AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #21 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er ikke uvanlig at det dukker opp snyltere i matkøen. Friskt i minnet har jeg Brita som arvet leilighet, bruker penger på hest og er såpass god venn med folka på matutdelingen at de plukker ut ting til henne som de vet hun liker. Karen med dyr bil, en halv million i årsinntekt og frysen full av viltkjøtt fra jaktturer husker jeg også. Skammevett er det lite av. Hva ukrainske flyktninger angår, er jeg ikke overbevist om at de heller har stort behov for gratis mat. Anonymkode: 454d8...70f Jeg er ikke uenig i at noen snylter, og de burde skamme seg ( noe jeg ikke tror de gjør..). Men dersom vi er mer opptatt sv de 2 som snylter, enn de 98 som faktisk trenger hjelpen - så hadde man sjeldent klart å gjør noe nyttig for de som har det vanskelig… men selvfølgelig, tillitsbaserte systemer er sårbare for misbruk - jeg blir bare så irritert dersom noe få tullinger skal få ødelegge for flertallet… Anonymkode: a4e19...4da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #22 Del Skrevet 7. september 2023 Send en mail med bilde til de. Så kan de avvise henne neste gang. Anonymkode: 56707...d77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2023 #23 Del Skrevet 7. september 2023 Ja, det er jo ikke noe annet enn å si seg enig med deg at det er forkastelig. Anonymkode: 86437...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 7. september 2023 #24 Del Skrevet 7. september 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Min søster har ikke flust med penger, men har råd til det hun har lyst å bruke penger på. Hun har sparepenger i en utenlandsk bank som ikke skatteetaten vet om, derfor får hun bostøtte. Hun har stappfull kjøleskap, frysere og skap full av mat, og får faktisk ikke plass til flere pakker og poser med mat. Hun reiser 3-4 g i året til et Spania, men kjøper da kun flybillett siden hun leier hus der nede. Problemet er at hun henter poser med gratis mat hver torsdag da Frelsesarmeen deler ut, og der stiller hun seg i kø med ukrainske flyktninger, barnefamilier der de voksne ikke kan spise seg mette fordi barna må prioriteres, og lignende skjebner. Hun sier hun ikke har all verden med penger, derfor er det greit å spare inn litt på matutgifter sier hun. Jeg har sagt til henne at det er forkastelig å ta mat fra de som ikke engang har 1/3 av det hun har, men mener hun trenger det. Klarer ikke å ignorere det hun gjør 🧐 Anonymkode: 91cca...244 Ja, det er vel noen skamløse gjerrigknarker som bare skal spare penger og går dit av den grunn, selv om de har god økonomi. Stor skam å ta maten fra de som virkelig trenger den😠. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå