AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Ja. Hvorfor er det så mange som mener/tenker det? Man trenger jo ikke mer mat enn man forbrenner. Og det er ikke farlig å være slank her, og man må ikke spise store mengder mat. Anonymkode: 23d33...475
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Hvis man er stor forbrenner man mer. Anonymkode: 63478...b0a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 Det krever mer energi å flytte 100 kg fem meter enn å flytte 50 kg fem meter. Der er svaret. Anonymkode: a5f51...3f1 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 Man kan legge inn vekt, aktivitetsnivå, og høyde på ernæringskalkulator. Da får jeg ut kcal tall jeg trenger for å holde vekt, øke eller gå ned. Det er jo ikke verre? trenger jo ikke mer mat utover det. ts Anonymkode: 23d33...475
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja. Hvorfor er det så mange som mener/tenker det? Man trenger jo ikke mer mat enn man forbrenner. Og det er ikke farlig å være slank her, og man må ikke spise store mengder mat. Anonymkode: 23d33...475 Det er ikke «mange» som tenker det. Det er eldre mennesker som tenker slik. Og det handler ikke primært om din størrelse, men om ditt kjønn. Gamle folk tenker at mat er et gode. Menn er mer verdig goder enn kvinner. Fedme er - primært - et tegn på overflod. I yngre deler av befolkningen er fedme et tegn på lav sosial status, og en finner derfor aldri på å be folk spise mer fordi x eller y, med mindre de fremstår usunne eller finner på å spise en halv tomat etter en tind treningsøkt. Jeg sier eldre/yngre, men man kan finne utdaterte holdninger helt ned i lav alder i enkelte enklaver av befolkningen. Dessverre. Sier noen under 60 slikt bør du egentlig endre sosial omgangskrets. Anonymkode: d9f50...add
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #6 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan legge inn vekt, aktivitetsnivå, og høyde på ernæringskalkulator. Da får jeg ut kcal tall jeg trenger for å holde vekt, øke eller gå ned. Det er jo ikke verre? trenger jo ikke mer mat utover det. ts Anonymkode: 23d33...475 De kalkulatorene har en viss feilmargin. Muskelmasse og hvileaktivitet kan påvirke energibehovet en god del. Du trenger ikke automatisk mer mat enn en lavere eller mindre person men det eneste som gjelder rent faktisk er å følge med på vekt og energi i forhold til inntak over litt tid. Anonymkode: 9e39b...80f
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #7 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke «mange» som tenker det. Det er eldre mennesker som tenker slik. Og det handler ikke primært om din størrelse, men om ditt kjønn. Gamle folk tenker at mat er et gode. Menn er mer verdig goder enn kvinner. Fedme er - primært - et tegn på overflod. I yngre deler av befolkningen er fedme et tegn på lav sosial status, og en finner derfor aldri på å be folk spise mer fordi x eller y, med mindre de fremstår usunne eller finner på å spise en halv tomat etter en tind treningsøkt. Jeg sier eldre/yngre, men man kan finne utdaterte holdninger helt ned i lav alder i enkelte enklaver av befolkningen. Dessverre. Sier noen under 60 slikt bør du egentlig endre sosial omgangskrets. Anonymkode: d9f50...add Ja jeg er enig med deg. Ts Anonymkode: 23d33...475
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå