Gå til innhold

Juletur til Sankt Petersburg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlig, hadde jeg aldri reist til Russland. Uansett hvor fint det måtte være. 

Praha er nydelig ved juletider. 

Anonymkode: 54306...12b

• Liker 2
Skrevet
On 9/6/2023 at 8:52 PM, AnonymBruker said:

Planlegger neste års juletur og kikker litt på St Petersburg. Noen her som har vært der?

Ser utrolig flott ut 😊

Anonymkode: 38db4...58c

Er du helt idiot?  ? Russland er i krig, og du vurderer å reise dit.  Det går ikke fly fra Norge nå.  Da må du fly via Tyrkia, eller Iran for å i det hele tatt klare å komme deg til Russland.  Så er det så jo sånn at nordmenn ikke akkurat er populære i Russland om dagen så tviler på at du klarer å skaffe deg visum! 

Anonymkode: 8e038...816

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2023 den 12.30):

Ja, selvsagt. Jeg hadde ikke dratt dit pga dette. Poenget var bare at jeg ikke bryr meg om politikken.

Synes for eksempel at måten Saudi-arabia styres på ikke er OK, men jeg har fortsatt jævlig lyst til å dra på ferie dit.

Anonymkode: d5776...916

Politikken påvirker deg uansett. For bare få år siden var det nærmest umulig å komme inn i Saudi Arabia, mens nå er det enkelt fordi de satser på turisme. Samtidig bruker de enorme mengder penger på å reklamere for landet på ulike måter, noe som antagelig har påvirket deg til å ville dra dit. Samtidig som politikken i landet gjør at du som turist må ta ekstra hensyn.

Og jeg er ikke nødvendigvis uenig at politikk er så viktig når man er ute og reiser, men selv er jeg interessert å oppleve noe autentisk når jeg er ute og reiser. Land som Saudi Arabia, UAE og Qatar står dermed langt nede på lista over fristende land. Russland, forhåpentligvis i fremtiden, er langt mer interessant i så måte.

Skrevet

Vil du i det hele tatt få visum? 

Anonymkode: 80354...e06

Skrevet
On 9/7/2023 at 9:52 AM, AnonymBruker said:

Du får ikke forsikringer ved å reise til Russland nå. 

Og man reiser vel ikke til en av verdens fiender?

Anonymkode: 4dbc8...a8a

NATO's fiender, mener du. Resten av verden foretrekker Russland og Kina.

Det er forøvrig ikke noe problem med visa, penger eller transport slik enkelte har falt for. Men jeg ville ikke dratt til SP i jula, TS. Det er vel prima terrormål for Banderasøppelet. Ellers en flott by jeg skal innom i november. 

Anonymkode: 5f9af...32f

• Hjerte 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er forøvrig ikke noe problem med visa, penger eller transport slik enkelte har falt for. Men jeg ville ikke dratt til SP i jula, TS. Det er vel prima terrormål for Banderasøppelet. Ellers en flott by jeg skal innom i november. 

Vil også reise til Russland. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Resten av verden støtter ikke Russland, nei. De mister stadig flere støttespillere rundt om i verden nå.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
15 minutter siden, Example said:

Resten av verden støtter ikke Russland, nei. De mister stadig flere støttespillere rundt om i verden nå.

På tide å komme seg ut av din fantasi verden Mourinho? 

https://youtu.be/NxJ5nkKIWjk?si=jC_sLQx7jGzPfXEu

Anonymkode: 24df1...8b1

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Vil du i det hele tatt få visum? 

Anonymkode: 80354...e06

Russland åpna nettopp for eVisum for bla. nordmenn.

Men er sant at det blir vanskelig med forsikring.

Anonymkode: a62bf...4e9

Skrevet
On 9/7/2023 at 9:27 AM, ti10 said:

Hvorfor ikke heller Pyongyang i Nord-Korea? Sikkert koselig å feire jul der også😊🥰❤️

🙄

Nord-Korea er det da ikke noe problem å reise til? Drar heller dit enn til Russland akkurat nå.

Anonymkode: a62bf...4e9

Skrevet

Hadde aldri reist til Russland nå, trodde ikke en gang det var mulig å være turist der nå en gang 😳

Finnes jo mange flotte julemarkeder ute i Europa, hvorfor planlegge å reise til et land som er i krig 😳

Anonymkode: 470a3...1ad

Skrevet

Fin by, men svindyrt om du skal ha ok standard.

Den turen må nok vente til krigen er over og russland er beseiret.

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde aldri reist til Russland nå, trodde ikke en gang det var mulig å være turist der nå en gang 😳

Finnes jo mange flotte julemarkeder ute i Europa, hvorfor planlegge å reise til et land som er i krig 😳

Anonymkode: 470a3...1ad

Ikke har de jul samtidig med oss heller, selv om det blir en bagatell i denne sammenhengen.

Anonymkode: 294f6...347

Skrevet

Jeg tror også du må belage deg på å kunne måtte svare timevis på spørsmål når du returnerer, det vil gjerne bli sett på som mistenkelig å absolutt skulle reise på «juletur» til Sankt Petersburg nå. Det vil nok minne litt om russerne som var så «interesserte i kirker» i Salisbury.

Anonymkode: 9c64b...d46

• Liker 1
Annonse
Skrevet
Kjetil E skrev (På 7.9.2023 den 23.08):

Det enkleste er vel å fly via Istanbul.

Tja, 20 000,- i flybillett, en 10-15 timers reise, vil ikke kalle det direkte enkelt selvom Turkish air flyr. Å heller legge juleturen til Istanbul i år virker greiere.

Anonymkode: 7c4f3...45a

Skrevet
ti10 skrev (På 7.9.2023 den 10.27):

Hvorfor ikke heller Pyongyang i Nord-Korea? Sikkert koselig å feire jul der også😊🥰❤️

🙄

Julemarkedet i Pyongyang er super koselig. Alle innbyggerne er så glade og gjestfrie, trur alle har god helse der. Markedet er enormt stort og for alles sikkerhet, så er det masse vakter der som passer på spesiellt turistene. Turistene blir høflig geleidet om de helt uten mening havner utenfor markedet. Skikkelig opplegg for å sikre alle som ferdes utendørs. Turister får ikke gå uten guide flere steder og det er selvsagt også med tanke på sikkerheten til turistene. Alt for å beskytte turister fra å gå seg bort, tenker jeg. 

:ironi:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2023 den 11.58):

Jeg er ikke ts og jeg driter vel i fremmedes dritmeninger på nett. 

Anonymkode: b9884...876

Det var ikke dritmeninger. 

Anonymkode: c44db...b04

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tja, 20 000,- i flybillett, en 10-15 timers reise, vil ikke kalle det direkte enkelt selvom Turkish air flyr. Å heller legge juleturen til Istanbul i år virker greiere.

Anonymkode: 7c4f3...45a

Det er jeg forsåvidt enig i, men det var i forhold til alternativet som vel er fly til Kirkenes, taxi til grensa, sykkel over grensa. Taxi videre til Murmansk og fly videre. Tror det fort blir ganske dyrt det også. Men uansett St Petersburg frister ikke nå. Men håper å kunne besøke byen en gang når situasjonen har roet seg. Står på lista over byer jeg ønsker å besøke, sammen med blant annet Istanbul.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hei sjef. Jeg ser du mangler kilder i innlegget ditt men basert på det du skriver kan jeg forstå at du har litt vondt for det så jeg lar det passere.

Ser du til offisiell statistikk så stemmer 141 land for at Russland skal trekke seg ut av Ukraina. Kun 5 land i verden støtter Russlands ulovlige angrepskrig. Det er altså Russland, Belarus, Nord Korea, Syria og Eritrea. https://en.m.wikipedia.org/wiki/United_Nations_General_Assembly_Resolution_ES-11/1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...