AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Kjøpte hus for 3 år siden. Før det leide vi på samboers hjemsted. Jeg likte meg godt her, var egentlig ganske fornøyd. Så kjøpte vi hus, jeg liker huset godt, og har det bra med samboer. Men jeg føler meg så fastlåst nå. Bor et par timer unna foreldrene mine og føler mer og mer på at jeg er for langt unna. Skulle ønske jeg bodde nærmere, og med de tankene klarer jeg ikke slå meg til ro her. Føler jeg har kjørt meg litt fast i de tankene. Jeg vil være sammen med samboer, er mer at jeg ikke klarer slutte tenke hvordan livet hadde vært om jeg bodde nærmere. Vil bare klare slå meg til ro her. Andre som har hatt det sånn? Anonymkode: 20b4e...c1f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Jeg har bodd over 100 mil fra min nærmeste familie i over 30 år. Slike følelser som du har kommer og går. Tenker det er helt naturlig og noe jeg må leve med. Det er jo best i det hjemmet jeg har med min mann. Ingenting vil bli 100% uansett. Anonymkode: 089b0...b1d 5 1
Rosa Gnom Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 Jeg har det også sånn avogtil. Tror det er helt naturlig som personen over meg sier. Når det blir for ille ; Hva med å ta en helgetur til familie og venner feks? Det kan jo hjelpe litt på savnet ! 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 Rosa Gnom skrev (1 minutt siden): Jeg har det også sånn avogtil. Tror det er helt naturlig som personen over meg sier. Når det blir for ille ; Hva med å ta en helgetur til familie og venner feks? Det kan jo hjelpe litt på savnet ! Jeg gjør det:) er der ganske ofte, min mor sier hun syns jeg er der for ofte med tanke på å skape et liv her jeg bor. Hun har nok rett.. syns det er kjipt når jeg reiser hjem, tenker hele tiden hva hvis jeg var nærmere.. Anonymkode: 20b4e...c1f 1
Rosa Gnom Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 Uff.Det forstår jeg jo. Det er jo ikke så enkelt Man vil jo helst være sammen med alle man er glad i samtidig ! Eller i det minste vite at man har de i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #6 Skrevet 6. september 2023 Hva er det som gjør at du savner de slik? Er du redd for å ikke få nok tid med de før de en gang blir borte? Anonymkode: 089b0...b1d
Rødstrupa Skrevet 6. september 2023 #7 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kjøpte hus for 3 år siden. Før det leide vi på samboers hjemsted. Jeg likte meg godt her, var egentlig ganske fornøyd. Så kjøpte vi hus, jeg liker huset godt, og har det bra med samboer. Men jeg føler meg så fastlåst nå. Bor et par timer unna foreldrene mine og føler mer og mer på at jeg er for langt unna. Skulle ønske jeg bodde nærmere, og med de tankene klarer jeg ikke slå meg til ro her. Føler jeg har kjørt meg litt fast i de tankene. Jeg vil være sammen med samboer, er mer at jeg ikke klarer slutte tenke hvordan livet hadde vært om jeg bodde nærmere. Vil bare klare slå meg til ro her. Andre som har hatt det sånn? Anonymkode: 20b4e...c1f Det er ikke verre enn at dere selger og flytter nærmere dine foreldre dersom det er drømmen. Det må jo bare passe med jobb, skole for barna mm. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #8 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg gjør det:) er der ganske ofte, min mor sier hun syns jeg er der for ofte med tanke på å skape et liv her jeg bor. Hun har nok rett.. syns det er kjipt når jeg reiser hjem, tenker hele tiden hva hvis jeg var nærmere.. Anonymkode: 20b4e...c1f Din mor har jo et poeng, ts. Å være voksen handler om å skape seg et liv uten sine foreldre. De vil jo ikke på noen måte leve evig, ei heller vil de være i den mentale eller fysiske stand de er nå i lang tid. Du må skape egne vennskap, egne meninger, du må pleie hobbyer, karriere, vennskap etc. Hva med å starte med å melde seg inn i en gruppe som trener noe du liker - fast? Som en roklubb, en sykkelklubb, en gjeng som jogger hver onsdag, en gruppe som driver med …. bordtennis, for den del. Finn noen folk. Så finner du noen som driver med hobbyene dine: En strikkeklubb, en gjeng som dreier treboller eller smir kniver (hva vet jeg), meld deg inn i et politisk lag eller en dugnadsgjeng. Bygg utover i sosial krets til du har nok å drive med, og søk mening i det du finner på. For om du velger å ha kun din mann og dine foreldre å støtte deg på så er det for lite den dagen du trenger støtte. Og hvem som helst av de tre kan jo, når som helst, falle fra. Å flytte når ere tror jeg bare blir krøll. Da tillater du deg selv å ignorere symptomene du nå føler. Som ikke handler om avstand til foreldre, men om mangel på fyllstoff i livet. Du må heller ta tomheten på alvor. Tørre å stå i den. Og fylle den med nye ting, folk og gjøremål. Anonymkode: 74bde...552 1 2
lillevill Skrevet 6. september 2023 #9 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kjøpte hus for 3 år siden. Før det leide vi på samboers hjemsted. Jeg likte meg godt her, var egentlig ganske fornøyd. Så kjøpte vi hus, jeg liker huset godt, og har det bra med samboer. Men jeg føler meg så fastlåst nå. Bor et par timer unna foreldrene mine og føler mer og mer på at jeg er for langt unna. Skulle ønske jeg bodde nærmere, og med de tankene klarer jeg ikke slå meg til ro her. Føler jeg har kjørt meg litt fast i de tankene. Jeg vil være sammen med samboer, er mer at jeg ikke klarer slutte tenke hvordan livet hadde vært om jeg bodde nærmere. Vil bare klare slå meg til ro her. Andre som har hatt det sånn? Anonymkode: 20b4e...c1f Har du egen bil og kjører du selv?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #10 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Din mor har jo et poeng, ts. Å være voksen handler om å skape seg et liv uten sine foreldre. De vil jo ikke på noen måte leve evig, ei heller vil de være i den mentale eller fysiske stand de er nå i lang tid. Du må skape egne vennskap, egne meninger, du må pleie hobbyer, karriere, vennskap etc. Hva med å starte med å melde seg inn i en gruppe som trener noe du liker - fast? Som en roklubb, en sykkelklubb, en gjeng som jogger hver onsdag, en gruppe som driver med …. bordtennis, for den del. Finn noen folk. Så finner du noen som driver med hobbyene dine: En strikkeklubb, en gjeng som dreier treboller eller smir kniver (hva vet jeg), meld deg inn i et politisk lag eller en dugnadsgjeng. Bygg utover i sosial krets til du har nok å drive med, og søk mening i det du finner på. For om du velger å ha kun din mann og dine foreldre å støtte deg på så er det for lite den dagen du trenger støtte. Og hvem som helst av de tre kan jo, når som helst, falle fra. Å flytte når ere tror jeg bare blir krøll. Da tillater du deg selv å ignorere symptomene du nå føler. Som ikke handler om avstand til foreldre, men om mangel på fyllstoff i livet. Du må heller ta tomheten på alvor. Tørre å stå i den. Og fylle den med nye ting, folk og gjøremål. Anonymkode: 74bde...552 Det er helt sant. Min mor sier akkurat det samme som du skriver. At jeg må skape meg mitt eget liv. Er jo det jeg har gjort på en måte. Syns det er veldig vanskelig egentlig å løsrive meg. Anonymkode: 20b4e...c1f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #11 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva er det som gjør at du savner de slik? Er du redd for å ikke få nok tid med de før de en gang blir borte? Anonymkode: 089b0...b1d Jeg vet ikke hva som gjør det. Føler på mye dårlig samvittighet sidennjeg vet de sitter mye alene. Så sitter jeg ofte hjemme og ser for meg hvordan ting kunne vært hvis jeg var nærmere. Og lever liksom ikke livet mitt her, bare tenker hvordan det kunne vært.. jeg får jo tid med de, men savner den hverdagskontakten. Mye er dårlig samvittighet.. Anonymkode: 20b4e...c1f 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #12 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg vet ikke hva som gjør det. Føler på mye dårlig samvittighet sidennjeg vet de sitter mye alene. Så sitter jeg ofte hjemme og ser for meg hvordan ting kunne vært hvis jeg var nærmere. Og lever liksom ikke livet mitt her, bare tenker hvordan det kunne vært.. jeg får jo tid med de, men savner den hverdagskontakten. Mye er dårlig samvittighet.. Anonymkode: 20b4e...c1f Men trenger de deg? De har jo hverandre? Og hva skulle du ha gjort for de? Du har jo laget de ei innbilt ensomhet som du er den riktige til å redde de fra. Har dine foreldre vært emosjonelt utilgjengelige for de i oppveksten siden de har et slikt grep på deg? Du må grave litt i hvorfor du har det slik. Hva er reelt og hva er falske indre følelser. Anonymkode: 089b0...b1d 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #13 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøpte hus for 3 år siden. Før det leide vi på samboers hjemsted. Jeg likte meg godt her, var egentlig ganske fornøyd. Så kjøpte vi hus, jeg liker huset godt, og har det bra med samboer. Men jeg føler meg så fastlåst nå. Bor et par timer unna foreldrene mine og føler mer og mer på at jeg er for langt unna. Skulle ønske jeg bodde nærmere, og med de tankene klarer jeg ikke slå meg til ro her. Føler jeg har kjørt meg litt fast i de tankene. Jeg vil være sammen med samboer, er mer at jeg ikke klarer slutte tenke hvordan livet hadde vært om jeg bodde nærmere. Vil bare klare slå meg til ro her. Andre som har hatt det sånn? Anonymkode: 20b4e...c1f Du får gjøre det slutt med samboer hvis du ikke klarer å slå de tankene fra deg da. Anonymkode: 14fe4...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #14 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du får gjøre det slutt med samboer hvis du ikke klarer å slå de tankene fra deg da. Anonymkode: 14fe4...bb1 Hvorfor skal hun gjøre det slutt? Samboerskapet er jo ikke problemet. Anonymkode: e746b...ab1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #15 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men trenger de deg? De har jo hverandre? Og hva skulle du ha gjort for de? Du har jo laget de ei innbilt ensomhet som du er den riktige til å redde de fra. Har dine foreldre vært emosjonelt utilgjengelige for de i oppveksten siden de har et slikt grep på deg? Du må grave litt i hvorfor du har det slik. Hva er reelt og hva er falske indre følelser. Anonymkode: 089b0...b1d De er skilt, og alene begge to. Vel trenger og trenger.. jeg vet de er mye alene, mamma sier det hadde vært hyggelig om jeg var nærmere, men vil jeg skal skape livet mitt der jeg ønsker. Min far er mye ensom vet jeg, men han har jo søster i nærheten. Nei, de har jo ikke det. Jeg vet ikke hvorfor jeg føler det sånn. Føler jeg ikke klarer kose meg her når jeg tenker på at de sitter alene der.. jeg liker å bake, men får så dårlig samvittighet av å bake en kake og be svigers, og ikke foreldrene mine. Så der gjør jeg ekstremt sjelden. Tenker hele tiden hva hvis.. Går til psykolog, men har ikke helt kommet til bunns i det.. føler livet hadde vært bedre om jeg var nærmere dem, men jeg skjønner jo at jeg aldri vil bli lykkelig her om jeg ikke slipper disse tankene. Samboer vil ikke flytte, så det er ikke et alternativ. Men jeg liker jo huset og alt, bare så dårlig samvittighet hele tia Anonymkode: 20b4e...c1f 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #16 Skrevet 6. september 2023 Jeg har det også sånn. Bor halvannen time med bil fra hjembyen med foreldre og søsken. Men samboeren min vil ikke flytte dit. Nå har vi fått barn her. Men jeg savnet å ha familien i nærheten og det savnet blir liksom ikke mindre med årene. Anonymkode: bc763...df2 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #17 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor skal hun gjøre det slutt? Samboerskapet er jo ikke problemet. Anonymkode: e746b...ab1 Det vil det bli. Er nok av tråder på Kvinneguiden hvor kvinnen forlater mannen sin fordi de har så stort savn til familie og venner. TS sier det selv, hun klarer ikke slå tankene fra seg. Jeg tipper dette problemet kommer til å vokse, innen påske neste år har hun pakket kofferten Anonymkode: 14fe4...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #18 Skrevet 6. september 2023 Kjenner følelsen☺️ Ikke på grunn av foreldrene mine, men den litt kvelende følelsen av å eie. Føler meg så fastlåst og lite fri. Savner faktisk å leie😊 Anonymkode: e7a03...a52
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #19 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det vil det bli. Er nok av tråder på Kvinneguiden hvor kvinnen forlater mannen sin fordi de har så stort savn til familie og venner. TS sier det selv, hun klarer ikke slå tankene fra seg. Jeg tipper dette problemet kommer til å vokse, innen påske neste år har hun pakket kofferten Anonymkode: 14fe4...bb1 Det er litt sant faktisk. Det gjør at jeg ikke trives her. Og leker med tanken om å finne noe nærmere. Men jeg vil jo ikke gjøre det slutt. Leve uten han, det vil jeg ikke. Bare klarer ikke slå meg til ro her. Blir litt trist når jeg tenker at det er her jeg skal bli.. men det har ikke noe med samboer å gjøre egentlig Anonymkode: 20b4e...c1f
Ryzorman Skrevet 6. september 2023 #20 Skrevet 6. september 2023 Spør deg dette spørsmålet et par ganger: 1. Hvor ofte ringer familien din deg? 2. Hvor ofte besøker dem deg? Og hvor ofte besøker du dem? 3. Er det noe forskjell fra der du bor nå og da? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå