Gjest gjest1 Skrevet 20. januar 2006 #1 Skrevet 20. januar 2006 Her gikk strømmen i 5-tida og kom ikke tilbake før nå! Det var jo allerede mørkt, og jeg er livredd mørket. Sto og lagde mat og fikk panikk fordi alt ble mørkt og maten holdt på å svi seg nok fra før! Alene hjemme var jeg og, så jeg sippet og bannet for meg selv og fantasien løp løpsk med at jeg så skikkelser overalt! Så tok jeg stearinlys, papir og blyant og begynte å tegne et veldig detaljrikt og tidkrevende bilde. Før jeg visste ordet av det var strømmen tilbake og jeg ble nesten litt skuffet! Det var så utrolig fint å sitte uten noe som helst elektronikk (bortsett fra mp3spilleren, men uten den hadde jeg vært nervevrak der jeg satt i mørket) Så da er spørsmålet: Hva gjør DU når strømmen går på kvelden og du er alene?
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2006 #3 Skrevet 20. januar 2006 Tenner noen stearinlys, gjør meg ferdig med det jeg holder på med, og legger meg heller tidlig. Går strømmen når jeg sitter og surfer/chatter, banner jeg litt og blir irritert over å ha blitt avbrutt.
Gjest LoisLane Skrevet 20. januar 2006 #6 Skrevet 20. januar 2006 Støvsuger. Tenner stearinlys. Er jeg alene leser jeg, er vi flere spiller vi kort.
Gjest 1111 Skrevet 20. januar 2006 #7 Skrevet 20. januar 2006 Strømmen på rommet mitt går minst en gang om dagen. Den går med en gang oppvaskmaskinen settes på fordi vi kan bare ha så og så mye strøm på i forskjellige områder i huset. Vanvittig irriterende. Hadde jeg vært helt alene hadde jeg nok tent stearinlys og lest en bok. Først ville jeg nok brukt opp strømmen på pc'en min da, som varer i en liten time.
Gjest Very Victoria Skrevet 20. januar 2006 #8 Skrevet 20. januar 2006 Strømmen på rommet mitt går minst en gang om dagen. Den går med en gang oppvaskmaskinen settes på fordi vi kan bare ha så og så mye strøm på i forskjellige områder i huset. Vanvittig irriterende. Hadde jeg vært helt alene hadde jeg nok tent stearinlys og lest en bok. Først ville jeg nok brukt opp strømmen på pc'en min da, som varer i en liten time. ← Ring en elektriker! Hvis strømmen går her så tenner jeg lys men det er sjelden der skjer faktisk. Blir ikke redd, heller litt irritert hvis jeg feks. lager mat.
_Anki_ Skrevet 20. januar 2006 #9 Skrevet 20. januar 2006 Blir livredd og får panikk. Går alltid med mobilen på meg inne i tilfellet strømmen går (har lys på mobilen) Lå våken hele natt til idag, uvær ute og typisk at strømmen går da. Men jeg tenner stearinlys og syns forferdelig synd i meg selv som må sitte alene i mørket. Så ringer jeg søstra mi hvis det ikke er midt på natta da, godt å snakke med noen når man er redd.
Gjest Spacegirl Skrevet 20. januar 2006 #10 Skrevet 20. januar 2006 Tenner masse stearinlys og setter meg godt til rette i sofakroken med en bok. Og gjerne musikk, dersom mp3-spilleren er oppladet.
Gjest Hel Skrevet 20. januar 2006 #11 Skrevet 20. januar 2006 Jeg er redd for mørket så jeg setter meg innerst i huset, med masse stearinlys og spiller kort med en kniv ved siden av meg. Innbiller meg at jeg er tryggere da.
Gjest GreenSky Skrevet 20. januar 2006 #12 Skrevet 20. januar 2006 Så da er spørsmålet: Hva gjør DU når strømmen går på kvelden og du er alene? ← Føst: Tar en kikk i sikringsboksen. Om jeg ikke finner noe feil, tenner jeg starinlys, eller går og legger meg om det er sent.
Arkana Skrevet 20. januar 2006 #13 Skrevet 20. januar 2006 Strømmen her går heldigvis sjelden, tror det har skjedd to ganger på de snart 6 årene vi har bodd her. Den ene gangen varte det kanskje en halv time, da var det sommer og lyst og vi satt og spiste middag så den kom tilbake innen vi var ferdig. Den andre gangen var det vinter og mørkt, strømmen var borte i to timer og jeg var i tillegg alene hjemme så det var litt kjedelig. Tente stearinlys og leste en bok, så tiden gikk forsåvidt relativt fort.
Gjest Betty Boop Skrevet 20. januar 2006 #14 Skrevet 20. januar 2006 Når strømmen går og jeg ikke står mitt i matlagningen er det bare koselig å få en unnskyldning til å tenne stearinlys. Det vil si, så lenge jeg ikke er avhengig av strøm til oppvarming og det er mittvinters. Det var en periode hyppige strømbrudd det siste stedet jeg leide. Men vi hadde vedovn. Hakket mer forfjamset ble jeg nok den gangen kjøkkenvifta slo seg på klokken ett om natten. Men sannsynligvis var det bare mus som hadde gnagd på ledningen. Det var en del problemer med strømmen på det stedet da. F.eks. om man satte fra seg en stabel tallerkener på kjøkkenbenken, da gikk lysstoffrøret på.
Ugla Skrevet 20. januar 2006 #15 Skrevet 20. januar 2006 Så da er spørsmålet: Hva gjør DU når strømmen går på kvelden og du er alene? ← Sjekker i vinduet om det lyser hos naboene. Dersom det lyser hos de, sjekker jeg sikkringene mine. Dersom det er mørkt hos alle, ringer jeg E-verkets feilmeldingstelefon (og det er det som oftest 100 andre som gjør også ). Så tenner jeg stearinlys, fyrer opp i ovnen/peisen, og koser meg til strømmen kommer tilbake.
Gjest Varg-Menja Skrevet 21. januar 2006 #16 Skrevet 21. januar 2006 Tenner lys, og leser en bok. Og banner litt over at vannpumpa går på elektrisitet, slik at jeg ikke kan koke tevann på ovnen.
Gjest Betty Boop Skrevet 21. januar 2006 #17 Skrevet 21. januar 2006 Tenner lys, og leser en bok. Og banner litt over at vannpumpa går på elektrisitet, slik at jeg ikke kan koke tevann på ovnen. ← Kjenner igjen den. Sørg for å ha en femliter stående.
Gjest Varg-Menja Skrevet 21. januar 2006 #18 Skrevet 21. januar 2006 Kjenner igjen den. Sørg for å ha en femliter stående. ← Sist gang gikk i nærmeste bekk og hentet vann... Men nå på vinteren går det jo an å koke litt snø.
Gjest Betty Boop Skrevet 21. januar 2006 #19 Skrevet 21. januar 2006 (endret) Ja bedre å være hodeløs enn rådløs. Endret 21. januar 2006 av Betty Boop
Gjest Catwoman Skrevet 21. januar 2006 #20 Skrevet 21. januar 2006 Får panikk, hvis jeg er alene hjemme. Kikker bort til naboene og ser om det er lys hos de, om det hadde vært det hadde jeg nok fått enda mer panikk tenker jeg. Men klart å ta meg sammen og kikke inn i sikringsskapet. Nå har jeg heldigvis ikke opplevd at strømmen har gått her jeg bor nå. Men jeg har lommelykt som ligger lett tilgjengelig i et skap, for går strømmen i mørket blir det veeeldig mørkt. Og jeg håper ikke jeg noen gang opplever langvarig strømbrudd her nå vinter, for vi fyrer med strøm. Og det kan nok bli kaldt ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå