AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Mannen min har ikke førerkort og planen er derfor å ta taxi til sykehuset når fødselen er i gang. Jeg er redd for at taxisjåføren kommer til å nekte å ta oss med fordi han er redd for gris i bilen sin. Kan det skje? Må man opplyse om at man er i fødsel når man ringer? Anonymkode: 0abea...771 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Jeg ville gitt beskjed, ja Anonymkode: f7c40...211 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 Du må ha en både blind og døv taxi sjåfør for at vedkommende ikke skal oppdage at du er i fødsel. Du kan jo ta en hvit en og si at vannet allerede har gått. Utenom det er det fult forstålig at sjåføren er redd for søl. Restene etter vannavgang er ikke bare å tørke vekk på 1 2 3. De må rense skikkelig og i tillegg til jobben taper de masse inntekt. Anonymkode: c2139...ae9 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må ha en både blind og døv taxi sjåfør for at vedkommende ikke skal oppdage at du er i fødsel. Du kan jo ta en hvit en og si at vannet allerede har gått. Utenom det er det fult forstålig at sjåføren er redd for søl. Restene etter vannavgang er ikke bare å tørke vekk på 1 2 3. De må rense skikkelig og i tillegg til jobben taper de masse inntekt. Anonymkode: c2139...ae9 Kan ta med en kladd å sitte på i bilen. Er ikke verre enn det. Tusenvis av kvinner tar taxi til føden, og de fleste fødsler starter ikke med vannavgang heller for den saks skyld. Anonymkode: cd142...594 13 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 Jeg hadde heller alliert meg med nabo, venn eller familie. Hadde hatt klart noen engangs tisseunderlag, en rull poser (noen spyr under rier og tørkepapir. Og på forhånd informert om at dere selvsagt dekker eventuell kostnad for rens om søl. Og om taxi ville jeg informert når det bestilles og samtidig informert om at dere har utstyr til å dekke til bilen. Anonymkode: 9f565...edf 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #6 Skrevet 6. september 2023 Har tatt taxi til føden to ganger uten søl og problemer av noe slag. Anonymkode: 0c12d...556 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #7 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mannen min har ikke førerkort og planen er derfor å ta taxi til sykehuset når fødselen er i gang. Jeg er redd for at taxisjåføren kommer til å nekte å ta oss med fordi han er redd for gris i bilen sin. Kan det skje? Må man opplyse om at man er i fødsel når man ringer? Anonymkode: 0abea...771 Får barn med en uten det mest basic i bagasjen. Smart Anonymkode: 555f0...fc0 2
Petra200 Skrevet 6. september 2023 #8 Skrevet 6. september 2023 Så upraktisk for deg, men det er jo bare å ta med kladd? 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #9 Skrevet 6. september 2023 19 minutter siden, AnonymBruker said: Får barn med en uten det mest basic i bagasjen. Smart Anonymkode: 555f0...fc0 Førerkort er ikke så veldig basic om man bor i en by. Anonymkode: 0abea...771 13 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #10 Skrevet 6. september 2023 Det er veldig vanlig å ta taxi til føden, i alle fall i Oslo hvor mange ikke har bil, og hvor parkeringa på sykehuset uansett er såpass dyr at det er greit å ikke måtte tenke på det oppi alt annet som skjer. Ville tatt med et håndkle til å sitte på, og gjerne lagt en kladd under der igjen. Men nei, du trenger ikke å varsle om at du er i fødsel på forhånd. Anonymkode: 1e0aa...adc 8 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #11 Skrevet 6. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er veldig vanlig å ta taxi til føden, i alle fall i Oslo hvor mange ikke har bil, og hvor parkeringa på sykehuset uansett er såpass dyr at det er greit å ikke måtte tenke på det oppi alt annet som skjer. Ville tatt med et håndkle til å sitte på, og gjerne lagt en kladd under der igjen. Men nei, du trenger ikke å varsle om at du er i fødsel på forhånd. Anonymkode: 1e0aa...adc Takk! Jeg skal gjøre det da Anonymkode: 0abea...771 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #12 Skrevet 6. september 2023 Vi tok taxi til sykehuset. Mannen min sa ifra da han ringte (eller, de skjønte det når han sa vi trengte taxi til føden 🤪). Jeg satt på håndklær og taximannen spritet over etterpå. Han kjørte også en annen vei enn den vanlige fordi den var mindre svingete og humpete, og fulgte med på om jeg hadde rier eller ikke og kjørte enda litt mykere når jeg hadde rier. Var ikke verre enn det. Anonymkode: cc5c5...254 4 2 1
NakenPanda Skrevet 6. september 2023 #13 Skrevet 6. september 2023 MDG sier at du skal bruke elsykkel 2 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #14 Skrevet 6. september 2023 Her har vi begge førerkort, men solgte bilen fordi vi bor sentralt og har heller kjøpt bildelingsabonnement. Vi kommer også til og ta taxi til sykehuset. Har aldri tenkt at man må informere om det på forhånd. Anonymkode: d33ba...596 1
Svartfugl Skrevet 6. september 2023 #15 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen min har ikke førerkort og planen er derfor å ta taxi til sykehuset når fødselen er i gang. Jeg er redd for at taxisjåføren kommer til å nekte å ta oss med fordi han er redd for gris i bilen sin. Kan det skje? Må man opplyse om at man er i fødsel når man ringer? Anonymkode: 0abea...771 Nei, det går nok helt fint. Om du er redd for gris, bestill deg noen sånne megabind og kladder til å sitte på. De er gode å ha, særlig om du skulle ha tidlig vannavgang. (Det hadde jeg(men det er ikke vanlig) , og det var fostervann overalt hjemme 😆. Jeg satt på et håndkle i taxien. Det gikk fint, og de har så klart ikke en dritt med å gjøre hva du skal på sykehuset.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #16 Skrevet 6. september 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Mannen min har ikke førerkort og planen er derfor å ta taxi til sykehuset når fødselen er i gang. Jeg er redd for at taxisjåføren kommer til å nekte å ta oss med fordi han er redd for gris i bilen sin. Kan det skje? Må man opplyse om at man er i fødsel når man ringer? Anonymkode: 0abea...771 Kjøp inn en bunke med kladder (altså, engangs "tisselaken") på apoteket og legg en håndfull oppi fødebagen. Ha gjerne et par stykker med deg i veska til vanlig også, i tilfelle vannet går når du ikke er hjemme. Anonymkode: 95597...e1c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #17 Skrevet 6. september 2023 Du kan jo bruke en trusebleie. Du får sikkert bruk for sånne etter fødselen en periode uansett, så du kan jo kjøpe en pakke å ha hjemme. Anonymkode: 9e8fb...b3c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #18 Skrevet 6. september 2023 Jeg informerte ikke om det, men taxisjåføren var ikke dum så han skjønte hva som foregikk. Fikk en liten «lykke til» når vi gikk ut av taxien. Skulle tenkt på å ha noe liggende under meg da, bare i tilfelle. Det ble ikke noe søl, men greit å gjøre jobben til sjåføren lettere sånn hvis vannet skulle gå eller noe sånt. Anonymkode: aadef...442
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #19 Skrevet 7. september 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Du må ha en både blind og døv taxi sjåfør for at vedkommende ikke skal oppdage at du er i fødsel. Du kan jo ta en hvit en og si at vannet allerede har gått. Utenom det er det fult forstålig at sjåføren er redd for søl. Restene etter vannavgang er ikke bare å tørke vekk på 1 2 3. De må rense skikkelig og i tillegg til jobben taper de masse inntekt. Anonymkode: c2139...ae9 Så taxisjåføren skal være sikker på søl mener du? Anonymkode: 54d01...a5a 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #20 Skrevet 7. september 2023 Er da mer normalt å ringe en ambulanse da, de fleste gjør det. Den er også gratis. Anonymkode: 3f8a2...8de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå