AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #21 Skrevet 7. september 2023 Jeg kunne aldri jobbet på cellekontor. Jobben min krever løpende samarbeid med andre. Da er det praktisk å sitte så man ser hverandre. Anonymkode: f685e...9f9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #22 Skrevet 7. september 2023 https://www.google.no/search?q=forskning+åpent+kontorlandskap&sca_esv=563310982&source=hp&ei=2Wv5ZIWDCrupxc8Pst6fgAM&oq=forskning+åpe&gs_lp=EhFtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1ocCIOZm9yc2tuaW5nIMOlcGUqAggAMgYQABgWGB4yBhAAGBYYHjIGEAAYFhgeMgYQABgWGB4yBhAAGBYYHjIIEAAYFhgeGA8yBhAAGBYYHjIFECEYoAFI0DBQtwdY9SlwAHgAkAEAmAGPAaABmwiqAQQxMi4xuAEByAEA-AEBqAIPwgIFECkYgATCAgcQKRgTGIAEwgICECnCAgYQKRgWGB7CAgoQKRhHGNYEGLADwgIFEAAYgAQ&sclient=mobile-gws-wiz-hp Anonymkode: 8019f...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #23 Skrevet 7. september 2023 Eneste fordelen med åpent kontorlandskap er at det blir enklere for sånne som meg som liker å slå av en prat, å forstyrre de som har en jobb der de sitter i telefonen 99,9% av sin arbeidstid. Jeg elsker å være sosial, men ser at det ødelegger for mange som trenger "stilletid" eller det rolig rundt seg for å konsentrere seg. Er du konsulent, og sitter med kunder på teams, er bakgrunnsstøy en vanskelig faktor. Ja, man kan booke møterom, men vanskelig når det allerede er booket flere uker i forveien. Jeg er glad at min bedrift går mot strømmen, og vi får egne kontorer i nytt bygg, tross at byggherre, arkitekt, interiørdesignere og hva nå enn anbefalte åpent kontorlandskap. Anonymkode: 34c8e...ee6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #24 Skrevet 7. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg synes det er en bedre løsning enn disse store landskapene, skrekk og gru. Vi er faktisk 150 på avdelingen, og alle sitter 2-4-6, så det burde fungere greit for andre også! Anonymkode: 1af32...a86 Det er en av feilene som gjøres når det planlegges åpne landskap. Noen tenker, det funker for meg, så da bør det funke for andre også! Men folk er forskjellige, og jobber med ulike ting. Noen trenger mye mer ro enn andre. Selv skal jeg aldri tilbake i åpent landskap, da heller førtidspensjonere meg. Anonymkode: d4477...fea 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #25 Skrevet 7. september 2023 I enkelte yrker der man har behov for rask kommunikasjon hele tiden, kan det være en fordel. Salgsteamet i bedriften jeg arbeider I preferer åpent landskap: kommunikasjonen må gå knallraskt. Men i de aller fleste yrker er det null fordeler. Bakgrunnen for dette utvikles er fordi det er satt spesifikke regler for utformelse og størrelse på et cellekontor. Noe som gjør det vanskelig å imøtekomme kostnadsmessig. Regelverket bør endres, de aller færreste har behov for store kontorer. Anonymkode: 50de8...7a6 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #26 Skrevet 7. september 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Men i de aller fleste yrker er det null fordeler. Bakgrunnen for dette utvikles er fordi det er satt spesifikke regler for utformelse og størrelse på et cellekontor. Noe som gjør det vanskelig å imøtekomme kostnadsmessig. Regelverket bør endres, de aller færreste har behov for store kontorer. Anonymkode: 50de8...7a6 Enig, jeg hadde en gang et lite kott uten vindu og i en kjeller, det var lysår bedre enn åpne landskap. Anonymkode: d4477...fea 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #27 Skrevet 7. september 2023 Arbeidsfasiliteter målt etter min egen produktivitet: 1. Cellekontor 2. Hjemmekontor 3. Jobbe ute på dekk på ColorLine i stiv kuling og regn 4. Kontorplass ute på frontlinjen i Ukraina-Russland krigen 5. Åpent kontorlandskap Anonymkode: 87131...f0c 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #28 Skrevet 7. september 2023 Ser at de fleste som har jobbet i åpent landskap ikke liker det, og egentlig bekreftet min mistanke om hvordan dette er. Skal se brennpunkt-dokumentaren. I dag har de cellekontor, men skal over i nye lokaler, hvor det blir åpent landskap. Akkurat hvordan dette blir viste de ikke, men de antok at det kun var den ene avdelingen på 7-8 som skulle dele landskap. Alle jobber med ulike prosjekter, så jeg antar de ikke har direkte samarbeid. Store deler av jobben går ut på møter og å samhandle med andre utenfor arbeidsplassen. Har ikke fått tilbud om jobben, så det er ikke sikker jeg trenger å ta stilling til den i det hele tatt. Hvis jeg får tilbud er det i hovedskap kontorløsningen og lønn som vil være styrende for om jeg takker ja. ts Anonymkode: e0568...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #29 Skrevet 7. september 2023 44 minutter siden, AnonymBruker said: Ser at de fleste som har jobbet i åpent landskap ikke liker det, og egentlig bekreftet min mistanke om hvordan dette er. Skal se brennpunkt-dokumentaren. I dag har de cellekontor, men skal over i nye lokaler, hvor det blir åpent landskap. Anonymkode: e0568...9f6 Alltid et dårlig tegn, tyder på at de ikke lytter til sine ansatte som i de aller aller fleste tilfeller heller vil ha kontorer. Kronargumentene er alltid "det går seg til", "etter en stund vil du ikke tilbake på kontor". Rent sprøyt, selvsagt. I beste fall venner man seg til en dårligere hverdag, og det blir kanskje ikke nødvendigvis så ille som man hadde tenkt. Men i meget få tilfeller synes noen andre enn sjefene at det ble mye bedre enn før. Sjefene våre angret under pandemien da vi ikke kunne dra på jobb nettopp fordi vi satt i landskap. Og etterpå så de jo hvor mange flere som foretrakk hjemmekontor heller enn kontorlandskapet da de kunne velge. Anonymkode: d4477...fea 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå