Gå til innhold

Redd for demens

Anbefalte innlegg

Skrevet

... på min mor. Jeg har jobbet med dette i noen år. Har for det meste sett alvorlig demens og ikke fått med den begynnende fasen. Men syntes min mor har forandret seg litt og idag tenkte jeg tanken "tenk om hun får demens". Bare det at jeg tenker dette skremmer meg. Det har vært småting den siste tiden som at hun har endret litt humør, vært litt mer irritabel. Hun har generelt ikke tatt så mye initiativ til å møtes, hun er mye med pappa, alltid vært det. Jeg er alenemor og kjenner mange ganger på savn å ha mamma litt alene. Heldigvis ber hun meg ofte på middag til de, og ringer meg. 

Men merket for ett par dager siden at hun tok feil solbriller, hun tok mine. Min far lo, men hun lo ikke så mye av det. Akkurat som at hun merket det var rart... Hun spør mye, stiller ofte samme spm og virker litt ukonsentrert. Litt små irritert og ler ikke like mye som før. 

Kjenner bare at jeg bekymrer meg. Vet ikke om det er magefølelsen eller bare frykten for det. 

Jeg er tidlig i 30årene, så mine foreldre er ikke så gamle. La merke til at min far har litt hast med å reise på turer nå, han sier de lå det før de blir ordentlig gamle. De har alltid elsket å reise. Jeg vet ikke hva jeg gjør om dette er tilfelle... 

Noen som kan kjenne seg igjen? 

Anonymkode: db681...dae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...