Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min, eller mest mannen min, har havnet i en situasjon som jeg ikke vet helt hvordan jeg skal reagere på. For noen uker siden havnet han på et nachspiel med et vennepar, og de begynte å diskutere seksuelle fantasier. Det endte opp med at mannen så på venneparet som hadde sex, mens han tok på seg selv. Han tok også litt på kvinnen, men deltok ellers ikke aktivt. Han fortalte meg om det dagen etterpå, og mener ikke selv at det er så mye over streken. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke eller føle. Er innom både sjokk, sorg, usikkerhet på meg selv og den «kjedelige» sexen jeg kan tilby, usikkerhet om egen kropp, men også litt pirring av tanken og at jeg unner han å ha en spennende opplevelse som tross alt er ganske uskyldig. Vi snakker veldig åpent og fint om det, han er helt tydelig på at det er meg han vil ha og at jeg er god nok, og tar imot det jeg føler og tenker på en god og omsorgsfull måte. Men ser altså ikke selv ut til å mene at det var så galt det han gjorde.. Og klarer helt å lande på hva jeg mener. Hvordan ville dere reagert hvis det var deres partner?? 

• Liker 1
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Laila88 skrev (1 minutt siden):

Jeg og mannen min, eller mest mannen min, har havnet i en situasjon som jeg ikke vet helt hvordan jeg skal reagere på. For noen uker siden havnet han på et nachspiel med et vennepar, og de begynte å diskutere seksuelle fantasier. Det endte opp med at mannen så på venneparet som hadde sex, mens han tok på seg selv. Han tok også litt på kvinnen, men deltok ellers ikke aktivt. Han fortalte meg om det dagen etterpå, og mener ikke selv at det er så mye over streken. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke eller føle. Er innom både sjokk, sorg, usikkerhet på meg selv og den «kjedelige» sexen jeg kan tilby, usikkerhet om egen kropp, men også litt pirring av tanken og at jeg unner han å ha en spennende opplevelse som tross alt er ganske uskyldig. Vi snakker veldig åpent og fint om det, han er helt tydelig på at det er meg han vil ha og at jeg er god nok, og tar imot det jeg føler og tenker på en god og omsorgsfull måte. Men ser altså ikke selv ut til å mene at det var så galt det han gjorde.. Og klarer helt å lande på hva jeg mener. Hvordan ville dere reagert hvis det var deres partner?? 

Vanskelig å si sikkert før "man står i det". Jeg hadde blitt såret, skuffet og sint som deg. Men når jeg hadde fått tenkt meg om så tror jeg at jeg hadde satt pris på ærligheten og trodd på at det ikke hadde noen betydning. Men det betyr jo ikke at det ikke hadde gjort vondt. Jeg tror ikke jeg hadde gjort det slutt over noe slik.

Ps: selv om dette var en "kul" opplevelse, trenger ikke det betyr at du er verken kjedelig eller ikke god nok.

Anonymkode: 8c8fd...563

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er kanskje prippen og kjedelig men for meg hadde det vært langt over grensa for ok oppførsel i et forhold (med mindre man hadde pratet om det på forhånd og blitt enige om at det er noe man ønsker å drive med)

Anonymkode: 122ee...a6e

• Liker 34
  • Nyttig 11
Skrevet

Eg hadde heilt ærlig ikkje brydd meg. Men eg eg blir ikkje så lett sjalu. Høyrest ut som ein spennande kveld for han.

Må selvfølgelig ha avklart i forkant kor grensene går, ellers er det utroskap. Kva reglar gjelder for dykk?

Kanskje ta det som ein invitasjon til å ha meir spennande sex? Prøva nye ting? 

Anonymkode: ef54b...44d

Skrevet

Forøvrig, om andre tenker at dette er ok i deres forhold betyr ikke at DU skal trenge å godta noe som ikke er ok for deg. Du har lov å reagere og føle som du gjør og mannen din bør også tåle å høre at det han gjorde utløste de følelsene hos deg. 

Anonymkode: 122ee...a6e

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg synes det er litt over grensen.  På den ene siden så er det jo veldig spennende både for han og dem. På den andre siden er det respektløst ovenfor deg fordi det er en veldig intim handling og dere ikke har avklart hvor grensene for å dele dette med andre er.

Det at han tenker det var ok å gjøre åpner jo egentlig opp for at du kan gjøre det samme, dersom anledningen byr seg for deg. 

Ville nok tilgitt det, under forutsetning av at dere avklarte hvor grensene deres går, og at det ikke er slik at sånne friheter kun går en vei.

Anonymkode: 36729...181

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for gode svar, det hjelper meg å sortere litt inni meg❤️ Et viktig stikkord er vel at det ikke var avklart på forhånd.. Vi har ikke hatt praten om hvor grensene går, har vel rett og slett bare tatt det for gitt at seksuelle handlinger er forbeholdt oss to. Er nesten litt interessant å kjenne hva det gjør med meg, følelsene og tankene endrer seg mye fra time til time. Men er kjipt å kjenne på en usikkerhet over meg selv og det jeg har å tilby. Og hjelper liksom ikke så mye at han sier jeg er fin, god nok, den han vil ha osv. Er vel ikke til å unngå at man føler seg «kjedelig» sammenlignet med noe sånn! Særlig fordi jeg ikke ønsker noe annet enn den trygge vanlige sexen vi har.. Og er vel litt redd for hva dette kan ha «vekket» i han av behov og lyster.. Jaja, må vel bare ta tiden til hjelp. Vi har ellers et godt samliv på alle måter, og felles barn, så er ikke snakk om å avslutte forholdet. 

• Hjerte 12
Skrevet

Helt ærlig, For meg hadde dette vært langt over grensen. Hadde ikke blitt glad for at far til mine barn hadde sett på og bli tent på at venner har sex foran han, i tillegg til at han tar på dama. For meg er det et tillitsbrudd.

Anonymkode: 0aacd...074

• Liker 26
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg hadde blitt sjokkert, og ikke likt det. Men jeg ville også satt pris på at han fortalte det til meg. Jeg ville sagt alt det til ham.

Så hadde jeg spurt om han har noen fantasier  han har lyst å prøve ut med meg. Etter at han hadde fortalt om sine fantasier, ville jeg sa ja til noe, men ikke nødvendigvis alt.

• Nyttig 1
Skrevet

Ville nok ha slitt litt med å takle en slik situasjon. For ja, for meg er det over grensen til utroskap. Men samtidig ikke så ille at jeg ville kastet han på dør.

Hva ville hans reaksjon vært om du hadde gjort noe slikt? Har han tenkt og fundert på det? Hvilke følelser ville det gitt han å vite at du så på at venner hadde sex sammen og at du kjente på kroppen til mannen?

Å få utløp for en fantasi betyr jo slett ikke at han ikke digger den vanlige seksuelle omgangen dere har sammen. Eller at han ikke finner din kropp attraktiv og sexy nok, men at det planter en tanke av usikkerhet i deg forstår jeg godt.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Laila88 skrev (1 time siden):

tatt det for gitt at seksuelle handlinger er forbeholdt oss to.

Det tenker jeg er en helt naturlig antakelse.

han tok på seg selv. Han tok også litt på kvinnen, men deltok ellers ikke aktivt.

Har deltok jo aktivt, selv om det ikke var konstant.

Det er ikke engang sikkert at han forteller deg hele sannheten. Jeg hadde vært meget skeptisk, og hadde nok ikke klart å glemme det. Min grense hadde han vært langt over.

mener ikke selv at det er så mye over streken.

Kanskje ikke MYE, men fremdeles over streken...

Anonymkode: d9fd1...b69

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg hadde nok bare tenkt at det var en kul opplevelse, og tenkt at det var dumt jeg ikke var med. Men vi har nok et litt annet syn på sex enn det du har. 

Jeg tenker du må stole på at han er ærlig når han sier du er god nok, og prøve å legge det bak deg. Om du bruker for mye tid til å tenke på dette ender det med at du leter etter tegn på at han ønsker mer spenning i den sexen dere har, og da vil du også finne noe å være mistenksom for. 

Det er bare du som kjenner mannen din og vet om han er til å stole på, og om det virkelig er sånn at han mener du er god nok. 
Jeg hadde uten tvil valgt å stole på mannen min.

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Helt ærlig, For meg hadde dette vært langt over grensen. Hadde ikke blitt glad for at far til mine barn hadde sett på og bli tent på at venner har sex foran han, i tillegg til at han tar på dama. For meg er det et tillitsbrudd.

Anonymkode: 0aacd...074

Og hva hadde du gjort?

Anonymkode: 6dbe0...2d7

Skrevet

Jeg ville selvsagt lurt på hvordan i all verden han kunne tenke at dette ikke var noen stor sak dersom dere ikke felles ble enig om at slikt er OK i deres relasjon og hatt vansker med å aksepter at han og jeg har et ulikt syn på dette. Deretter ville jeg gått noen runder med meg selv på veien videre og hva dette innebærer for meg - for han og hans mening er mindre vikitg enn min når det gjelder min fremtid. Ville jeg ikke kunnet legge det bak meg helt og holdent tror jeg nok fremtiden for oss som par ville vært over. 

Anonymkode: e3bfe...2fd

• Liker 7
Skrevet

Du må ikke tenke at det har noe med deg å gjøre. Det er han som var i denne situasjonen, og lot seg lokke med.
Dere må finne ut hva dere syns er greit: Dine følelser og grenser er like relevante og gyldige som hans.
Det er bra at dere kan snakke rasjonelt om lyst, erfaringer og grenser.
Det som teller mest er hva dere syns er greit dere imellom framover.
Hvordan ville han ha likt at det var du som var i denne situasjonen med dette paret - uten ham?

• Liker 1
Skrevet

Tja, jeg hadde ikke likt det.

Spørsmålet er jo hvilke bilder du får i hodet og hvilke følelser du får neste gang alle 4 er samlet....du vet jo hva de 3 drev med sist gang.....

Anonymkode: f12c5...1b0

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Laila88 skrev (2 timer siden):

Hadde ikke godtatt det, LANGT over streken! Men han var ærlig og kommuniserer bra og vil høre din mening det er et stort pluss! Du må kjenne på det selv hva du føler. Må si det ikke er mye vennepar av dere når de gjør sånn uten deg..

Anonymkode: 8deb5...1af

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror dette hadde vært verre å takle en utroskap faktisk.

Anonymkode: 797eb...3e3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vanskelig å si sikkert før "man står i det". Jeg hadde blitt såret, skuffet og sint som deg. Men når jeg hadde fått tenkt meg om så tror jeg at jeg hadde satt pris på ærligheten og trodd på at det ikke hadde noen betydning. Men det betyr jo ikke at det ikke hadde gjort vondt. Jeg tror ikke jeg hadde gjort det slutt over noe slik.

Ps: selv om dette var en "kul" opplevelse, trenger ikke det betyr at du er verken kjedelig eller ikke god nok.

Anonymkode: 8c8fd...563

Ærlighet skjer på forhånd. Ærlighet er om han hadde oppsøkt ts, ringt henne feks. Og lagt frem situasjonen «jeg er invitert til å være tilskuer, er det ok for deg?»

Ærlighet er ikke å tilstå på etterskudd. Det er å tilstå, det. 

Og det finnes ingen grunn i verden for at han ikke kunne sagt fra og spurt om dette var greit på forhånd. Var ts opptatt? Ok, da fikk han vente til hun ble tilgjengelig. Var paret avvisende til at han avklarte? Da er svaret nei. Påstår han seg for full til å forstå situasjonen? Ok, da er vi over på andre etisk ugreie valg. Et voksent menneske har ansvar for sine handlinger 100% av tiden. Det gjelder også valget å bli så beruset at det mister kontroll. Rus kan ikke brukes som påskudd for handlinger. Alt en gjør er innenfor ens egen kontroll. Alt en gjør er - valg.

Ts: hva jeg ville gjort? Jeg ville forklart dette. Velger han å fortsette late som han ikke forstår det (jeg legger til grunn du ikke har giftet deg med en som er så dum at han ikke kvalifiserer som en myndig voksen, og enhver myndig voksen forventes forstå respekt for grenser)? Da må du velge om du ønsker fortsette i det som nå er et åpent forhold. Eller du bør gå. Han vil etter all sannsynlighet velge å «ikke forstå» dine grenser i enhver situasjon der det passer han å bryte dem. Du må ta avgjørelsen om du ønsker ta en reise ned den gata. Jeg ville ikke orket. Den ender med brudd.

Anonymkode: cacde...3a3

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Utroskap i mine øyne, som jeg ikke hadde godtatt. Jeg altså JEG, hadde bedd ham ryke og reise 😳

Anonymkode: 8ce49...93c

• Liker 6
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...