AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Del Skrevet 6. september 2023 Hei! Jeg skal ta opp historie og samfunnskunnskap i høst, og det er en stund siden jeg har hatt eksamen i noe. Jeg skjønner at jeg må klare å besvare kompetansemålene, men er det kompetansemålene man får på muntlig eksamen? Som man må snakke rundt? Eller har de laget egne spørsmål? Hvordan jobbet du med disse fagene da du tok de opp? Jeg syns det er litt vanskelig å strukturere arbeidet, litt uvant enda. Jeg trenger minst 5 i begge, men vil helst ha 6. Håper noen her kan komme med noen gode råd!! ❤️ Anonymkode: 6af7d...3ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Del Skrevet 6. september 2023 Har bare tatt historie så kan svare på det. Jeg fikk "revolusjoner" som tema på eksamen, og noen spørsmål om de ulike revolusjonene som jeg forberedte meg til i 30 min før jeg gikk inn. Fikk flere spør rundt revolusjonene og litt om andre tema. Brukte ask privatist, og så mye videoer på youtube av profnick. Anbefales Anonymkode: 113ec...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Del Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg skal ta opp historie og samfunnskunnskap i høst, og det er en stund siden jeg har hatt eksamen i noe. Jeg skjønner at jeg må klare å besvare kompetansemålene, men er det kompetansemålene man får på muntlig eksamen? Som man må snakke rundt? Eller har de laget egne spørsmål? Hvordan jobbet du med disse fagene da du tok de opp? Jeg syns det er litt vanskelig å strukturere arbeidet, litt uvant enda. Jeg trenger minst 5 i begge, men vil helst ha 6. Håper noen her kan komme med noen gode råd!! ❤️ Anonymkode: 6af7d...3ce "Jeg skjønner at jeg må klare å besvare kompetansemålene" Der er svaret ditt, det fins ingen andre snarveier til de fagene du nevnte. Det var sånn jeg fikk 5 i historie og 6 i samfunnsfag. Les kompetansemålet og jobb med dem når du leser pensum. Det lille ekstra som hjalp med 6'er i samfunnsfag var at jeg knyttet oppgaven jeg fikk på eksamen med historie. Jeg fikk noe om Demokrati og Stortinget i Norge. Snakket om hvordan Norge, gjennom historisk hendelser (veto striden, maktfordeling prinsippet, inspirasjon fra den amerikanske/franske revolusjonen) osv osv hadde en påvirkning på dannelsen av demokratiet, også svarte jeg på selve problemstillingen. Jeg var litt heldig med tema og kunnskap fra før, men det skal ikke allverdens til å få 6'er i samfunnsfag hvis du dekker alle kompetansemålene før eksamen. Historie er rett og slett bare pugging i tråd med kompetanse, masse lykke til <3. Anonymkode: abb50...330 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå