Gå til innhold

Modne damer. Er dere bedre enn de unge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er selv en godt voksen mann som spør.

Er du bedre nå på å ta vare på en kjæreste enn da du var ung?

Anonymkode: 5b877...92e

Skrevet

Tja…jeg er bedre på å ta vare på meg selv i alle fall enn da jeg var yngre🤗😇

Anonymkode: 92aa6...266

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Må noen være bedre? Kan ikke mennesker bare få være, så finner du noen du liker og lar resten få være ifre. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Aner ikke.. ble bare behandlet som dritt av menn som ung. Nå som 35 er ihvertfall færre interessert, så får ihvertfall være mer i fred nå.

Anonymkode: 3d87e...e8e

Skrevet

Det er ikke en konkurranse om å være best altså…

Anonymkode: 22df0...7ec

Skrevet

Gidder ikke ta vare på menn. Det må alle voksne gjøre selv. 

Jeg var mer masete, kontrollerende og ville endre menn til sånn jeg ville ha dem som ung.

Hadde aldri giddet noe så energikrevende og bortkastet som 40 +. Jeg tar folk som de er, eller går min vei om jeg ikke syns de er bra nok. Jeg er og mer tolerant enn jeg var som ung. Men bedre kjæreste? Neppe verken bedre eller verre. 

Anonymkode: 6ba92...459

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Tror og håper at det at jeg er moden vil gjøre meg til en bedre kjæreste. Har mer livserfaring. Men det blir feil å si at jeg er «bedre/ verre» pga. alder. Jeg er bare i en helt annen livsfase enn kvinner i 20-åra. Det er fordeler og ulemper både ved å være moden og helt ung. 

K38  

Endret av AnonymkvinneViken
Tekst
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg var nok en bedre kjæreste som ung med tanke på at jeg da hadde mindre livserfaring, hadde mer tro på kjærligheten og var mer naiv. Var også mye enklere å utnytte og overkjøre. 

Som voksen kvinne er jeg bedre til å ta vare på meg selv og sette grenser. For den rette mannen er jeg nok bedre nå. Men for de som likte den yngre versjonen er nok ikke den eldre versjonen noe for de. Noe jeg er glad for nå. Nå ser jeg ikke lenger etter han å stifte familie med for det er jeg ferdig med. Nå ser jeg etter han jeg kan møte i blant som er hyggelig, varm og god og som liker meg for den jeg er. 

På en måte er listen så mye mindre nå, på en annen måte er de få kravene som er skyhøye. Siden jeg ikke trenger noen men mer ser på det som en eventuell hyggelig bonus i livet skal det veldig mye til. 

Anonymkode: 718e5...719

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Har du lært noe de siste 20 åra selv?

Anonymkode: 52cdb...d97

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hr selvsagt mer erfaring, både fra forhold og ellers. Derfor klarer jeg å snakke om forholdet og eventuelle problemer, og sexen er bedre.

Men om jeg er bedre til å ta vare på ham? Vi tar vel vare på hverandre men jeg er ikke mammaen hans.  Begynte en av oss å oppføre seg om om jeg var det ville jeg slitt - hvem vil vel ha sex med barnet sitt?

Anonymkode: ae27b...30c

• Nyttig 2
Skrevet

Vi er alle ulike. Jeg har alltid vært omsorgsfull, forskjellen nå er at jeg er mye mer bevisst på hvordan forhold jeg vil ha, og setter tydelige grenser. Jeg mener det gjør meg til en bedre kjæreste. Men det er nok ikke alle menn som er enig. De som ikke har blitt modne selv feks.

Anonymkode: d5f66...3ee

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er jo noe man ikke kan bedømme selv. Det er irrelevant hva man selv mener om saken, det er de du søker som har definisjonsmakt på om du er en god partner.

Anonymkode: c6dc3...a2b

• Liker 1
Skrevet

jeg var en dramaqueen uten like, så sånn sett er jeg bedre, ja. men jeg er ikke like selvoppofrende lenger. heller ikke like dullete og dallete med mindre det er gjensidig. heller ikke like eventyrlysten seksuelt, så for å være ærlig er jeg nok ikke bedre (sett fra en manns perspektiv). sett ifra mitt perspektiv er jeg mye bedre nå enn før. mer ro, mer humor, mer tilfreds med livet. 

Anonymkode: 150e3...ac0

• Nyttig 2
Skrevet

Alder har da ikke noe med om man er bedre eller ikke. 

Jeg er bedre enn noe  og dårligere enn andre. Dette uansett hvilken alder jeg har hatt.

Anonymkode: e5279...cae

Skrevet

Jeg er bedre til å ta vare på meg selv og kaster ikke bort tiden min på mannebabyer lengre.

Anonymkode: 8c21f...3a9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg er en bedre kjæreste som moden kvinne. Har mer ro og balanse i meg. Og gleder meg mer over ting, og er mer takknemlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er du bedre nå på å ta vare på en kjæreste enn da du var ung?

Anonymkode: 5b877...92e

Nei, jeg setter raskere grenser for meg selv nå. Finner meg ikke i halvparten så mye tull. 

Anonymkode: 63732...f1b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, det vil jeg påstå. Iallefall i det lange løp. Når jeg var ung var jeg sjalu, klengete og innpåsliten. Hadde også lett for å bli utnyttet og var dumsnill. Jeg tok heller ikke vare på kroppen min, verken fysisk eller mentalt. 
Nå er jeg 36 år. Jeg har blitt voksen (sånn delvis😅🤪), mye mer livserfaring på godt og vondt. Jeg har lært meg å sette grenser og sette ned foten når ting ikke er ok. Jeg lar meg ikke utnytte. Jeg er også ikke sjalu lenger, så er heller ikke klengete. Å jeg er i generelt bedre humør, å setter mer pris på selve livet nå en for 15 år siden. Noe som gir ringvirkninger i positiv forstand i ett forhold. 

Anonymkode: b95b2...678

Skrevet

Funnet roen, og det er en fantastisk deilig følelse. Trenger ikke å bevise noe lenger, heller. Glad jeg er ferdig med stresset over å finne en mann å ha barn med, nå vil jeg heller ha en mann å nyte noen fridager med, men ha noen fridager for meg selv også. 

• Liker 1
Skrevet

Unge jenter har alltid forutsetningene til å være best. 

Anonymkode: 87e86...2c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...