AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Jeg er gift og har ett barn som er snart 4 år. Vi har glidd litt fra hverandre, jeg og mannen. Det er ikke slik at vi krangler, er mye uenige eller ikke samarbeider. Faktisk går alt på skinner, han er en super pappa som tar mye ansvar fir barnet, det er som regel han som leverer og henter i barnehagen, og han tar ofte morgen og kveldsstell, legging osv. Vi har en god fordeling av arbeidsoppgaver hjemme også. Men hverdagen går i rutiner, henting og levering i barnehage, to fulltidsjobber, når kvelden endelig kommer så er vi utslitte begge to. Vi sitter gjerne med hvert vårt begge to, frem til vi må legge oss. Sexlivet er ikke - eksisterende og jeg føler vi har lite til felles. De gangene vi har barnefri (ca 1 gang i måneden) så har vi lite å snakke om utenom huset og barnet vårt. Jeg føler at vi har lite følelser for hverandre, men likevel vil jeg ha ett barn til. Og jeg VET at det er kjempedumt og en lite god ide, ekteskapet vårt er ikke godt. Det er det siste man gjør når ting er som de er hos oss. Men jeg tenker stadig på dette barnet som jeg gjerne vil ha. Jeg har aldri hatt problemer med å bli gravid, ble gravid med barnet vi har innen 4 uker. Jeg ville bare lufte tankene mine og dele dette med noen. Vet egentlig at ett barn til ikke er lurt, men følelsene tar overhånd noen ganger. Slik som i dag, da jeg spiste lunsj foran en butikk som selger babyklær. Anonymkode: b6cf4...fdd 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Hva føler mannen din? Føler han likt som deg. Tenker det er lurt å se om dere kan finne tilbake til hverandre først. Flere barn bør være det siste dere tenker på nå som situasjonen er. Anonymkode: 0fa02...02b 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 Det blir bedre, dere kommer dere over kneika. Bedre å kjøre på med ett barn til enn å vente til ting er helt bra igjen Anonymkode: 07d9b...072 5 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er gift og har ett barn som er snart 4 år. Vi har glidd litt fra hverandre, jeg og mannen. Det er ikke slik at vi krangler, er mye uenige eller ikke samarbeider. Faktisk går alt på skinner, han er en super pappa som tar mye ansvar fir barnet, det er som regel han som leverer og henter i barnehagen, og han tar ofte morgen og kveldsstell, legging osv. Vi har en god fordeling av arbeidsoppgaver hjemme også. Men hverdagen går i rutiner, henting og levering i barnehage, to fulltidsjobber, når kvelden endelig kommer så er vi utslitte begge to. Vi sitter gjerne med hvert vårt begge to, frem til vi må legge oss. Sexlivet er ikke - eksisterende og jeg føler vi har lite til felles. De gangene vi har barnefri (ca 1 gang i måneden) så har vi lite å snakke om utenom huset og barnet vårt. Jeg føler at vi har lite følelser for hverandre, men likevel vil jeg ha ett barn til. Og jeg VET at det er kjempedumt og en lite god ide, ekteskapet vårt er ikke godt. Det er det siste man gjør når ting er som de er hos oss. Men jeg tenker stadig på dette barnet som jeg gjerne vil ha. Jeg har aldri hatt problemer med å bli gravid, ble gravid med barnet vi har innen 4 uker. Jeg ville bare lufte tankene mine og dele dette med noen. Vet egentlig at ett barn til ikke er lurt, men følelsene tar overhånd noen ganger. Slik som i dag, da jeg spiste lunsj foran en butikk som selger babyklær. Anonymkode: b6cf4...fdd Hva sier mannen din? Vil han ha et barn til, eller er det kun du som bestemmer? Skrantende forhold, ingenting å snakke om, slitne, lite felles…. Vel, tror ikke det å få et barn til er noen lur løsning. Helt idiotisk egentlig syntes jeg. Anonymkode: bf76e...be6 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 Begynn med å gjøre noe sammen da, ikke bare sitt hver for dere. Forholdet blir ikke bedre uten at dere jobber for det. Ville aldri fått et barn til når dere ikke klarer å kommunisere hva dere trenger fra hverandre. Anonymkode: 4c505...6a5 12
