AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Hei! Jeg er førstegangs mor og jeg opplever babyen min til tider krevende. Men hva er det som er normalt? Babyen min er ca 10 uker. Noen dager er det så himla vanskelig å legge hen og kan sutre og lage nedover munn, virke trist++ prøver å trøste men da blir det verre, prøver å legge men da blir det verre.. hen kan ligge i vogga si å rope litt sånn korte men høye EH EH lyder. Høres på en måte ut som hen kaller på meg men når jeg plukker opp er ikke det greit heller. Ikkeno luft i magen, sulten, for varm, skitten bleie… Noen som kjenner igjen disse lydene? hen er ofte urolig etter å ha blitt aktivisert så lurer på om det er litt overstimuli inni bilde. Hvordan roer dere babyen deres? Babyen min liker ikke å bli trøstet å bært på når urolig, ei heller å bli svøpet, legge hender inntil bryst, roe ned omgivelsene. Noen ganger funker pupp og andre ganger blir det verre av pupp. Uansett, det jeg lurer på for å få et bredere perspektiv på baby oppførsel er , hvordan var deres babyer? Var det vanskelig å lese og forstå tegnene de ga? Og hvilke lyder og tegn ga babyen deres? Syntes dere de første månedene med baby var krevende og tøff? personlig opplever jeg at babyen min ikke gir så tydelig signaler noen ganger og da blir en himla stor eliminasjons runde. Spesielt i forhold til mating. Hen lager de kjente sult tegnene men vil ikke ha mat. Må ofte følge med på klokka å gi mat mellom hver tredje time. Anonymkode: 81eba...e82
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Jeg syntes min var vanskelig å tyde og tolke og noen ganger sutret og gråt hun uten noen åpenbar grunn. Pupp hjalp ofte da jeg tydde nok litt for ofte til å bare mate. Ellers var det å bære hun som regel ville, gjerne ligge på magen på armen vår mens vi gikk rundt. Iblant var det magevondt tror jeg. Tenker i ettertid at hun nok iblant var trøtt og trengte hjelp til å sovne uten at jeg forsto det. Så kanskje følg litt med på hvor lenge hen har vært våken Først rundt 3 mnd fikk vi litt mer rutine på at jeg fulgte med på våkentid på dagen og sørget for at det var mulig for henne å sove (altså ikke var midt i aktivitet men feks trillet litt med vogna) sånn ca. hver 1,5 time. Anonymkode: f3766...c67 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 Alt er bare kaos rundt den tiden. Tror ikke lin lille visste helt hva han ville selv heller på den tiden. Noen ganger gråter de for å gråte, da handler det om å være der i gråten med den lille og akseptere den. Det blir bedre ❤️ Anonymkode: 70e5d...070 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå