Gå til innhold

Hva er best å lage av dette; kraft eller suppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen rester i kjøleskapet som jeg vil bruke opp, som består av grønnsaker.

En halv blomkål

en halv paprika

noen tomater 

en halv brokkoli 

poteter

gulrøtter

(jeg har også litt smårettskinke om det passer sammen) ellers har jeg en del pasta.

Vil bruke opp disse grønnsakene til en middag eller noe. Har dere foodies noen gode forslag? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at dette kan bli en god vegetarcurry.

Skrell de grønnsakene som bør skrelles, brun lett på panne med litt smør eller olje tilsatt ingefær og hvitløk, gjerne malt hvis du ikke har ferskt, ha i currypaste hvis du har, karrypulver hvis ikke og la det koke sammen.Tilsett vann og litt buljon, jevn med litt mel hvis det blir tynt og smak til med det du liker av annet krydder.

Du kan godt spise dette uten noe ved siden av eller med pasta, ris eller naanbrød hvis det frister mer.

• Liker 1
Skrevet
Brunhilde skrev (49 minutter siden):

Jeg tenker at dette kan bli en god vegetarcurry.

Skrell de grønnsakene som bør skrelles, brun lett på panne med litt smør eller olje tilsatt ingefær og hvitløk, gjerne malt hvis du ikke har ferskt, ha i currypaste hvis du har, karrypulver hvis ikke og la det koke sammen.Tilsett vann og litt buljon, jevn med litt mel hvis det blir tynt og smak til med det du liker av annet krydder.

Du kan godt spise dette uten noe ved siden av eller med pasta, ris eller naanbrød hvis det frister mer.

God ide!

Flere som har innspill?

Skrevet

Jeg ville ikke kokt grønnsakene. Jeg synes grønnsaker er best bakt i ovnen, etter å ha blitt glasert i smør og honning. Litt pepperdryss over før det settes i ovnen og gratineres på 200-210 grader i 30-45 minutter. 

https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/ovnsbakte-gronnsaker/

Ser du har gulrøtter med, de blir knallgode når de er glasert og gratinert i ovn altså! Kan spise meg stappmett kun på ovnsbakte grønnsaker alene. Digg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...