AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 Flytta til nytt sted for litt under 2 år siden, nå hat vi en fin mulighet til å flytte til ny by og det er bra for oss økonomisk og vil gi familien flere muligheter. Vurderer om vi skal gi det en sjangs pg heller flytte tilbake hit om det funker dårlig eller vi ikke trives. Erfaringer eller tanker? Anonymkode: 97b23...c70
Million Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 "Det er ingen skam å snu" er det noe som heter. Det gjelder vel ved flytting også. Om dere mistrives eller ikke finner roen på det nye stedet, er det bare å snu nesa hjem igjen etter et par år. For ja, gi det minst et par år, så dere får vennet dere ordentlig til det nye stedet.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 Det høres litt kaotisk ut hvis det er barn inn i bildet. Å skulle starte på nytt igjen er vanskelig. "Kan jo bare flytte tilbake hvis atte" den er ikke like heldig når man også må river opp livene til barna hver gang. Anonymkode: b81ac...422
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres litt kaotisk ut hvis det er barn inn i bildet. Å skulle starte på nytt igjen er vanskelig. "Kan jo bare flytte tilbake hvis atte" den er ikke like heldig når man også må river opp livene til barna hver gang. Anonymkode: b81ac...422 Jeg er veldig usikker og heller absolutt mot nei. Barna derimot er faktisk positive til det... Anonymkode: 97b23...c70
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er veldig usikker og heller absolutt mot nei. Barna derimot er faktisk positive til det... Anonymkode: 97b23...c70 Men du som voksen tenker jo på konsekvenser og skjønner hva en flytting innebærer på alle måter, alt hva det måtte innebære også på sikt. Barn tenker kanskje det høres spennende ut nå uten å sette seg inn i det på samme måte. Du må ta et valg ut i fra logikk og voksen fornuft. Anonymkode: b81ac...422
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #6 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men du som voksen tenker jo på konsekvenser og skjønner hva en flytting innebærer på alle måter, alt hva det måtte innebære også på sikt. Barn tenker kanskje det høres spennende ut nå uten å sette seg inn i det på samme måte. Du må ta et valg ut i fra logikk og voksen fornuft. Anonymkode: b81ac...422 Må heller jeg jo mot å ikke flytte, men vurderer siden det er så mye positivt med det nye stedet. Er klart jeg må ta valget og alt det der. Barna har jo allerede flyttet så det gjør jo at de faktisk vet mye av hva det innebærer, overasket meg at de på tross av det ønsker å flytte videre. Selvfølgelig er det ikke hva som avgjør. Anonymkode: 97b23...c70
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #7 Skrevet 7. september 2023 Jeg ville ha flyttet. Nye muligheter, ja takk! Anonymkode: 9e044...ad3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #8 Skrevet 7. september 2023 Stakkars barn. Anonymkode: 75914...074 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #9 Skrevet 7. september 2023 Stakkars barn ? Tror alle at de har samme barnet bare duplisert over hele linja, og alle barn hater nye ting ? Jeg flytta masse som liten, over hele landet, og tok hverken skade eller synes det var noe kjipt. Jeg sitter igjen med masse venner over alt og er vel ikke en folkegruppe i verden jeg ikke klarer å finne noe å snakke med noen om. Jeg tenker at om det er mye positive sider som bedre økonomi og mer aktiviteter/muligheter så ville jeg gjort det, spesielt om dere bare trives "så der" mye der dere er nå. Tenk om dere IKKE flytter å så om et år så sitter dere å bare angrer. Man skal LEVE litt også, bare flytt, det er ikke snakk om å amputere en fot eller noe, Anonymkode: b357e...892 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #10 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Stakkars barn. Anonymkode: 75914...074 Ja jeg selvfølgelig dette jeg også, derfor jeg holder igjen. En av argumentene som gjør at jeg faktisk ikke er helt mot er at det er ikke lengere avstand enn at man kan holde kontakt og besøke venner her vi bor nå. Et annet atærgument er at vi kan være der en del før vi tar ett valg på flytting. Så vet barna hva flytting faktisk innebærer og vil være 2 år eldre når valget må bli tatt. Dette handler jo om å få lufte litt tanker å høre andres mening. Er jeg ei harpe om jeg insisterer på å bli boende her å ta det trygge valget, samtidig nekte resten av familien mulighet på bedre økonomi og andre fordeler for det er en risk i det. Anonymkode: 97b23...c70
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #11 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Stakkars barn ? Tror alle at de har samme barnet bare duplisert over hele linja, og alle barn hater nye ting ? Jeg flytta masse som liten, over hele landet, og tok hverken skade eller synes det var noe kjipt. Jeg sitter igjen med masse venner over alt og er vel ikke en folkegruppe i verden jeg ikke klarer å finne noe å snakke med noen om. Jeg tenker at om det er mye positive sider som bedre økonomi og mer aktiviteter/muligheter så ville jeg gjort det, spesielt om dere bare trives "så der" mye der dere er nå. Tenk om dere IKKE flytter å så om et år så sitter dere å bare angrer. Man skal LEVE litt også, bare flytt, det er ikke snakk om å amputere en fot eller noe, Anonymkode: b357e...892 Jeg flyttet også mye og det er spennende. Jeg likte det, men fortsatt rastløs av meg. Dette er snakk om times tid unna bare. Men om man er en tima unna alle venner og man ikke får nye på det nye stedet så er det en evighet unna... Anonymkode: 97b23...c70 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #12 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg selvfølgelig dette jeg også, derfor jeg holder igjen. En av argumentene som gjør at jeg faktisk ikke er helt mot er at det er ikke lengere avstand enn at man kan holde kontakt og besøke venner her vi bor nå. Et annet atærgument er at vi kan være der en del før vi tar ett valg på flytting. Så vet barna hva flytting faktisk innebærer og vil være 2 år eldre når valget må bli tatt. Dette handler jo om å få lufte litt tanker å høre andres mening. Er jeg ei harpe om jeg insisterer på å bli boende her å ta det trygge valget, samtidig nekte resten av familien mulighet på bedre økonomi og andre fordeler for det er en risk i det. Anonymkode: 97b23...c70 Jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort, men vi har flyttet og tenkt at vi skal holde kontakten med gamle venner. Det gikk greit ei stund, men så kommer hverdagen med treninger, cuper, bursdager, forestillinger, foreldremøter….og ikke minst nye vennskap som skal pleies. Erfaringen min er at de gamle vennskapene etterhvert dør ut, spesielt for ungenes del. Men da er det jo gjerne fordi man faktisk får et nytt liv som blir enda viktigere, så det blir ikke et så stort savn å ha kontakt med de gamle (og de gamle vennene går jo videre de også med sine liv). Mulig det funker bedre om det er langvarige vennskap hvor både voksne og barn kjenner hverandre godt og er opptatt av å holde kontakten. Vår erfaring er nok også litt preget av korona som gjorde det vanskelig å møte og opprettholde kontakten med folk en periode. Anonymkode: 1812d...205
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #13 Skrevet 7. september 2023 Jeg heller mot nei. Det å ha en solid fundament hvor man kan slå røtter og ha en nær krets i oppveksten er så viktig. Flytting er en stor påkjenning for barn, og når dere flyttet for så kort tid siden så blir det barnas 3 plass. Jeg tenker at det viktigste dere gjør som foreldre er å skape trygghet. Dere som voksene tok jo et valg for under 2 år siden, da burde dere tenkt litt mer langsiktig da. Selv flyttet jeg en del da foreldrene mine var rastløse og spontane. Jeg skulle ønske jeg hadde en plass jeg kunne se på som ordentlig hjem med alt det innebærer. Det var så tøft (og er fortsatt) å bli trygg og komfortabel på et nytt sted med alt det innebærer. Det er mye å takle for både store og hvertfall for de små. Anonymkode: b81ac...422 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #14 Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg heller mot nei. Det å ha en solid fundament hvor man kan slå røtter og ha en nær krets i oppveksten er så viktig. Flytting er en stor påkjenning for barn, og når dere flyttet for så kort tid siden så blir det barnas 3 plass. Jeg tenker at det viktigste dere gjør som foreldre er å skape trygghet. Dere som voksene tok jo et valg for under 2 år siden, da burde dere tenkt litt mer langsiktig da. Selv flyttet jeg en del da foreldrene mine var rastløse og spontane. Jeg skulle ønske jeg hadde en plass jeg kunne se på som ordentlig hjem med alt det innebærer. Det var så tøft (og er fortsatt) å bli trygg og komfortabel på et nytt sted med alt det innebærer. Det er mye å takle for både store og hvertfall for de små. Anonymkode: b81ac...422 Dette er hva jeg tenker også. Anonymkode: 97b23...c70 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå