representasjon av folket er ditt idealdemokrati.

Huffameg, hva skal man si.....

Idealdemokratiet er det representative demokrati vi har nå, hvor folket velger representanter som gjennomfører folkets vilje. De representative demokratiene er de mest demokratiske landene i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er skummelt er når globalistene blir så sterke, at de kan i praksis bestemme hva og hvor Ukraina skal sende sine raketter, her representert av Elon Musk 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GP950mAh skrev (10 timer siden):

Idealdemokratiet er det representative demokrati vi har nå, hvor folket velger representanter som gjennomfører folkets vilje. De representative demokratiene er de mest demokratiske landene i verden.

Og når den (etter min mening) viktigste biten mangler antar jeg at du likevel er fornøyd?

Minner om at folket og du ikke er en og samme ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest GP950mAh
Enda en tulling skrev (5 minutter siden):

Og når den (etter min mening) viktigste biten mangler antar jeg at du likevel er fornøyd?

Minner om at folket og du ikke er en og samme ting...

Den mangler ikke, politikerne gjennomfører velgernes vilje som de er valgt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...