Gå til innhold

Vet ikke om jeg skal le eller gråte- rett og slett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg deltok på et arrangement her for noen dager siden og vi hadde invitert med oss mamma. Hun var veldig klar på at hu ikke har noe særlig med penger, dvs hun hadde null på kontoen når vi skulle. Men jeg sa at det ordner vi.  Hun ble noe motvillig med men koste seg likevel Men nå til det som gjør det hele litt teit eller hva jeg skal si. De solgte kaffe og kaker og varmmat der, og jeg hadde sagt til mannen min at jeg tok det som en selvfølge at vi betalte for mamma. Han sa ja selvfølgelig. 

Så må jeg hjelpe til med en som hadde skadet seg og da jeg etter en god stund kommer tilbake er mamma ved bilen og ser trist ut. Jeg henter mannen min da det var på tide å reise hjem og hele bilturen var stemningen til å ta og føle på. Hjemme trekker mamma seg litt vekk og jeg spør da. Jo da hun hadde kost seg helt frem til mannen min gikk å kjøpte seg noe mat, men ikke spurt henne. Hun var både sulten og tørst og hadde nevnt at det hadde vært godt med en kaffe og en liten kakebit.  Men han reagerte ikke på det, eller som hun sa, hun følte at han overhørte det.  Jeg kjenner at jeg er trist og lei meg for vi hadde en klar avtale på dette. Han mener at det ikke var det. Men ha pokkern  liksom.

• Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok

Anonymkode: f82c3...8d4

• Liker 1
Skrevet

Hva slags noldus av en mann er det du har som bare tenker på seg selv? 

Anonymkode: 926b0...d92

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde blitt dritforbanna på fyren! Ærlig talt! 

Anonymkode: 74908...396

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Er mannen din ofte sånn? At han må ha det inn med teskje eller lite omtenksom. Nå kunne jo moren din ta praten med deg også, men samtidig er det ikke alltid lett og måtte tigge litt ekstra når dere har sagt dere skal kjøpe til henne. Mannen din gjorde noe lite lurt, og burde spurt hei hva skal jeg kjøpe noe til deg? Eller hva vil du ha. Det at mannen ikke skjønner etterpå heller 

Anonymkode: b2177...145

• Liker 8
Skrevet

Moren din har satt seg i offerrollen. Hun kunne ha spurt direkte, eventuelt spurt deg når du kom tilbake. 

Angående mannen din, så er det umulig å vite om han glemte at dere skulle spandere på moren din, eller om han med vilje ignorerte din mors kommentar. Kan også hende han tenkte at du skulle spandere på henne når du kom tilbake. Helt klart ufint om dette ble gjort med overlegg, men heller mer mot at han ikke hørte henne og gikk i sine egne tanker.

Spør han?

• Liker 2
Skrevet

Måtte bare skrive av meg frustrasjonen.

• Hjerte 1
Skrevet

Det syntes jeg var lite hensynsfult av mannen din. Det høflige i den situasjonen er jo såklart å spørre om den andre vil ha noe og når man skal kjøpe til seg selv. Om han av uvisse grunner ikke selv ville legge ut så kunne han jo bare bedt deg om penger etterpå. 

Anonymkode: 3e888...c34

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Menn, ass.

Er det noen ting han tar for gitt at du ordner for ham? Julegaver, eks.? Da hadde jeg nok lært ham en lekse. 

Anonymkode: d8b5e...e7b

• Liker 3
Skrevet

Er han sånn overfor barn også? Enten deres egne barn, eller andre barn i familien. 

Anonymkode: 273e7...e23

• Liker 2
Skrevet

Altså hva er det med mennesker idag? Sånn generelt alltså.  Også hvis mammaen din hadde hatt penger så synes jeg likevel at dere kunne ha invitert på kaffe. Altså at mannen din skulle uoppfordret spurt "Berit, vil du ha kaffe og noe å spise, jeg skal ha ditt og datt". Jeg spør alltid mamma når vi er ute, og jeg prøver alltid å betale for henne, men så får jeg ikke alltid og hun betaler alt. Herregud, alt som mammaen min har gjort for meg i alle år, skulle bare mangle om jeg ikke kunne gi tilbake. 

Anonymkode: f670c...3a5

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Selv uten avtale så er man rimelig uforskammet om man kun er med en annen på et arrangement, og man så ordner noe å spise og drikke til seg selv, uten å spørre om den andre vil ha noe! Om han i utgangspunktet er ab den uforskammede typen som faktisk kunne ha funnet på dette, så burde han i det minste ha våknet opp når moren din hintet frempå (da burde han jo innsett forglemmelsen og gått for å ordne opp).

I min krets er det bare så fjernt å kun ordne seg selv på den måten, så jeg jadde absolutt blitt irritert på mannen ja. Så klart hverken dumpet han eller laget andre verdenskrig, men hadde følt på irritasjonen og sagt hva jeg syntes om slik oppførsel, uavhengig av om han hadde fått med seg avtalen eller ikke.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva slags noldus av en mann er det du har som bare tenker på seg selv? 

Anonymkode: 926b0...d92

Han pleier aldri å være sånn så hva som var  denne gangen er for meg uforståelig

cilla89 skrev (2 timer siden):

Selv uten avtale så er man rimelig uforskammet om man kun er med en annen på et arrangement, og man så ordner noe å spise og drikke til seg selv, uten å spørre om den andre vil ha noe! Om han i utgangspunktet er ab den uforskammede typen som faktisk kunne ha funnet på dette, så burde han i det minste ha våknet opp når moren din hintet frempå (da burde han jo innsett forglemmelsen og gått for å ordne opp).

I min krets er det bare så fjernt å kun ordne seg selv på den måten, så jeg jadde absolutt blitt irritert på mannen ja. Så klart hverken dumpet han eller laget andre verdenskrig, men hadde følt på irritasjonen og sagt hva jeg syntes om slik oppførsel, uavhengig av om han hadde fått med seg avtalen eller ikke.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde blitt dritforbanna på fyren! Ærlig talt! 

Anonymkode: 74908...396

~white lady~ skrev (3 timer siden):

Moren din har satt seg i offerrollen. Hun kunne ha spurt direkte, eventuelt spurt deg når du kom tilbake. 

Angående mannen din, så er det umulig å vite om han glemte at dere skulle spandere på moren din, eller om han med vilje ignorerte din mors kommentar. Kan også hende han tenkte at du skulle spandere på henne når du kom tilbake. Helt klart ufint om dette ble gjort med overlegg, men heller mer mot at han ikke hørte henne og gikk i sine egne tanker.

Spør han?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det syntes jeg var lite hensynsfult av mannen din. Det høflige i den situasjonen er jo såklart å spørre om den andre vil ha noe og når man skal kjøpe til seg selv. Om han av uvisse grunner ikke selv ville legge ut så kunne han jo bare bedt deg om penger etterpå. 

Anonymkode: 3e888...c34

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså hva er det med mennesker idag? Sånn generelt alltså.  Også hvis mammaen din hadde hatt penger så synes jeg likevel at dere kunne ha invitert på kaffe. Altså at mannen din skulle uoppfordret spurt "Berit, vil du ha kaffe og noe å spise, jeg skal ha ditt og datt". Jeg spør alltid mamma når vi er ute, og jeg prøver alltid å betale for henne, men så får jeg ikke alltid og hun betaler alt. Herregud, alt som mammaen min har gjort for meg i alle år, skulle bare mangle om jeg ikke kunne gi tilbake. 

Anonymkode: f670c...3a5

Takk for kommentarer. Han er vanligvis en omsorgsfull person, men det glapp tdligvis. Mamma ville ikke  spørre bedre fordi hun følte at det var som å tigge.  Og det er en følelse jeg kjenner igjen. Men han har bedt om unnskyldning og vi kommer fra en bedre middag nå.

• Liker 1
Skrevet

Hva om han vegret seg bare fordi hun ikke hadde penger? Altså bare er tverr fordi han måtte? Eller at han ikke ville ha henne med i utgangspunktet?  

Anonymkode: 1d502...792

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva om han vegret seg bare fordi hun ikke hadde penger? Altså bare er tverr fordi han måtte? Eller at han ikke ville ha henne med i utgangspunktet?  

Anonymkode: 1d502...792

Hva så? Da må han jo snakke med sin kone om det FØR arrangementet!

Skrevet

Dette syns jeg var triste greier. Han burde spandert en kaffekopp og en kakebit på sin svigermor.

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...