Gå til innhold

Mental helse hjelpechat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 20 min fikk jeg beskjed om at tiden var ute. Var det fordi de anså problemene mine som små eller er det bare sånn de opererer? Fikk såvidt formidlet utfordringene og fikk et standard svar tilbake. Så var tiden ute visstnok.

Anonymkode: 62f20...f00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er dessverre standard. Kan anbefale Kirkens SOS de er mye flinkere! 

Anonymkode: b6f50...1de

• Liker 4
Skrevet

De er sånn på telefon også. Du står i kø i en evighet for at de knapt gidder høre på hva du har å si før de legger på. 

Som en annen skriver: Kirken Sos er mye bedre. Vanlige, hyggelige folk som jobber frivillig og ønsker hjelpe andre.

Anonymkode: 854c9...86f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, det er dessverre standard. Kan anbefale Kirkens SOS de er mye flinkere! 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er sånn på telefon også. Du står i kø i en evighet for at de knapt gidder høre på hva du har å si før de legger på. 

Som en annen skriver: Kirken Sos er mye bedre. Vanlige, hyggelige folk som jobber frivillig og ønsker hjelpe andre.

Anonymkode: 854c9...86f

Helt enig med dere. Kirkens sos er veldig flinke og hyggelige, gir følelsen av å genuint bry seg. 

Mental helse hørte knapt nok etter, ville bare at jeg skulle legge på. De henviste meg bare til en hjelpeorganisasjon (som viste seg å være nedlagt) og var ellers ikke interessert i å fortsatte samtalen. 

Har aldri hørt om noen som har positiv erfaring med mental helse. 

Anonymkode: ae649...15e

• Liker 3
Skrevet

Syns det er så rart at det er Mental Helse sin hjelpe tlf som dukker opp hvis man googler noe som er grunn til bekymring. Hadde gitt mye mer mening om det feks var til legevakten. 

• Liker 1
Skrevet

Fikk du 20 min så var du heldig. De har en regel om å  bare snakke i 10 minutter. 
Da jeg prøvde å chatte med dem så sa jeg rett ut at jeg ønsket å dø og hvordan jeg ønsket å gjøre det, etter 5 min så sa de at tiden var ute og de mente jeg måtte sette meg i kø på nytt for å få snakke nye 10 min. De er mer opptatt av at statistikken blir bedre når folk må prate med de i flere omganger enn en lang samtale. Dette hører jeg fra flere andre, både de som har prøve å bruke dem, men også frivillige. 
De bruker unnskyldningen om at flere kommer til, men Kirkens-sos har ikke det problemet. 
Så ta heller kontakt med Kirkens-sos. 

Anonymkode: 6b387...d67

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fikk du 20 min så var du heldig. De har en regel om å  bare snakke i 10 minutter. 
Da jeg prøvde å chatte med dem så sa jeg rett ut at jeg ønsket å dø og hvordan jeg ønsket å gjøre det, etter 5 min så sa de at tiden var ute og de mente jeg måtte sette meg i kø på nytt for å få snakke nye 10 min. De er mer opptatt av at statistikken blir bedre når folk må prate med de i flere omganger enn en lang samtale. Dette hører jeg fra flere andre, både de som har prøve å bruke dem, men også frivillige. 
De bruker unnskyldningen om at flere kommer til, men Kirkens-sos har ikke det problemet. 
Så ta heller kontakt med Kirkens-sos. 

Anonymkode: 6b387...d67

Huff så fælt. Jeg brukte de litt for 6 år siden, og den ene gangen opphevet de anonymiteten og kontaktet politiet som oppsøkte meg hjemme. Derfor har jeg trodd at dette er noe de gjør når de blir ordentlig bekymret for liv og helse. Tenk å bare henvise deg til å sette deg i ny kø.. 

Skrevet

Har aldri snakket med mental helse hverken på tlf eller chat.

Men har et inntrykk av at det er et løpebånd der innringere får x antall minutter. Er det mange på linja er de nok pålagt å begrense tiden så flere slipper til. 
Samtidig er det jo liten effekt for innringer, hvis dette er første gang de snakker med noen om det som er vanskelig. 
høres nesten litt skummelt ut egentlig. Det kan være svært syke mennesker som tar kontakt, og hvis de føler seg avvist kan det jo gjøre vondt verre 

Anonymkode: 4b57f...379

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...