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #6 Skrevet 6. september 2023 Du skriver at sexlivet deres er ikke-eksisterende... Handler dette med å få barn også om at da må dere ha sex? Og at dette er en måte å komme nærmere din mann på? Anonymkode: 76f41...b56
Nooni Skrevet 6. september 2023 #7 Skrevet 6. september 2023 Antagelig ikke politisk korrekt å si dette, men ... han er en suveren pappa som tar ansvar? Så er det vel han du bør få det neste barnet med, uavhengig av hvordan dere velger å leve videre. Kjør på. 11 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #8 Skrevet 6. september 2023 Det må da være mye bedre å forlate mannen din og få et barn med en mann du har koseligere samtaler med.. Det viktigste du gjør i denne situasjonen er ikke å gjøre mer for å skape et bedre samliv med mannen din i hvert fall. Det ansvaret og initiativet må i så fall han ta. Anonymkode: 6894f...4a1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #9 Skrevet 6. september 2023 Men har dere et så dårlig ekteskap da? Jeg mener, det høres ikke optimalt ut med null sex og ingenting å snakke om, men er det sånn at dere ikke har følelser for hverandre i det hele tatt? For meg høres det du beskriver ganske normalt ut for et slitent par i fulltidsjobber og småbarn, at det er trått og rutinepreget en periode. Det betyr ikke at gresset ikke kan bli grønt igjen! Kan dere jobbe med følelsene, få mer fokus på nærhet og tid til å pleie forholdet? Anonymkode: 6e528...26a 14 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #10 Skrevet 6. september 2023 Det er uansett greit å samle alle barna på en far. Så kan det jo hende at ting går seg til, og det må de vel nesten for at dere skal lage et barn og holde sammen noen år til. Du vil ikke være alene i barseltiden med to barn, for å si det slik. Alt trenger ikke være romantikk og spennende bestandig. Det kommer ofte etterhvert. Uansett hvem du bor med, så vil det bli hverdag. Det er da du etter en stund må jobbe med forholdet, og skape ting ut av hverdagen. Anonymkode: b5d64...c1c 12 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #11 Skrevet 6. september 2023 Høres jo egentlig ut som et forhold det bør være mulig å få godt igjen. Det er temmelig vanlig å være utslitt når man har småbarn. Anonymkode: d060b...dca 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #12 Skrevet 6. september 2023 Jeg ville gått for et barn til. Så får barna samme (suverene) far. Også prøve å jobbe mer med forholdet såklart. Anonymkode: dd113...893 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #13 Skrevet 6. september 2023 Jeg gjorde det, angrer ikke på barnet. Men og sette seg i en situasjon der man mest sannsynlig ender opp som enslig mor til to er ikke noe jeg anbefaler noen. Ingen garanti uansett, men når du ser forholdet går åt skogen, nei. Anonymkode: a3655...4d3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #14 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det må da være mye bedre å forlate mannen din og få et barn med en mann du har koseligere samtaler med.. Det viktigste du gjør i denne situasjonen er ikke å gjøre mer for å skape et bedre samliv med mannen din i hvert fall. Det ansvaret og initiativet må i så fall han ta. Anonymkode: 6894f...4a1 Jeg har ikke akkurat inntrykk av at ts gjør noe for å bedre forholdet. Ingen av de gjør det, å begge har like stort ansvar her. Hva sier mannen om et barn til da ts, å vet han at du mener at forholdet går rett vest? Siden han er en super pappa som stiller opp for barnet sitt så vil han vel kreve 50/ 50 om forholdet tar slutt - med alt det medfører. Er du klar for det? I mine øyne så virker ikke forholdet dødfødt, med at det kan fikses. Det er vanlig å være sliten når man har små barn. Er du villig til å jobbe for forholdet? Anonymkode: 295bf...bda 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #15 Skrevet 7. september 2023 Jeg forstår at det kan være greiest å ha samme far til begge to. Samtidig er det jo mer kostbart med to barn enn ett, så du må gå gjennom økonomien din og se om du har kapasitet dersom du regner med dere nok går fra hverandre…? Og selvfølge snakke med mannen din hva han vil. Anonymkode: 84f90...7f2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #16 Skrevet 7. september 2023 Her er det nok best å lufte tankene med mannen. Kanskje han tenker i de samme baner, eller kanskje han absolutt ikke vil ha flere. Du kan uansett ikke velge å få et barn til uten å involvere han, det er bare slemt. Anonymkode: f47d7...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #17 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er gift og har ett barn som er snart 4 år. Vi har glidd litt fra hverandre, jeg og mannen. Det er ikke slik at vi krangler, er mye uenige eller ikke samarbeider. Faktisk går alt på skinner, han er en super pappa som tar mye ansvar fir barnet, det er som regel han som leverer og henter i barnehagen, og han tar ofte morgen og kveldsstell, legging osv. Vi har en god fordeling av arbeidsoppgaver hjemme også. Men hverdagen går i rutiner, henting og levering i barnehage, to fulltidsjobber, når kvelden endelig kommer så er vi utslitte begge to. Vi sitter gjerne med hvert vårt begge to, frem til vi må legge oss. Sexlivet er ikke - eksisterende og jeg føler vi har lite til felles. De gangene vi har barnefri (ca 1 gang i måneden) så har vi lite å snakke om utenom huset og barnet vårt. Jeg føler at vi har lite følelser for hverandre, men likevel vil jeg ha ett barn til. Og jeg VET at det er kjempedumt og en lite god ide, ekteskapet vårt er ikke godt. Det er det siste man gjør når ting er som de er hos oss. Men jeg tenker stadig på dette barnet som jeg gjerne vil ha. Jeg har aldri hatt problemer med å bli gravid, ble gravid med barnet vi har innen 4 uker. Jeg ville bare lufte tankene mine og dele dette med noen. Vet egentlig at ett barn til ikke er lurt, men følelsene tar overhånd noen ganger. Slik som i dag, da jeg spiste lunsj foran en butikk som selger babyklær. Anonymkode: b6cf4...fdd Først og fremst er du fullstendig normal i din tankegang. Synes omtrent alle par jeg kjenner har vært i en dårlig periode, og så fått barn nummer 2 eller 3 midt i dette. Det har nok blitt flere brudd enn at forholdene startet å fungere igjen. Men det jeg ville fram til er at selv om det er en ulogisk tankegang å få et barn til når et forhold ikke fungerer, så er det veldig vanlig å tenke slik uansett. Så du er en av mange som tenker slik. Forbeholdet her er at problemene i forholdet er av en art som ikke går utover deg og ungene i form av voldelig eller psykopatisk mann. Anonymkode: d0615...55e 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #18 Skrevet 7. september 2023 Dere har ikke sex, skriver du... Var du ikke tilstede i naturfagtimene....? 😏 Anonymkode: eb621...c28 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #19 Skrevet 7. september 2023 Har hørt mange med barn beskrive forholdet til sin mann på måten du gjør. Mange av disse tilfellene er det følelser som kommer tilbake, men som gjerne ligger litt i skyggen av en hektisk hverdag og det faktum at man rett og slett føler man ikke har tid/overskudd til hverandre. Tviler ikke et sekund på at du og din mann kan finne tilbake til det romantiske igjen, så lenge dere setter av litt tid og faktisk går inn for det. Anonymkode: b75a3...dd7 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #20 Skrevet 7. september 2023 Hvis han er enig så hadde jeg gjort det. Heller det enn å få barn med to forskjellige. Anonymkode: 6f7f8...9e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå