Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først sjeker jeg om det er bare her strømmen er gått eller om den har gått til naboene og. Har den det tenner jeg stearinlys, tenner i ovnen for å beholde varmen nå på vinteren og så finner jeg fram en god bok.

Videoannonse
Annonse
Gjest Miloine
Skrevet

Leter etter stearinlys og tenner dem så klart.

Irriterer meg over at strømmen gikk midt i den spennende krimmen på tv.

Pleier skadene jeg påførte meg da jeg leita etter stearinlys i "mørtten" :sur:

Finner ut om det kun er hos meg eller om det er i hele området.

Leser avis/bok dersom jeg er alene, spiller spill dersom vi er flere.

Synns det er koselig, og er enig med Toweli at det kan bli en skuffelse når alt dette lyset er tilbake.

Skrevet

Jeg sjekker om det er mørkt hos naboene også. Hvis det er det, så tar jeg en kikk i sikringsskapet (lurt å ha lommelykt lett tilgjengelig) og hvis det er mørkt i nabolaget også så tenner jeg stearinlys og håper strømmen er tilbake igjen før maten i fryseboksen blir ødelagt....

Er jeg alene fisker jeg fram en bok og er vi flere kommer gjerne kortstokk eller yatzyblokk fram.

Skrevet

Hvis jeg sitter og jobber ved pc-en og ikke har lagret så sitter jeg der i mørket og spyr edder og galle.

Da sjekker jeg selvfølgelig om det bare er her i huset stømmen har gått. Hvis det ikke er det forbanner jeg kraftverket og værgudene p.g.a. det med lagringen, som jo egentlig er min egen skyld.

Først da er det på tide å tenne stearinlys, sjekke klokken og vurdere om det ikke er like greit bare å gå i seng.

Gjest Carmensita
Skrevet

Tenner et stearinlys og prøver å finne årsaken. Hvis det er mørkt i hele gata, tenner jeg 20 - 30 telys og prøver å ikke bli overvelda over stillheten..... :overrasket: Blir like overrasket hver gang. Og uansett hva jeg kommer på av ting jeg kan gjøre er jeg avhengig av strøm.... Men ender alltid opp med en bok og håper at det ikke varer så lenge. Har bare strømfyring så det kan fort bli kaldt hvis det skjer på denne tida.

Skrevet
...og håper strømmen er tilbake igjen før maten i fryseboksen blir ødelagt....

Tar flere dager før maten i fryseboksen blir ødelagd...

Men...

Er det ingen av dere som varsler E-verket ...??

Gjest Carmensita
Skrevet

Jepp! Og noen ganger kommer jeg fram på telefon, andre ganger får jeg en automatisk telefonsvarer som gir meg svar på hva som har skjedd i området.

Gjest christineemily
Skrevet

Først sjekker jeg sikringene, og er de iorden, tenner jeg masse stearinlys. :) Og har det så koselig så! Er ganske husredd, så jeg er glad jeg bor i blokk, med naboer på alle kanter, hvis jeg sitter i mørket, eller hvis jeg er alene hjemme for den slags skyld... :ler: . Det er no' dritt da at alt er avhengig av støm, - vannkoker'n, PC'n, stereoanlegget, tv'n, osv... men jeg er glad i å lese bøker også jeg :) .

Gjest Miloine
Skrevet (endret)
Tar flere dager før maten i fryseboksen blir ødelagd...

Men...

å joda, tanken er jo der, men dersom jeg ser at strømmen er borte i hele området antar jeg det er E-verket som har trøbbel, og naboen ringer alltid på hos oss for å si at hun har ringt E-verket, men at det er umulig å komme gjennom til dem.

ergo:"noen tusen prøver det samme" så det gidder jeg ikke. :)

Endret av Miloine
Skrevet

Får litt hetta ved tanken jeg, eneste oppvarmingen jeg har her er varmekabler i gulvet, og det blir veldig fort kaldt uten. Det er egentlig det som plager meg mest ved tanken på strømbrudd, er ikke spesielt mørkeredd.

Skrevet
ergo:"noen tusen prøver det samme" så det gidder jeg ikke. :)

Men jeg vet om noen som regnet med at naboene har sikkert varslet, og E-verket jobber sikkert med saken.

Etter flere timer viste det seg at ingen hadde varslet om feilen... :forvirret:

:ler:

Gjest Miloine
Skrevet (endret)
Men jeg vet om noen som regnet med at naboene har sikkert varslet, og E-verket jobber sikkert med saken.

Etter flere timer viste det seg at ingen hadde varslet om feilen...  :forvirret:

:ler: skjønner, og vet..........

det er derfor jeg er så heldig at jeg har en nabo som alltid ringer E- Verket(om strømmen går så klart)....til hun kommer gjennom til dem, og de gir den samme beskjed til min søte nabodame ,som de har gitt til 1000 vis av andre! :ler:

Glad jeg ikke jobber i E-verket når strømmen går!

Tror jeg ville ha tatt meg godt betalt som "automatisk tlf.svarer" hos E-verket når de har strømmbrudd.

Endret av Miloine
Skrevet
Glad jeg ikke jobber i E-verket når strømmen går!

Tror jeg ville ha tatt meg godt betalt som "automatisk tlf.svarer" hos E-verket når de har strømmbrudd.

Takk for tipset... :ler:

Skal bringe det videre... :sjarmor:

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

glad for å være behjelpelig :ler:

Endret av Miloine
Skrevet

Å gå ut hadde vært uaktuelt her, siden gatelysene var ute også. Jeg så ingenting utenfor og alt var bekmørkt (unntatt lys fra bilene) og det fikk skyggen min til å bevege seg rundt siden bilene beveger seg. Lite koselig :(

Skrevet

Når strømmen går går det opp for meg hvor mye tid jeg bruker foran skjermen. Da holder jeg på å gå på veggene fordi jeg ikke har pc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...