Sirituss Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Heisann! Første post, første graviditet (30 år, ikke planlagt). På mandag kveld følte jeg meg klam, svimmel og uggen, og som vanlig tok jeg en stripstest bare for sikkerhetsskyld. Der kom streken. Neste dag tok jeg to digitale som var like positive. Jeg har en uforutsigbar syklus, men vet godt hvilket tidsrom jeg da må ha hatt eggløsning, og at jeg nå er rundt 9-12 dager DPO. Jeg kaster ikke opp, men føler meg altså så dårlig. Klarer knapt å følge med i samtaler, så svimmel er jeg meg. Det kommer noen bølger med kvalme til tider, men må aldri løpe til toalettet. Det stikker i pupper og mage, rumler hele dagen, og jeg raper i hytt og pine. Tempen nærmer seg 38 noen ganger. Det føles som om jeg har influensa eller en heftig runde PMS (sliter sjeldent med det). Dette er altså min første runde noen gang, så jeg lurer på om folk kan dele sine erfaringer rundt symptomer SÅ tidlig, og om dette fortsatte utover/gjennom svangerskapet (eller ble verre…). Evt om dette er tegn på kjemisk graviditet, tidlig abort, mangel på næring, dehydrering. Jeg aner ikke. Hjelp!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Det er individuelt for alle Anonymkode: bcc91...540 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 Nei, det er nok ofte veldig forskjellig Jeg var ganske svimmel i starten, fikk blodtrykksfall og holdt på å svime av hvis jeg reiste meg uten å tenke meg om. Det gikk seg til utover i svangerskapet. En del symptomer kom eller gikk, f.eks bekkensmerter var verst i midten og så hjalp behandling såpass at det var bedre i 3.trimester. Anonymkode: 77d93...238
Hedda-78 Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 Nei, symptomene du har nå, sier ingenting om hva slags symptomer du vil ha senere. Kvalmen kan enten gå over før helga, eller vare til etter fødsel. Eller noe i mellom. Noen er dårlig lenge, noen ikke i det hele tatt. Gratulerer, og ta vare på deg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå