Gå til innhold

[Haster!] Jeg fant en leilighet, vi ble muntlig enige om å signere kontrakt i dag, men må trekke meg...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

IMG_9358.jpeg.641c7761e9a1247f64ff85f4872d58f1.jpeg

Anonymkode: 70cc1...874

Nei.Det står i LOVEN at en avtale ska settes opp skriftlig. Hva er det du ikke klarer!!! Les loven fordi der brukte du google. LOVDATA

Anonymkode: 29106...b85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

LOVDATA: 

§ 1-4.Avtaleform

Avtale om leie av husrom kan gjøres skriftlig eller muntlig. Er avtalen muntlig, skal den settes opp skriftlig dersom en av partene krever det.

Vilket i sin praksis betyr: Hvis vi har en avtale men begge to vil skrive kontrakt da skriver man kontrakt eller trekker seg det spiller INGEN rolle om man har hatt en "muntlig konversation om at men vil leie". Men har man sagt "vi har en muntlig avtale sant?" da er den muntlig. Men haf begge eller en part krevt at vi må skrive en kontrakt da har man all rett å trekke seg. Muntlig  er for å beskytte leietakere ikke utleier sån dere vet det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

LOVDATA: 

§ 1-4.Avtaleform

Avtale om leie av husrom kan gjøres skriftlig eller muntlig. Er avtalen muntlig, skal den settes opp skriftlig dersom en av partene krever det.

Vilket i sin praksis betyr: Hvis vi har en avtale men begge to vil skrive kontrakt da skriver man kontrakt eller trekker seg det spiller INGEN rolle om man har hatt en "muntlig konversation om at men vil leie". Men har man sagt "vi har en muntlig avtale sant?" da er den muntlig. Men haf begge eller en part krevt at vi må skrive en kontrakt da har man all rett å trekke seg. Muntlig  er for å beskytte leietakere ikke utleier sån dere vet det. 

Det betyr att hvis en eller begge parter vil skrive en kontrakt da er det den som ska gjelde ikke at man har hatt en muntlig kommunikasjon for om at man vil leie. Hvis jeg sier jeg vil leie kan du sende kontrakt og den andre sier ja les igjenom den. Da har man full rett å trekke seg. Man kanskje er uenige i leiekontrakten, hva som står, hva som ble sagt muntlig etc. Håper dere skjønner det lissom. 

AnonymBruker
Skrevet

Avtalen er gyldig først når du signerer. Bare en blokke nr når han ringer

Anonymkode: 727e4...70a

AnonymBruker
Skrevet

Tråden er fra September 2023...

Anonymkode: 8c146...887

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei.Det står i LOVEN at en avtale ska settes opp skriftlig. Hva er det du ikke klarer!!! Les loven fordi der brukte du google. LOVDATA

Kan du ikke sitere lovteksten, i stedet for å skrike med caps og utropstegn? Om jeg ser til andre innlegg her kan det se ut som du tar feil, i tillegg.

Anonymkode: 30510...276

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tråden er fra September 2023...

Anonymkode: 8c146...887

Stadig like relevant, og dæven så full av misinformasjon den er og. Burde ikke bli liggende uimotsagt, egentlig.

Anonymkode: 30510...276

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...