AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Nååå er jeg drittlei av å være avhengig av dette tullet. Ønsker å slutte for helsen og økonomien sin del. Får helt angst av å lese om kreft osv av snus.. Nå har jeg tre snus igjen og planen er å ikke kjøpe ny boks når den er tom. Men jeg gruer meg enormt! Har forsøkt å slutte flere ganger tidligere. Ble faktisk deprimert og gikk opp flere kilo under tidligere slutt:( har noen tips? Ønsker ikke å falle tilbake igjen.. Har kjøpt onico og tyggis som hjelpemiddel. Tenker også å laste ned slutta appen og drikke rikelig med vann. Noe annet som har fungert bra for andre? Anonymkode: 2db1a...242
Tone83 Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Du trenger ikke triks og tips, det blir kjipt en stund men det fikser du så lenge du har bestemt deg! Stå på😃
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nååå er jeg drittlei av å være avhengig av dette tullet. Ønsker å slutte for helsen og økonomien sin del. Får helt angst av å lese om kreft osv av snus.. Nå har jeg tre snus igjen og planen er å ikke kjøpe ny boks når den er tom. Men jeg gruer meg enormt! Har forsøkt å slutte flere ganger tidligere. Ble faktisk deprimert og gikk opp flere kilo under tidligere slutt:( har noen tips? Ønsker ikke å falle tilbake igjen.. Har kjøpt onico og tyggis som hjelpemiddel. Tenker også å laste ned slutta appen og drikke rikelig med vann. Noe annet som har fungert bra for andre? Anonymkode: 2db1a...242 Ville heller valgt nikotintyggis enn nikotinfri snus. Da kan du slutte når du blir drittlei av tyggisen Anonymkode: 0164e...958
Purple_Pixiedust Skrevet 7. september 2023 #4 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ville heller valgt nikotintyggis enn nikotinfri snus. Da kan du slutte når du blir drittlei av tyggisen Anonymkode: 0164e...958 Ikke enig. Jeg brukte nikotinfri snus i én måned etter jeg sluttet og det hjalp slik at det kun var nikotinen jeg sluttet med først, også tok jeg vanen med å ha noe under leppa etter en måned. Fikk noe økt sug da jeg sluttet med den nikotinfrie snusen, men det gikk helt fint. Jeg gikk ikke cold turkey slik TS skal da. Jeg brukte to uker på å trappe ned fra 12 til 2 snus i døgnet også sluttet jeg fra 2 til 0 snus etter å ha vært nede på to snus per døgn i 3-4 dager. Og da brukte jeg så mye nikotinfri snus jeg trengte, men pga nedtrappingen så fikk jeg ikke kjempesterke abstinenser da jeg kuttet den helt ut. Verste var å gå fra 12 til 6 snus på tre dager faktisk. Etter det hadde jeg et jevnt nikotinsug fra 6 til 0 snus i løpet av 11 dager. Var tre dager på hver nedtrapping hvis jeg husker rett. Så TS dersom du ikke har forsøkt å heller trappe ned og du opplever at det er vanskelig å kutte tvert så vil jeg anbefale å bruke to uker på å trappe ned (lag en plan for nedtrapping i forkant) før du slutter. Det er jo forutsatt at du klarer å holde deg til planen. Et tips er å ha snusboksen på en utilgjengelig plass som bakerst i klesskapet slik at du ikke glemmer deg av og tar en snus når det ikke er tid for det. Samt du slipper å se boksen hele tiden. Og uansett når kl du skal ta neste snus, hvis du skal på kjøpesenter eller annen aktivitet utenfor huset så lag en regel om at snus er kun til for innendørs tid, uansett om det gjør at du blir gående lenge uten snus. Da venner du av deg å alltid passe på å ha boksen ved deg. Du trenger ikke snus når du ikke gjør noe vesentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå