AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Jeg skal ha hjemmebesøk av bv pga bf (eks) og jeg er uenig i ting. Vi har ett barn sammen og ting handler egentlig kun om dette barnet. Det jeg lurer på er om mitt andre barn er nødt til å være hjemme eller om barnet heller kan være på sfo den tiden? Har ikke fått noe beskjed om at det er ønskelig at begge barna er hjemme Anonymkode: 91c46...208
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 Fluttershy skrev (1 minutt siden): Ring og spør? Det hadde jeg ingen planer om å gjøre. Lurer egentlig på om Bv vil reagere på at jeg kun har hentet det ene barnet på skolen, mens det andre får lov til å heller være med vennene sine på sfo da ting uansett ikke handler om dette barnet. Bor 2 min unna skolen så hvis Bv ønsker at eldste skal være med så kan jeg jo egentlig bare reise bort for å hente det andre barnet mens Bv snakker med minstemann. ts Anonymkode: 91c46...208
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 Ring de å hør Anonymkode: 52d8c...fbb
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 Om undersøkelsen bare gjelder ett barn, er det tilstrekkelig at dette barnet er der. Med mindre det er avtalt noe annet. Anonymkode: 9ff99...aa6 8 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #6 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det hadde jeg ingen planer om å gjøre. Lurer egentlig på om Bv vil reagere på at jeg kun har hentet det ene barnet på skolen, mens det andre får lov til å heller være med vennene sine på sfo da ting uansett ikke handler om dette barnet. Bor 2 min unna skolen så hvis Bv ønsker at eldste skal være med så kan jeg jo egentlig bare reise bort for å hente det andre barnet mens Bv snakker med minstemann. ts Anonymkode: 91c46...208 Hvor gammel er minste barnet da? Er det lurt å levne et lite barn mrd ukjente voksne? Som itillegg jobber i barnevernet? Anonymkode: 7cc12...b09 8 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #7 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det hadde jeg ingen planer om å gjøre. Lurer egentlig på om Bv vil reagere på at jeg kun har hentet det ene barnet på skolen, mens det andre får lov til å heller være med vennene sine på sfo da ting uansett ikke handler om dette barnet. Bor 2 min unna skolen så hvis Bv ønsker at eldste skal være med så kan jeg jo egentlig bare reise bort for å hente det andre barnet mens Bv snakker med minstemann. ts Anonymkode: 91c46...208 Null stress, om det ikke er sak på det barnet også. Anonymkode: d2399...75f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #8 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor gammel er minste barnet da? Er det lurt å levne et lite barn mrd ukjente voksne? Som itillegg jobber i barnevernet? Anonymkode: 7cc12...b09 Tenker du at bv ansatte ikke er kompetente nok til å passe et lite barn noen minutter....? Om jeg hadde vært ts så hadde jeg kun hatt barnet det handlet om hjemme. Anonymkode: 57f1e...4b2 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #9 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om undersøkelsen bare gjelder ett barn, er det tilstrekkelig at dette barnet er der. Med mindre det er avtalt noe annet. Anonymkode: 9ff99...aa6 Takk for svar. Undersøkelsen gjelder kun det ene barnet. Kun det ene barnet som skal snakke med de og da tar de samtalen på skolen tidligere samme dag. så skal vi vel snakke litt sammen hjemme, og ser ingen grunn til at eldste skal være hjemme annet enn om Bv hadde sagt at de ønsket å snakke med dette barnet også eller se samspill mellom barna, men det har ikke Bv sagt noe om. ts Anonymkode: 91c46...208 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #10 Skrevet 6. september 2023 Om det ikke er sagt noe annet, så skal du selvsagt la det andre barnet være på sfo. Anonymkode: c93bf...65b 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #11 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor gammel er minste barnet da? Er det lurt å levne et lite barn mrd ukjente voksne? Som itillegg jobber i barnevernet? Anonymkode: 7cc12...b09 Barnet er snart 6 år gammel, barnet skal alene i samtale med samme person fra bv tidligere på dagen på skolen så har ingen problem med å etterlate barnet med bv i noen minutter mens jeg evt henter det andre barnet. Hadde nok spurt hva personen syns om å passe barnet mens jeg henter det andre da, men hyggelig person så tror ikke det hadde vært noe problem 😄 ts Anonymkode: 91c46...208 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #12 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker du at bv ansatte ikke er kompetente nok til å passe et lite barn noen minutter....? Om jeg hadde vært ts så hadde jeg kun hatt barnet det handlet om hjemme. Anonymkode: 57f1e...4b2 Jeg tenker det er rart å be de gjøre det overholde. De kommer ikke dit for det, og jeg ville selv funnet det svært ubehagelig å sitte i et fremmed hus, hvor jeg er på oppdrag gjennom jobb og passe et annet barn jeg ikke har relasjon til. Dette kommer selvsagt ann på alder på barnet. Anonymkode: 7cc12...b09 10
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #13 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Null stress, om det ikke er sak på det barnet også. Anonymkode: d2399...75f Ingen sak på dette barnet. Handler kun om at jeg og far til det andre barnet har hatt en konflikt som vi ikke har klart å løse og at de skal vurdere om dette går utover vårt felles barn. Anonymkode: 91c46...208
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #14 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tenker du at bv ansatte ikke er kompetente nok til å passe et lite barn noen minutter....? Om jeg hadde vært ts så hadde jeg kun hatt barnet det handlet om hjemme. Anonymkode: 57f1e...4b2 Fint svar, takk ts Anonymkode: 91c46...208
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #15 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker det er rart å be de gjøre det overholde. De kommer ikke dit for det, og jeg ville selv funnet det svært ubehagelig å sitte i et fremmed hus, hvor jeg er på oppdrag gjennom jobb og passe et annet barn jeg ikke har relasjon til. Dette kommer selvsagt ann på alder på barnet. Anonymkode: 7cc12...b09 Hvorfor er det rart å be de gjøre det om de vil at jeg skal hente eldste på sfo så de får truffet dette barnet også? alternativet er jo å si at nei sorry barnet er på sfo så det barnet får dere ikke lov til å møte. tror ikke de syns det er ubehagelig å sitte i et fremmed hus, tror de heller tenker på det som en tillitserklæring fra meg som «tør» å la Bv være i min bolig uten at jeg er tilstede hvor de om de vil kan snoke rundt overalt 🤣 men eventuelt så kan jeg jo be Bv være med å hente det eldste barnet på sfo da 😝 ts Anonymkode: 91c46...208 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #16 Skrevet 7. september 2023 De har nok ikke så god tid at de kan sitte og passe barnet mens du henter på sfo. Poenget med hjemmebesøk er vel at de skal observere samspill mellom deg og barnet, og da setter de nok ikke pris på at du fordufter. Jeg tviler på at de ønsker at det andre barnet er hjemme hvis de ikke har sagt ifra om det. Men de kan jo ha glemt å gi beskjed. Så jeg ville ha ringt de og spurt for å være sikker. Anonymkode: 36cce...f9d 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #17 Skrevet 7. september 2023 De stilte begge mine barn spørsmål, selv om saken kun omhandlet det eldste barnet. Anonymkode: ca255...707
M.H85 Skrevet 7. september 2023 #19 Skrevet 7. september 2023 De bryr seg ikke om det andre barnet er hjemme,så lenge barnet du og din eks som konflikten gjelder er hjemme. De skal snakke med deg,far og felles barn og tar sin runde. Null stress😅 De kommer til å henlegge fort, BV er ikke ikke et konfliktråd...Er det konflikter mellom foreldrene er det dit dere skal eller rettens vei alt ettersom. 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #20 Skrevet 7. september 2023 Hvis barnet er gammelt nok til å gruble og lett bekymrer seg unødig over alt mulig, gjør barnet en tjeneste ved å holde det unna. Barn kan også bable i vei om ting hjemme og da er det best for alle at ikke alle på skolen/SFO får vite at BV var hos dere, da løper fantasien løpsk hos mange. Best da å si dette til BV så de ikke tror du vil skjule noe. Anonymkode: 249cc...dd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå