Majer Skrevet 6. september 2023 #1 Skrevet 6. september 2023 (endret) Jeg spiser en eske med knekkebrød eller ti brødskiver+ banan+ proteinbar+ en pose grønnsaker fra jeg står opp til lunsj. Til middag kan jeg spise en hel big one pizza eller to poser med frossen pasta og fremdeles være sulten. Det er også sånn på dager jeg ikke trener så lenge jeg trente dagen før. Tips til hvordan det skal bli mindre kjedelig å spise? Jeg har en bmi på 21,5. Endret 6. september 2023 av Majer
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #2 Skrevet 6. september 2023 Spis noe som er mer spennende, og mer næringstett mat. Anonymkode: a286e...1da 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #3 Skrevet 6. september 2023 Du er sulten fordi du i stor grad spiser dårlige karbohydrater og ultraprosessert mat. Spis renere og mer proteinrikt: Grove brødskiver med egg/avokado, fiskepålegg Variere med rent kjøtt og fisk (både hvitt og rødt) med grønt og litt ris e.l til middag fremfor pizza Yoghurt naturell med havregryn og litt hakkede nøtter F.eks Anonymkode: bae17...f93 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #4 Skrevet 6. september 2023 For at det skal bli mindre kjedelig i å spise, kan det være en idé å lage mer spennende mat. Det er jo nitrist det du spiser. Ikke sunt heller. Proteinbarer er dessuten som godteri å regne. Anonymkode: 91195...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #5 Skrevet 6. september 2023 Spis rent kjøtt. Ikke de tomme kaloriene. Er ikke rart du er sulten. Anonymkode: 551c8...078 2 1
Kratt_ Skrevet 6. september 2023 #6 Skrevet 6. september 2023 Hvorfor gidder du å trene når kostholdet er så ræva? 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #7 Skrevet 6. september 2023 Du spiser bare søppel. Du burde prøve å få i deg ca 2 g protein pr kg kroppsvekt. Da mister du lysta på så mye ultraprossesert mat. Anonymkode: f5dae...a29
Blåjojo Skrevet 6. september 2023 #8 Skrevet 6. september 2023 Du spiser alt for dårlig. Og særlig om du trener i tillegg. Pizza er stort sett tomme kalorier. Metter der og da, men du blir like fort sulten. Grove kornsorter, rent kjøtt, fisk, og grønnsaker gir kroppen noe å jobbe med og holder deg mett over lengre tid.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #9 Skrevet 6. september 2023 Kratt_ skrev (6 minutter siden): Hvorfor gidder du å trene når kostholdet er så ræva? Sikkert pga det. Anonymkode: 45ba5...e53
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #10 Skrevet 6. september 2023 Majer skrev (26 minutter siden): Jeg spiser en eske med knekkebrød eller ti brødskiver+ banan+ proteinbar+ en pose grønnsaker fra jeg står opp til lunsj. Til middag kan jeg spise en hel big one pizza eller to poser med frossen pasta og fremdeles være sulten. Det er også sånn på dager jeg ikke trener så lenge jeg trente dagen før. Tips til hvordan det skal bli mindre kjedelig å spise? Jeg har en bmi på 21,5. Spis noe som faktisk er godt. Og ikke spis ti av selv det du virkelig elsker sånn på rappen til hverdags. Er du sulten til frokost? Ok. Spis en omelett med en skive brød til. Og er du fortsatt sulten 30 min etter det? Spis en bolle grøt eller joghurt toppet med nøtter. Snack? Nøtter. Middag? Grønnsaker med ris, pasta eller poteter. Husk at grønnsaker skal krydres og bakes, ikke kokes. Så spiser du kjøtt til middagen 2 dager i uka, vegetar (bønner eller egg) 2 dager og fisk eller annen sjømat de siste 3. Venn deg av med å spise til du er mett. Spis til du ikke er sulten. Vent 30 min, gjør gjerne noe praktisk. Spis mer dersom du er sulten. Ofte er ingen det - vi spiser av vane og kjedsommelighet. Synes du det er kjedelig å spise store mengder mat og sliter med å nå tilstrekkelig mengde kalorier? Ikke spis store måltider, spis kaloritett mat. Nøtter, smør, ost, kjøtt med fettrand, rømme etc. Ja, brød er kaloritett. Men det er også et elendig produkt for metthetsregulering. Bruk heller smør, ost, nøttepålegg etc til å fylle kalorikvoten og heller brød som tilbehør. Anonymkode: bb5d1...2e2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2023 #11 Skrevet 6. september 2023 37 minutter siden, Majer said: Jeg spiser en eske med knekkebrød eller ti brødskiver+ banan+ proteinbar+ en pose grønnsaker fra jeg står opp til lunsj. Til middag kan jeg spise en hel big one pizza eller to poser med frossen pasta og fremdeles være sulten. Det er også sånn på dager jeg ikke trener så lenge jeg trente dagen før. Tips til hvordan det skal bli mindre kjedelig å spise? Jeg har en bmi på 21,5. Er du flink til å ta helsesjekk med blodprøver regelmessig, sånn typ årlig? Man kan fort få mangler med et slikt kosthold. Du trenger d vitamin, omega fettsyrer, ++++ Anonymkode: bae17...f93
Kullsyrevann Skrevet 6. september 2023 #12 Skrevet 6. september 2023 Dette er ikke noe man får "gains" av. Hilsen en som tidligere var en proteinbar og proteinshake junkie. Kok opp to egg og sleng det på noen knekkebrød/brødskiver sammen med et magert pålegg (og kanskje spirer? Alfalfa er digg!). Hiv noe spennende i salaten, munnen liker forskjellige teksturer. Kutt ut big one. Skal du ha pasta så kombiner det med proteiner (det er bedre for insulinresponsen eller hva det nå heter). Du starter og avslutter dagen med karbohydrater, det er ikke rart du er sulten. Meal prepping kan spare deg for tid og du kan planlegge måltider. Mat skal smake godt og være variert. Brekker meg også over mat hvis jeg kun spiser for å spise. Har sett folk svime av på trening. Det er ikke heldig når man er omgitt av apparater som worst case kan skade deg. Egg, kjøtt, fisk, grønnsaker og treige karbohydrater er jeg veldig fan av. Smør bruker jeg også mye til matlaging. Før jeg stikker på trening spiser jeg gjerne en banan, et eple eller typ kinder maxi hvis jeg trenger rask energi. Men dette er jo i tillegg til alt annet jeg spiser i løpet av en dag. Logg en typisk dag med måltider i lifesum. Ideelt sett skal man ha 1g protein pr kg (give or take). Gjerne mer hvis man trener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå