Gå til innhold

Samboer som mener det ikke er hans jobb å gjøre meg "lykkeligere".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i et forhold med en som er litt lite fysisk av seg. Vi har havnet i en sextørke som har vart noen år, kysser og klemmer innimellom de gangene jeg tar initiativ til det.
Han klemmer meg av seg selv hver 2.-3.uke, men tar aldri initiativ til kyss (har god munnhygiene, og det er visst ikke noe i veien med ånden min, i følge samboer).  

Jeg sa litt i forbifarten at jeg kanskje hadde blitt 20% gladere dersom vi kysset litt oftere (ikke kysset på 3 uker nå, jeg har ikke hatt lyst til å "tvinge han til det", det kan fort gå mnd mellom hver gang. Kyss = et raskt nuss på munnen), med påfølgende svar fra han om at det var ikke hans jobb å skulle gjøre meg lykkeligere. 

Nei, det er ikke hans jobb å gjøre meg lykkeligere, men jeg trodde kyssing var en felles greie man hadde lyst til i et kjæresteforhold, for å vise følelsene sine for hverandre, men tydeligvis ikke. Kjenner jeg blir litt matt.

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres vel ut som han viser følelsene sine...

Anonymkode: c27d2...b85

• Liker 6
  • Nyttig 20
Skrevet

Man går bort og kysser noen.  Det er enkelt, man trenger bare en som vil motta kysset. Vil ikke samboeren din motta dine kyss, ja da har du ett problem.

Anonymkode: 46382...ee9

• Liker 10
Skrevet

Hvor gamle er dere? 

Anonymkode: dcbb4...2b2

Skrevet

Men hvorfor vil du fortsett et forhold hvor du ikke er lykkelig? Du får ikke klemmer, kyss, sex eller noen form for nærhet. Hva gir forholdet deres deg?

Anonymkode: 96e19...787

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Et lite spørsmål du kan stille ham:

"Hva skal jeg med deg hvis du ikke gjør meg lykkeligere?"

• Liker 27
  • Nyttig 18
Skrevet

Hva handler et kjæreste-/samboerforhold om foruten å gjøre hverandre godt?
Det er i alle fall min intensjon når jeg er sammen med noen, og jeg gledes over at den andre har det fint.
Lykken vår kan selvfølgelig ikke avhenge bare av andre, men vi skal i alle fall ikke slutte å bry oss om hverandre, om et forhold skal fortsette å ha noen mening.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke min kjærestes oppgave å gjøre meg lykkelig, men det som er så fint er at han gjør det uten å prøve. 
Dersom det skulle komme til det punktet at å være med han ikke lenger påvirker meg positivt av en eller annen grunn, ville jeg revurdert forholdet. 

Anonymkode: 974cd...73d

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Ville regnet forholdet som over hvis vi ikke kysset, ikke hadde sex og ikke hadde en felles oppfatning av at noe var galt. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Vi er inne i en tørkeperiode når det gjelder sex, mye pga at jeg har noen diagnoser som styrer endel for tiden. Mannen har heller ikke så store behov for tiden, så vi dveler ikke ved det, men vi snakker om det, og er åpen med hverandre, noe jeg tror er viktig. Ellers kunne man gjerne sitte på hver sin ende og lure på om det er noe galt med forholdet, eller om den andre begynner å miste lysten/følelser for en.

Men, vi klemmer og kysser hver eneste dag, mye, og han "trenger" det like mye som meg. Vi snakker også om oss og den slags. Så ingen av oss tviler på den andre, og vi vet at den andre elsker en og at alt er bra mellom oss.

Hadde min mann vært som din, så hadde jeg grublet fælt, tenkt mye på det og kjent på en usikkerhet. 

Noe av det å være i et forhold, er jo å gi kjærlighet, trygghet, støtte, tillit osv, og selvsagt få det samme tilbake. Og det går vel innunder å gjøre den andre lykkelig? Gjøre store og små ting for den andre, vise at man setter pris på en osv. 

Det er hvertfall bortkastet å være i et forhold der man ikke er lykkelig. Ikke at hver dag skal være en dans på roser, men sånn generelt skal man bry seg om partner, og gjøre det en kan for den.

Slik tenker hvertfall jeg, og min mann. 

Anonymkode: a548c...a6b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Slik det er nå, så gjør han deg ulykkelig. Skulle ikke tro det var hans jobb heller. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Denne samboeren din henger fast i 1950-tallet. I 2023 skal man være i et forhold med noen hvis forholdet gir merverdi. 

Anonymkode: f2585...ccf

• Liker 4
Skrevet

Som å lese om meg selv dette og jeg hadde tidenes største diskusjon med ham i går. En diskusjon full av stress og negativitet. Men ja det går en grense for hvor lenge man skal holde ut. Jeg klarer heller ikke lenger å tenne på han fordi... hvordan er det mulig når det går ukesvis mellom hver gang man får en klem og hvor du merker på hele kroppsspråket at å sitte sammen i skje eller uteblir og er utenkelig. Da blir tanken sex ganske usexy 

Anonymkode: dd9f5...ae2

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Det er ikke hans "jobb" å gjøre deg lykkelig, men det er jaggu ikke hans jobb å gjøre deg ulykkelig heller... 
Ta ansvar TS, ta et valg: vil du leve slik eller ønsker du deg mer av et forhold? 
Snakk ut og si hva du ønsker, kan han ikke bidra er det ikke noe forhold å satse på - lykken din kommer som et resultat av at du tar ansvar for den, 

• Liker 5
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Par terapi?

Om du ikke er lykkelig sånn som dere har det nå så hva er poenget?

Skrevet
Guido skrev (15 timer siden):

med påfølgende svar fra han om at det var ikke hans jobb å skulle gjøre meg lykkeligere.

Det vil jeg nesten påstå at det er. Hva skal man med en kjæreste/samboer om det ikke øker livskvaliteten?

Kast hele mannen på dynga 😂

Anonymkode: 6924f...816

• Liker 7
Skrevet

Det er ikke alle som liker å kysse, men da bør han vise hva han føler for deg på en annen måte.

Anonymkode: 50585...c76

• Liker 1
Skrevet

Han ser ikke på deg som sin kjæreste. Dere er venner som bor sammen.

Hvorfor aksepterer du sextørke i noen år? Det er jo ikke greit på noen måte, dette.

Anonymkode: 66b3a...121

• Liker 3
Skrevet

Bo i kollektiv med en venn kan du også gjøre, ts - du vil trolig få langt flere klemmer av en platonisk venn enn du får av mannen din.

Om dere har hatt det slik i årevis hadde jeg ikke orket, ikke med den holdningen han viser.

Hvordan var han før? Hadde han sexlyst, var han glad i nærhet og intimitet? Kunne han kommunisere om følelser og forholdet?

Anonymkode: c750d...939

• Liker 3
Skrevet

Han er vel ikke spesielt tiltrukket av deg. Det er jo realiteten for veldig mange siden svært få mennesker er objektivt sett attraktive. Og ønsker man da en partner må man jo ta det man får. 

Og han har rett i at det ikke er hans jobb å gjøre deg lykkelig. Du er selv ansvarlig for din egen lykke.

Anonymkode: 03f51...ce6

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...