Gå til innhold

hjemmelagede salater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode oppskrift på salater man kan ha på brødskiva.. jeg lager en knall god kyllingsalat av

- majones

- rømme

- stekt sopp

- rød løk

- purre

- paprika

- mais

- agurk

- kylling

røres sammen, smak til med salt, pepper, hvitløk og grill krydder. Blir 1000 ganger bedre enn sånn butikk kjøpt sak.

skulle gjerne hatt flere slike oppskrifter, eller forslag på annet pålegg....

Er så lei ost og salami og sånn.. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg lager kyllingsalat av ferdiggrillet kylling eller rester av kylling fra middag, mais, hakket løk, hakket paprika, litt rømme, majones (Hellman eller hjemmelaget), litt provence-sennep og garlic sauce. Bytt gjerne ut kyllingen med strimlet skinke.

Eggesalat gjør jeg litt enklere. Bruker finhakkede hardkokte egg, Dijon-sennep, finhakket purre/vårløk/rødløk, majones og gjerne karse. Har også laget veldig god italiensk salat av finsnittet gulrot og hodekål blandet med hjemmelaget majones og litt rømme.

Endret av Arkana
Skrevet

tunfisksalat er også godt

asiatisk tunfisk

1 boks tunfisk (den du liker best)

majones

søt chilisaus

lime/sitron

koriander

hvitløk

chili

vårløk/purre

paprika

revet gulrot

salt

pepper

jeg blander etter smak, den skal være litt hot og syrlig med asiatisk preg. Majones er ikke nødvendig! Grønnsakene hakkes grovt

karritunfisk

1 boks tunfisk

majones

creme fraiche/rømme

sitron

hot karripulver

vårløk/purre/rødløk

paprika

stangselleri

revet gulrot

salt

pepper

Blander etter smak her også.

Begge salatene er gode og kan selvfølgelig variers ut fra hva du har i kjøleskapet! Mengden grønnsaker varierer du også etter hva du har lyst på, jeg liker godt mye grønnsaker, men ikke mer majones etc enn at salaten bindes sammen. Synes ikke det er så godt når det flyter med saus og dressing. :)

Tunfisksalaten bør heller ikke oppbevares særlig lenge i kjøleskapet, synes den er best dagen den lages!

Skrevet

tunfisksalat, lages enkelt med en boks tunfisk i olje (la oljen renne av først), små små biter av paprika, agurk, purreløk, løk etc, røres med majones til alt henger sammen og salt og pepper.

kan ha i en liten klatt rømme, og andre grønnsaker, som f.els fennekel er godt.

synes denne er best hvis den får stå over natten (står ikke lengre enn det for da er den oppspist...)

Skrevet
tunfisksalat, lages enkelt med en boks tunfisk i olje (la oljen renne av først), små små biter av paprika, agurk, purreløk, løk etc, røres med majones til alt henger sammen og salt og pepper.

kan ha i en liten klatt rømme, og andre grønnsaker, som f.els fennekel er godt.

synes denne er best hvis den får stå over natten (står ikke lengre enn det for da er den oppspist...)

meg over

og grovkornet sennep er også knallgodt i salaten.

Skrevet

Enkel og god tunfisksalat:

1 pose majones

1 liten teskje HPsaus

1/ 2 hakka løk

-blandes sammen

1 boks tunfisk i vann (hell av vannet)

blandes sammen.

NAM NAM skive med tomat oppå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...