Gå til innhold

Normalt å kommentere slik til en kunde; « Sikker på at den passer deg?»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en kjole på Fretex i dag, et kupp og ikke ofte jeg kommer over fine ting i min str.

Skulle betale og damen mønstret meg og kjolen mens hun brettet og mens jeg betalte sa hun

»Sikker på den passer deg?»

Jeg hadde selvsagt prøvd den og den satt fint, men den kommentaren svei litt.

Jeg vet det kan være litt tilfeldig hvem som får jobb på Fretex men likevel. 

Tenkte bare drittkjerring mens jeg gikk ut døra….

Anonymkode: 00dd5...db6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det var frekt og uprofesjonelt. Om du hadde spurt etter hjelp med størrelse hadde det vært greit å kommentere på det, men ellers er det unødvendig. Dama på Fretex har vel ikke noe mer ekspertise enn det du har, når det gjelder å finne klær som passer deg. Og uansett om klesplagget var for lite for deg så kan det vel hende det skulle være gave, eller noe du kjøpte som motivasjon for vektnedgang (det har faktisk jeg gjort).. 

Anonymkode: 4574f...aa9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Eller så var det bare et litt klønete forsøk på uskyldig småprat - hun kan ha erfaringer med folk som ikke gidder å prøve og så kommer tilbake for å bytte. Jeg ble spurt i kassa på Lindex en gang jeg kjøpte truser om jeg var sikker på størrelsen eller om hun skulle plombere dem - jeg syntes det var en litt pussig ting å spørre om, men så det som et litt dårlig formulert tilbud om service, ikke som en personlig fornærmelse. Man må ikke ta alt i verste mening.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Da hadde jeg nok svart tilbake: sikker på at denne jobben passer deg 😅

Veldig frekt! Man blir ofte litt satt ut og rådvill over å vite hva man skal svare i en sånn setting 

Anonymkode: c0b0b...51e

• Liker 1
Skrevet

Det er utrolig frekt, har opplevd det selv på en klesbutikk. Da gikk jeg bare uten å kjøpe klesplagget og gikk heller ikke tilbake dit. 

Skrevet

Et veldig uerfarent og sosialt inkompetent menneske. 

Anonymkode: 70306...d54

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da hadde jeg nok svart tilbake: sikker på at denne jobben passer deg 😅

Veldig frekt! Man blir ofte litt satt ut og rådvill over å vite hva man skal svare i en sånn setting 

Anonymkode: c0b0b...51e

😅😅👍

Anonymkode: 41f65...74f

Skrevet

Ikke normalt at ansatte i butikk spør om det nei. Uprofesjonelt, ekkelt 

Anonymkode: 53e51...f77

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Et veldig uerfarent og sosialt inkompetent menneske. 

Anonymkode: 70306...d54

Fretex ansetter jo gjerne de som av ulike årsaker har stått utenfor arbeidslivet.

Anonymkode: bb91a...cba

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.9.2023 den 21.19):

Kjøpte en kjole på Fretex i dag, et kupp og ikke ofte jeg kommer over fine ting i min str.

Skulle betale og damen mønstret meg og kjolen mens hun brettet og mens jeg betalte sa hun

»Sikker på den passer deg?»

Jeg hadde selvsagt prøvd den og den satt fint, men den kommentaren svei litt.

Jeg vet det kan være litt tilfeldig hvem som får jobb på Fretex men likevel. 

Tenkte bare drittkjerring mens jeg gikk ut døra….

Anonymkode: 00dd5...db6

Du skulle sagt at den passer bedre på deg enn det passer henne å jobbe med kunder. Så skulle du kalt henne drittkjerring høyt og tydelig og ikke bare tenkt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...